Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-09-08, 23:16   #2416
VincHeee
Registered User
 
VincHeees avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 174
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Sälj? Eller sponsra mig.
Jag gillar äckligt proteinpulver som pre-workout och pulsa med; kickar inte igång aptiten.
Har senaste tiden blandat mina pre-workoutshakes med kaffe, HMB, kreatin, vitaminb5 och 1krm salt - fyfan, smakar vidrigt. :PP
Haha det var ett tag sedan dom åkte ner där, köper inte MyProtein längre förutom deras havrepulver och jordnötssmör.
VincHeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 10:52   #2417
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Testade Tyngres vassleprotein med smaken Kanelbulle, utblandat i vatten.

Den var jäääkligt söt med en distinkt känsla av just kanelbulle. Tankarna fördes till en sockerglaserad best, istället för klassiska varianten med pärlsocker. Sen blir man ju lurad av att det är flytande och hjärnan förväntar sig att tugga.

Nu första gången var den god, men pass på för den enorma sötman.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 12:58   #2418
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Provade även Tyngre Kanelbulle Kasein utblandat med mjölk. Det var som att dricka bulldeg, och till slut blev det för mycket för mig. Magen blev mätt och smaklökarna satte stopp för sötman.

Återigen: tycker man om bullsmak oberoende av konsistens är detta en fullträff.

Senast redigerad av Rahf den 2016-09-11 klockan 13:00.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 13:40   #2419
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Provade även Tyngre Kanelbulle Kasein utblandat med mjölk. Det var som att dricka bulldeg, och till slut blev det för mycket för mig. Magen blev mätt och smaklökarna satte stopp för sötman.

Återigen: tycker man om bullsmak oberoende av konsistens är detta en fullträff.
Håller med om om att man bara kör kanelsmak blir det relativt starkt och snabbt för mäktigt.

Kör själv kaseinfluff på följande:
0.5 dl Äggvita
0.5 dl Tyngre Kanelbulle
0.5 dl Vaniljkasein
ca 2 dl vatten (ta själv önskad mängd)

Blir riktigt bra, har käkat det i stort sett dagligen de senaste veckorna.
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 14:56   #2420
Backisffs!
Registered User
 
Backisffs!s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 27
Vad hände med Kolozzeums egna proteinpulver? Saknar
Backisffs! är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 15:34   #2421
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Även MyProteins vaniljsmak på Micellar Casein var förvånansvärt bra. Vanilj (det bolagen lyckas få fram som "vanilj" i alla fall) tycker jag alltid är kräkmedel i pulverform, men det här är drickbart.

Däremot är fortsättningen på deras vassle ingen lycklig saga. "Café latte" smakade likadant som det luktade när det pissades ut. Varken gott i mun eller näsa. Men fine: det är en distinkt "café latte" smak/doft, men kvalmig p.g.a. det där jävla sukraloset.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 17:01   #2422
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Även MyProteins vaniljsmak på Micellar Casein var förvånansvärt bra. Vanilj (det bolagen lyckas få fram som "vanilj" i alla fall) tycker jag alltid är kräkmedel i pulverform, men det här är drickbart.

Däremot är fortsättningen på deras vassle ingen lycklig saga. "Café latte" smakade likadant som det luktade när det pissades ut. Varken gott i mun eller näsa. Men fine: det är en distinkt "café latte" smak/doft, men kvalmig p.g.a. det där jävla sukraloset.
Tack för den (tänkt att köpa)!
Hur är den jämfört med vasslet (impact whey), Natural Vanilla -smaken (om du provat alltså)? <--- tycker jag är skitgod 5/5 (vasslet).

Deras Milk Protein Smooth: vanilla (snart gjort slut på 4kg). Den smakar inget vidare, varken i matlagning eller shakes. Den binder bra (men (!) ger sämre grötsmak) och går att fluffa lätt dock. Betyg 2/5.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 18:36   #2423
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Även MyProteins vaniljsmak på Micellar Casein var förvånansvärt bra. Vanilj (det bolagen lyckas få fram som "vanilj" i alla fall) tycker jag alltid är kräkmedel i pulverform, men det här är drickbart.

Däremot är fortsättningen på deras vassle ingen lycklig saga. "Café latte" smakade likadant som det luktade när det pissades ut. Varken gott i mun eller näsa. Men fine: det är en distinkt "café latte" smak/doft, men kvalmig p.g.a. det där jävla sukraloset.
Är det verkligen sukraloset som är boven och inte aromämnena osv? Jag köpte 100 g rent sukralos från Myprotein och använder det dagligen i allt från naturell kvarg till vanlig havregrynsgröt. Sötar sjukt mycket bättre än allt annat jag provat. Men håller med om vasslesmakerna på alla punkter, har i stort sett inte hitta någon jag riktigt gillar (provat 30+)...
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 21:51   #2424
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Alla ni som diskuterar vaniljkasein, vad tycker ni om Gourmet Pro med vaniljsmak? Kanske dyrt sett till vad man får, vad vet jag?

Tycker i alla fall att smaken är bra och går ofta att få någon deal via Gymgrollen
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 03:03   #2425
Nyland
Just lift, baby.
 
Nylands avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 195
Citat:
Ursprungligen postat av Nyland Visa inlägg
Mitt vanliga protein var tillfälligt slut så jag köpte ett par små påsar med Isopure istället. Smakerna var "cookies and cream" och "creamy vanilla".

Jag tänkte att det kunde vara kul att testa men det var ingen höjdare. När jag öppnade påsarna hemma såg jag att de var utan kolhydrater, kanske därför de smakade illa? Hur som helst har nu proteindrinken gått från att vara ett nöje till något av en pina, men jag skall väl kunna stå ut i ett par veckor. Det hjälper om jag blandar med mycket mjölk.

Det jag undrar är om smaker verkligen är såpass subjektiva? Jag har väldigt svårt att tänka mig att någon skulle tycka att dessa smakade bra men de måste väl ha provsmakat innan de började sälja.
Efter att ha tvingat i mig det under en vecka så börjar det faktiskt smaka ok. Inte gott, men det går ner utan problem. Otroligt hur man kan vänja sig vid det mesta med lite övning. Kan vara skönt att veta för er som köpt flera kg av något ni först tycker smakar äckligt.
__________________
"Det finns två sätt att visa sin styrka: det ena är att trycka ner, det andra är att dra upp."
Booker T. Washington (1856-1915)
Nyland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 08:44   #2426
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Någon som testat Body Science Cinnamon Bun?
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 09:11   #2427
Ekko
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Någon som testat Body Science Cinnamon Bun?
Ja, den är riktigt god imo. Till skillnad från Gymgrossistens Cinnamon bun har den ordentlig kanel smak.
Den har en väldigt söt smak så sötma bör nog vara något man gillar.
Ekko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 10:28   #2428
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Hur är Body Science Cinnamon Bun jämfört med Tyngres Kanelbulle, i smaken?
Vasslen pratar vi om. Är de lika i smaken?
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 11:01   #2429
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Ekko Visa inlägg
Ja, den är riktigt god imo. Till skillnad från Gymgrossistens Cinnamon bun har den ordentlig kanel smak.
Den har en väldigt söt smak så sötma bör nog vara något man gillar.
Sött är gött! Härligt, ska testa idag.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 11:05   #2430
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Hoppas att dom kommer med något erbjudande eller någon rabattkod så att man kan testa deras kanelbulle och salted caramel
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)