Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-08-13, 11:59   #12031
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Plus minus noll sedan 2015. Stannat kvar i formen. https://www.instagram.com/tv/CfBSRur..._web_copy_link
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-15, 10:53   #12032
Beachen
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2022
Inlägg: 42
Låångsamt nedåt, dagens morgonvikt låg på 96,8 och vid start 105,5.

Har legat och svävat 100-300g över eller under 97kg senaste 3 veckorna.
Verkar hålla mycket vatten så ligger inte i fas enligt min plan, men men jag kör på, det får ta lite längre tid bara, hav tålamod.
Beachen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-19, 08:00   #12033
maqan
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 179
Det flyter på. Droppar 4-5 hg i veckan och ligger fortfarande över 3000 kcal alla dagar i veckan.
maqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-27, 11:18   #12034
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 731
87.2kg så lite mindre än senast planen är att fortsätta som jag gör och när det slutar funka testar jag något annat Vill egentligen bara ner till 82-84kg så inte jätte långt kvar innan jag hade varit nöjd.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-08, 17:53   #12035
Wilshere
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 117
Av ren nyfikenhet, om ni vägde 86 kg och var 185cm och var ganska aktiva(just nu blir det 5km löpning 3 gånger i veckan och sedan styrketräning + 10 min kondition 3 gånger i veckan och blir alltid minst 10000 steg om dagen), hur mycket hade ni börjat med att äta då för att gå ner?
Wilshere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-09, 11:50   #12036
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Wilshere Visa inlägg
Av ren nyfikenhet, om ni vägde 86 kg och var 185cm och var ganska aktiva(just nu blir det 5km löpning 3 gånger i veckan och sedan styrketräning + 10 min kondition 3 gånger i veckan och blir alltid minst 10000 steg om dagen), hur mycket hade ni börjat med att äta då för att gå ner?
Det är så jävla individuellt. Dock bättre att börja relativt högt och sedan justera långsamt efter hur det ter sig i förhållande med ens mål. Jag hade nog lagt mig någonstans mellan 2500-2700 som en början för att så vad som händer under någon/några veckor och sedan ta det därifrån.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-09, 15:45   #12037
Wilshere
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Det är så jävla individuellt. Dock bättre att börja relativt högt och sedan justera långsamt efter hur det ter sig i förhållande med ens mål. Jag hade nog lagt mig någonstans mellan 2500-2700 som en början för att så vad som händer under någon/några veckor och sedan ta det därifrån.
Ja, lite svår fråga kanske. Har aldrig tappat vikt på ett normalt sätt utan det har varit svältdieter i så fall. Därför har jag heller ingen riktig koll på hur snabbt jag tappar vikt på en viss antal kalorier så därför var jag nyfiken ungefär på var folk hade börjat i en liknande situation. Men ska se vad som händer då om jag äter kanske runt 2500 kalorier.
Wilshere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-09, 16:41   #12038
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Wilshere Visa inlägg
Ja, lite svår fråga kanske. Har aldrig tappat vikt på ett normalt sätt utan det har varit svältdieter i så fall. Därför har jag heller ingen riktig koll på hur snabbt jag tappar vikt på en viss antal kalorier så därför var jag nyfiken ungefär på var folk hade börjat i en liknande situation. Men ska se vad som händer då om jag äter kanske runt 2500 kalorier.
Låter som en vettig plan. Nyckeln är att inte stressa. Ska du inte tävla i någon estetisk gren där du har en deadline med en viss vikt eller estetik så är det bara att ha tålamod och pröva sig fram. Det viktigaste är att hitta ett förhållningssätt till kost som du känner att du kan hålla dig till för typ.. alltid. Så slipper du det klassiska bulk och deffandet och kan istället leva och må bra utan några större konstigheter eller justeringar.

Låt det ta tid och hitta ditt sätt att äta på.

Skickat från min moto e32 via Tapatalk
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-09, 17:50   #12039
Wilshere
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Låter som en vettig plan. Nyckeln är att inte stressa. Ska du inte tävla i någon estetisk gren där du har en deadline med en viss vikt eller estetik så är det bara att ha tålamod och pröva sig fram. Det viktigaste är att hitta ett förhållningssätt till kost som du känner att du kan hålla dig till för typ.. alltid. Så slipper du det klassiska bulk och deffandet och kan istället leva och må bra utan några större konstigheter eller justeringar.

Låt det ta tid och hitta ditt sätt att äta på.

Skickat från min moto e32 via Tapatalk
Ja, tänkte det också. Fast för min del har det inte blivit bulk och deff utan mer att jag gick ner jättemånga kilo för snabbt och tappade muskler, sen spårade det ut med hetsätning varvat med svält och konditionsträning. Så vill undvika allt sånt nu och få hållbara rutiner som du är inne på.

Senast redigerad av Wilshere den 2022-09-09 klockan 17:54.
Wilshere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-09, 19:14   #12040
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Wilshere Visa inlägg
Ja, tänkte det också. Fast för min del har det inte blivit bulk och deff utan mer att jag gick ner jättemånga kilo för snabbt och tappade muskler, sen spårade det ut med hetsätning varvat med svält och konditionsträning. Så vill undvika allt sånt nu och få hållbara rutiner som du är inne på.
Låter som du haft ett destruktivt leverne men kommit till bra insikter. Så kör på som du tänkt nu och uppdatera kring hur det går.

Lycka till!

Skickat från min moto e32 via Tapatalk
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-10, 14:16   #12041
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 731
Citat:
Ursprungligen postat av Wilshere Visa inlägg
Av ren nyfikenhet, om ni vägde 86 kg och var 185cm och var ganska aktiva(just nu blir det 5km löpning 3 gånger i veckan och sedan styrketräning + 10 min kondition 3 gånger i veckan och blir alltid minst 10000 steg om dagen), hur mycket hade ni börjat med att äta då för att gå ner?
Om du prompt inte vill räkna kalorier då, så hade jag börjat med att sluta äta mig mätt hela tiden och sluta äta "skit".
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-10, 15:09   #12042
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Om du prompt inte vill räkna kalorier då, så hade jag börjat med att sluta äta mig mätt hela tiden och sluta äta "skit".
Att aldrig äta sig mätt är helt jävla ohållbart i längden och absolut inget att rekommendera någon med en trasslig historik vad gäller förhållandet till mat. Tvärt om skulle jag säga, nyckeln är att hitta ett sätt där man slipper tänka på mat och kan äta god och bra mat samt vara mätt och belåten varje dag.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-10, 15:57   #12043
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Gick bra ändå tills sommaren började gick från 84kg till nuvarande 93kg haha
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-10, 18:31   #12044
Wilshere
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Om du prompt inte vill räkna kalorier då, så hade jag börjat med att sluta äta mig mätt hela tiden och sluta äta "skit".
Har inget emot att räkna kalorier, jag var mest nyfiken på var folk hade börjat i samma sits då jag tidigare bara kanske ätit mellan 800-1200 kalorier för att tappa vikt. Därför frågade jag för vill undvika att äta för lite denna gången.
Wilshere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-09-10, 18:49   #12045
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 731
Citat:
Ursprungligen postat av Wilshere Visa inlägg
Har inget emot att räkna kalorier, jag var mest nyfiken på var folk hade börjat i samma sits då jag tidigare bara kanske ätit mellan 800-1200 kalorier för att tappa vikt. Därför frågade jag för vill undvika att äta för lite denna gången.
Då är väl det enklaste att räkna kalorier då vet du ju vad du får i dig? Så svårt är det ju inte. Finns ju många bra hjälpmedel här på forumet.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)