Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-19, 19:32   #8026
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
Citat:
Ursprungligen postat av Lallle Visa inlägg
Är det många här - likt mig - som upplever att man kissar konstant på periodisk fasta? Börjar bli ganska tröttsamt nu känner jag.
jag brukar vakna mitt i natten för att pissa. men det har väl snarare med mitt höga proteinintag och göra, samt sista shaken innan läggdags
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 20:03   #8027
Lallle
Hey Moon
 
Lallles avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 4 001
Tänker på glukagon-initierad glukoneogenes där kvävet ska tas om hand :/
Lallle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:22   #8028
Beelz
Registered User
 
Beelzs avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 109
Citat:
Ursprungligen postat av Lallle Visa inlägg
Är det många här - likt mig - som upplever att man kissar konstant på periodisk fasta? Börjar bli ganska tröttsamt nu känner jag.

Du har ju inget i magen som fångar upp och fördröjer vätskans passage genom kroppen osv.. Så det rinner ju rakt igenom, koffein på det också så är det ännu värre
__________________
This is my favorite song! Dance to the drum beat of the ballistic, fetishistic, sadistic piss-stick!
Beelz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:38   #8029
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Beelz Visa inlägg
Du har ju inget i magen som fångar upp och fördröjer vätskans passage genom kroppen osv.. Så det rinner ju rakt igenom, koffein på det också så är det ännu värre
Kan nog också ha att göra med det parasympatiska nervsystemet , som bl a stimulerar blåsan.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-01-19 klockan 21:39.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 22:01   #8030
Elfsberg
Registered User
 
Elfsbergs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 590
Eller nått mycket enklare som ett alldeles för högt vätskeintag överlag? Eller så börjar han bli gammal? Eller så har han dåligt tränad på att hålla sig? (Ja, man kan vara det)
__________________
Bästa journalen på kolo
Elfsberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 12:00   #8031
färsking1
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 6
Precis börjat köra leangains.. Kört 1½ vecka nu och har lite frågor angående detta.
Jag kör två st måltider innan träning då det passar mig bäst med jobb och liknande. Som jag förstått skall ju en stor majoritet av kcal tas efter träning. Dock är jag lat och orkar inte äta så jävla mycket (uppemot 1600kcal) så jag fuskar med 450 kcal gainer direkt efter gymmet - jag vet att man inte ska dricka sina kcal men fan det går inte annars så det får vara så :P -

Dock så har jag legat på väldigt högt kolhydratsintag på "lunchen" typ 2 timmar innan träning.. uppemot 130g kolhydrater från fullkornsris. Här kommer min optinoja in (ja, den finns kvar.. men den börjar försvinna) Ska jag flytta det till efter träningen istället? Målet består av fullkornsris, en burk tonfisk med lite lite tomatsås och en avokado.

tar 10g eaa när jag vaknar (en del av min optinojja jag vet men det ger mig psykologiskt lugn, sen bryter det ju inte fastan så som ajg förstått det)

Måltiden som jag bryter fastan med ser ur så här:
690.4kcal
Protein 56.4g
Kolhydrater 86.9g
Fett 11.1g

En blandning av ärtor, ägg, kalkon, kvarg och apelsin(frukt inte juice) samt blåbärsoppa från proviva.

Sen kommer då "lunchen" jag pratade om innan.

Om ni vill veta vad jag äter efter träning så är det då:
Pasta/ris runt 100g okokt. Oftast 10% nötfärs 200g och sen 250g kvarg med 100g blåbär. Dricker oftast lättmjölk till det 3dl. sen 200g frysta grönsaker som är tinade i varmt vatten med påse för att slippa nuka dem i micro eller koka sönder dem.

Som sagt, frågan är, flytta typ 70g kolhydrater efter träning istället för innan? :P

Om jag optinojjar får ni slå mig på fingrarna.
färsking1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 13:30   #8032
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
Citat:
Ursprungligen postat av färsking1 Visa inlägg
Precis börjat köra leangains.. Kört 1½ vecka nu och har lite frågor angående detta.
Jag kör två st måltider innan träning då det passar mig bäst med jobb och liknande. Som jag förstått skall ju en stor majoritet av kcal tas efter träning. Dock är jag lat och orkar inte äta så jävla mycket (uppemot 1600kcal) så jag fuskar med 450 kcal gainer direkt efter gymmet - jag vet att man inte ska dricka sina kcal men fan det går inte annars så det får vara så :P -

Dock så har jag legat på väldigt högt kolhydratsintag på "lunchen" typ 2 timmar innan träning.. uppemot 130g kolhydrater från fullkornsris. Här kommer min optinoja in (ja, den finns kvar.. men den börjar försvinna) Ska jag flytta det till efter träningen istället? Målet består av fullkornsris, en burk tonfisk med lite lite tomatsås och en avokado.

tar 10g eaa när jag vaknar (en del av min optinojja jag vet men det ger mig psykologiskt lugn, sen bryter det ju inte fastan så som ajg förstått det)

Måltiden som jag bryter fastan med ser ur så här:
690.4kcal
Protein 56.4g
Kolhydrater 86.9g
Fett 11.1g

En blandning av ärtor, ägg, kalkon, kvarg och apelsin(frukt inte juice) samt blåbärsoppa från proviva.

Sen kommer då "lunchen" jag pratade om innan.

Om ni vill veta vad jag äter efter träning så är det då:
Pasta/ris runt 100g okokt. Oftast 10% nötfärs 200g och sen 250g kvarg med 100g blåbär. Dricker oftast lättmjölk till det 3dl. sen 200g frysta grönsaker som är tinade i varmt vatten med påse för att slippa nuka dem i micro eller koka sönder dem.

Som sagt, frågan är, flytta typ 70g kolhydrater efter träning istället för innan? :P

Om jag optinojjar får ni slå mig på fingrarna.
rekommendationen att inte dricka kalorierna är för att det knappt ger någon mättnad. Det är inte förbjudet.

Jo eaa bryter fastan. Om du tar det så fastar du inte riktigt
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 14:08   #8033
färsking1
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark Visa inlägg
rekommendationen att inte dricka kalorierna är för att det knappt ger någon mättnad. Det är inte förbjudet.

Jo eaa bryter fastan. Om du tar det så fastar du inte riktigt
Mätt är jag så det räcker

Ok, då skippar jag EAA på morgonen då. Har väl aminosyror i blodet så det sprutar ut ur svettkörtlarna ändå xD
färsking1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 20:04   #8034
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Alla som ville veta vad som stod i studien som kom upp i tråden för ett par dagar sedan kan klicka på den här länken:
http://traningslara.se/traning-innan...ttforbranning/

Alla andra kan låta bli.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 20:36   #8035
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Läste Jacobs analys tidigare idag, intressant utvärdering..
__________________
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 10:31   #8036
tjing
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 6 562
Jag skrev lite om studien också om någon är intresserad: http://traningochnutrition.wordpress...efter-frukost/
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 17:27   #8037
färsking1
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 6
En fundering jag har angående bryta fastan.

När jag bryter fastan så verkar det som jag får sådan insulintopp. Blir helt skakig och orolig i kroppen. Sticker och har sig i huden osv.

Idag åt jag typ inget fett alls när jag bröt fastan.. Mer komplexa och långsamma kolhydrater eller lägga till mer fett för att stabilisera? Det är sjukt irriterande. Gå från att må tipp topp under fastan till att få ett nervsammanbrott ungefär :/
färsking1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 07:53   #8038
as0k
Sjukt färsk
 
as0ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 437
Citat:
Ursprungligen postat av färsking1 Visa inlägg
En fundering jag har angående bryta fastan.

När jag bryter fastan så verkar det som jag får sådan insulintopp. Blir helt skakig och orolig i kroppen. Sticker och har sig i huden osv.

Idag åt jag typ inget fett alls när jag bröt fastan.. Mer komplexa och långsamma kolhydrater eller lägga till mer fett för att stabilisera? Det är sjukt irriterande. Gå från att må tipp topp under fastan till att få ett nervsammanbrott ungefär :/
Vad äter/dricker du när du bryter fastan då?
__________________
Varför göra grejer i tid, när man kan skjuta på det till sista minuten?
as0k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 08:31   #8039
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Fasta inte då.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 12:58   #8040
färsking1
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Fasta inte då.
Också ett alternativ men trivs med hur man mår på morgonen känner mig piggare och sen sparar det mig tid speciellt på morgonen. blir lite moment 22

Citat:
Ursprungligen postat av as0k Visa inlägg
Vad äter/dricker du när du bryter fastan då?

Igår blev det en röra av tonfisk (150g) + ärtor (200g). sen 100g apelsin, 3dl blåbärssoppa och 250g kvarg.

Protein: 323 kcal, 51 E%
Kolhydrater: 277 kcal, 44 E%
Fett: 34 kcal, 5 E%
färsking1 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)