Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-07-03, 16:58   #61
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!
 
sissas avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: skåne
Inlägg: 4 058
Citat:
Ursprungligen postat av vsson Visa inlägg
Saknar många av dom "stora" killarna, lite för lite på en del. Tycker man borde känns själv om man har en kropp som kan vara med i "Bästa fyisken".
Vilka kroppar kan vara med i bästa fysiken? Bara så man vet.
sissa är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 17:16   #62
Torsk_ole
Fil.Kand Oxéfilé
 
Torsk_oles avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Allt från söder till norr
Inlägg: 1 360
Citat:
Ursprungligen postat av Whistler Visa inlägg
Men ffs! Det är ju min ursäkt till att ha kycklingben!


Grymma ben har du dock...
De kanske är bra, men fortfarande skadade. Går dock bättre och bättre med dem.
Torsk_ole är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 17:19   #63
Lallle
Hey Moon
 
Lallles avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 4 001
Citat:
Ursprungligen postat av vsson Visa inlägg
Saknar många av dom "stora" killarna, lite för lite på en del. Tycker man borde känns själv om man har en kropp som kan vara med i "Bästa fyisken".
Dummaste på länge.
Lallle är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 17:27   #64
MrKashchei
Registered User
 
MrKashcheis avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av vsson Visa inlägg
Saknar många av dom "stora" killarna, lite för lite på en del. Tycker man borde känns själv om man har en kropp som kan vara med i "Bästa fyisken".
Till en början håller jag med dig MEN, detta är en tävling som är till för oss glada amatörer som älskar träning och det som hör träningen till. "Bästa fysiken" är ju ett kanonbra sätt att få konstruktivkritik från de som kan.

(Och nej, jag skulle själv aldrig få för mig att skicka in bilder och det hänger på det underförstådda som du skriver: "Varför delta om man inte tror att man kan vinna?")
MrKashchei är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 17:32   #65
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av MrKashchei Visa inlägg
(Och nej, jag skulle själv aldrig få för mig att skicka in bilder och det hänger på det underförstådda som du skriver: "Varför delta om man inte tror att man kan vinna?")
Det är ju inte direkt unikt för Bästa Fysiken att man ställer upp utan att ha chans att vinna. Ta Mr. Olympia t.ex., med lite god vilja har 3 man chans att vinna. Vore det bättre/roligare/albatross om bara dom ställde upp?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 19:04   #66
vsson
Registered User
 
vssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 606
Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
Vilka kroppar kan vara med i bästa fysiken? Bara så man vet.
Klart alla får vara med om dom vill, men är det en tävling vore väl det kul om man la ner lite tid alla fall. Inte bara tog 3 mobilbilder och slängde upp. Vill man ha konstruktiv kritik så finns ju det ett par bildtrådar där man kan få mer än vad man behöver.

Vill inte hacka ner på någon men jag hade hoppats på mer, det är allt.
__________________
Hippster
vsson är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 20:27   #67
MrKashchei
Registered User
 
MrKashcheis avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Det är ju inte direkt unikt för Bästa Fysiken att man ställer upp utan att ha chans att vinna. Ta Mr. Olympia t.ex., med lite god vilja har 3 man chans att vinna. Vore det bättre/roligare/albatross om bara dom ställde upp?
Jag skulle inte vilja jämföra proffs med amatörer. Dels så handlar det om pengar både från sponsorer och ev. vinst/placeringspengar och dels är exemplet Mr. Olympia bara en av många tävlingar på ett år och snarare ett bevis på att man tillhör den absoluta eliten. Trots det, kan det inte finnas någon människa som inte går för att inte vinna, speciellt på den nivån. Dock bör man vara realist och inse sina begränsningar. För att fortsätta på Mr. Olympia temat kan man även se att det är nyttigt att vara med i sammanhangen ett par gånger, få rutin på det hela. Och det får man ju enbart genom att, just det, vinna tävlingar.
MrKashchei är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 21:09   #68
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av MrKashchei Visa inlägg
Jag skulle inte vilja jämföra proffs med amatörer. Dels så handlar det om pengar både från sponsorer och ev. vinst/placeringspengar och dels är exemplet Mr. Olympia bara en av många tävlingar på ett år och snarare ett bevis på att man tillhör den absoluta eliten. Trots det, kan det inte finnas någon människa som inte går för att inte vinna, speciellt på den nivån. Dock bör man vara realist och inse sina begränsningar. För att fortsätta på Mr. Olympia temat kan man även se att det är nyttigt att vara med i sammanhangen ett par gånger, få rutin på det hela. Och det får man ju enbart genom att, just det, vinna tävlingar.
Jag förstår inte. Varför skulle proffsen tävla när dom inte har vinstchans, medans glada gymtränande inte "får" vara med på Kolozzeums egna tävling?

Nej, jag är helt övertygad om att LÅNGT ifrån alla på Mr. O går in för att vinna. Tror det var 2005 jag såg Ruhl intervjuvas efter pre-judge, (på Mr. O) reportern frågade nåt i stil med; "Is it your goal to knock Ronnie from the throne tonight?" -No, that's not my goal bla bla bla. Har vid andra tillfällen hört honom säga att han vet att han aldrig kommer vinna Mr.O utan istället har som högsta dröm att vinna ASC. Och då talar vi om 5an på Olympia 04.

Har man per automatik vunnit tävlingar för att man är kvalad till Mr.O nu också? Well, that's a new one. Sure, man har vunnit tävlingar som amatör (t.ex. när man fått sitt Procard, men man skulle ju inte jämföra amatörer med proffs...) men på ett antal tävlingar kvalar top5 till Olympia.

Det allra intressantaste i hela denna frågan är ju ändå; På vilket sätt skulle det kunna störa någon om en mindre person ställer upp i denna tävlingen? Tävlingen har säkert funkat som en morot för vissa att träna hårdare, sköta dieten bättre osv. Om inte du vill ställa upp med en sämre fysik är din sak, men jag tycker inte det är rätt att klanka ner på andra för att dom gör det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 21:32   #69
MrKashchei
Registered User
 
MrKashcheis avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Jag förstår inte. Varför skulle proffsen tävla när dom inte har vinstchans, medans glada gymtränande inte "får" vara med på Kolozzeums egna tävling?
Jag citerar mig själv från mitt första inlägg:
"Till en början håller jag med dig MEN, detta är en tävling som är till för oss glada amatörer som älskar träning och det som hör träningen till. "Bästa fysiken" är ju ett kanonbra sätt att få konstruktivkritik från de som kan."

Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Nej, jag är helt övertygad om att LÅNGT ifrån alla på Mr. O går in för att vinna. Tror det var 2005 jag såg Ruhl intervjuvas efter pre-judge, (på Mr. O) reportern frågade nåt i stil med; "Is it your goal to knock Ronnie from the throne tonight?" -No, that's not my goal bla bla bla. Har vid andra tillfällen hört honom säga att han vet att han aldrig kommer vinna Mr.O utan istället har som högsta dröm att vinna ASC. Och då talar vi om 5an på Olympia 04.
Med den inställningen kommer han heller inte att vinna nåt.

Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Har man per automatik vunnit tävlingar för att man är kvalad till Mr.O nu också? Well, that's a new one. Sure, man har vunnit tävlingar som amatör (t.ex. när man fått sitt Procard, men man skulle ju inte jämföra amatörer med proffs...) men på ett antal tävlingar kvalar top5 till Olympia.
My bad, det du säger är helt rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Det allra intressantaste i hela denna frågan är ju ändå; På vilket sätt skulle det kunna störa någon om en mindre person ställer upp i denna tävlingen? Tävlingen har säkert funkat som en morot för vissa att träna hårdare, sköta dieten bättre osv. Om inte du vill ställa upp med en sämre fysik är din sak, men jag tycker inte det är rätt att klanka ner på andra för att dom gör det.
Jag vill ganska bestämt påstå att jag inte har klankat ner på någon utan endast framfört min åsikt. Jag har även som du själv påpekar, valt att ta mig själv som exempel ang. att visa min fysik, kass eller ej. Det är vad jag tror och tycker om min fysik som avgör om jag ställer upp eller inte. Inte hur min fysik egentligen ser ut.

Ang. moroten som du nämner får jag be dig läsa mitt första inlägg eller scrolla högst upp i detta svar.
MrKashchei är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 21:42   #70
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Äh, jag tycker att det är roligare om fler ställer upp. Lätt att komma och säga att de som ställt upp inte borde ha gjort det när man själv inte vågar, för övrigt.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 21:48   #71
MrKashchei
Registered User
 
MrKashcheis avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Äh, jag tycker att det är roligare om fler ställer upp. Lätt att komma och säga att de som ställt upp inte borde ha gjort det när man själv inte vågar, för övrigt.
Ska jag tolka det som riktat till mig eller bara som en allmän reaktion från din sida?

Utifall det är mig du menar (var god och säg det rent ut nästa gång i sådant fall, tack), så kan jag hålla med om att fler jättegärna får ställa upp. Jag går inte emot det alls, tvärtom. Kör på!
MrKashchei är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-03, 22:19   #72
Rock'nRoll
Kolo-Brolle
 
Rock'nRolls avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 274
Vi kan konstatera att TP har rätt och de som inte håller med har fel. End of story..
Rock'nRoll är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-04, 08:35   #73
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av MrKashchei Visa inlägg
Ska jag tolka det som riktat till mig eller bara som en allmän reaktion från din sida?
Det var riktat till de som uttryckt den sortens åsikter i de olika Bästa Fysiken-trådarna. Tolkas av vem som vill, som man vill.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-04, 11:36   #74
MrKashchei
Registered User
 
MrKashcheis avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det var riktat till de som uttryckt den sortens åsikter i de olika Bästa Fysiken-trådarna. Tolkas av vem som vill, som man vill.
Varför ska man behöva tolka saker och ting? Det är ju då missförstånd uppstår.

Men visst, jag har uttryckt "den sortens åsikter" kring varför jag inte skulle ställa upp, och även förklarat varför. Jag tycker dock att det är tråkigt när fokus läggs på det som kan uppfattas som negativt när den generella uppfattningen (inkl. min åsikt) till tävlingen är positiv. Kort sagt, läser man allt som skrivs behövs nog ingen tolkning göras.

Jaja, det här kan ältas fram och tillbaka uppenbarligen. Tolkas av vem som vill, som man vill.
MrKashchei är inte uppkopplad  
Gammal 2007-07-04, 12:49   #75
Pez
Curl til you hurl!
 
Pezs avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 10 814
Citat:
Ursprungligen postat av MrKashchei Visa inlägg
Varför ska man behöva tolka saker och ting? Det är ju då missförstånd uppstår.

Men visst, jag har uttryckt "den sortens åsikter" kring varför jag inte skulle ställa upp, och även förklarat varför. Jag tycker dock att det är tråkigt när fokus läggs på det som kan uppfattas som negativt när den generella uppfattningen (inkl. min åsikt) till tävlingen är positiv. Kort sagt, läser man allt som skrivs behövs nog ingen tolkning göras.

Jaja, det här kan ältas fram och tillbaka uppenbarligen. Tolkas av vem som vill, som man vill.
Och jag tycker att det är tråkigt när fokus läggs på det som inte direkt hör till "Bästa Fysiken 2007" i en tråd om just "Bästa Fysiken 2007".
Pez är inte uppkopplad  


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)