Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-12-22, 19:55   #451
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen Visa inlägg
Jag vill bara säga att gud vad originella ni är som tatuerar tribals. Måste va kul o kunna gå upp till varannan nybliven 18åring på stan o jämföra linjer . *tummen upp* men gillar ni det så visst :P. Jag skulle ta självmord före ja tatuerar en tribal dock.

Pentagram runt ena bröstvårtan, 666 mellan nyckelbenen och ner lite, centrerat på bröstet alltså, och tool's öga i nacken. Sen är jag nöjd.
Allt kanske inte är så jätte originellt men de e iaf inte 85% av alla tatuerade som har =).


Det är väl upp till var och en vad man vill tatuera sig. Jag är ingen stor fan av tribals.

Och pentagram är nästan lika vanligt att se som tribals, Mr. Antikrist, Mr. Damien.

Kör på, tatuera du in det. Det ända som lät coolt var ögat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 20:43   #452
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
http://www.teretana.ba/galerija/albu...7_15_32_11.jpg

rätt nice!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 21:22   #453
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Citat:
Ursprungligen postat av Greg Visa inlägg


Det är väl upp till var och en vad man vill tatuera sig. Jag är ingen stor fan av tribals.

Och pentagram är nästan lika vanligt att se som tribals, Mr. Antikrist, Mr. Damien.

Kör på, tatuera du in det. Det ända som lät coolt var ögat.
Det finns en miljon olika pentagram med lika många betydelser. Men jag antar att du redan visste det?

Ögat gillar jag, men detaljer e skit. Flyter ut me tiden. Lär bli en förenkling av något sådant:

Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 21:31   #454
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen Visa inlägg
Det finns en miljon olika pentagram med lika många betydelser. Men jag antar att du redan visste det?

Ögat gillar jag, men detaljer e skit. Flyter ut me tiden. Lär bli en förenkling av något sådant:

Över en miljon har jag svårt att tro, ett pentagram är ett pentagram liksom. Dock så har det olika betydelser. Kristendomen använder en, antika Grekland, Rom, Judarna etc..

Dock eftersom du kallar dig Ondskapelsen, samt tänker tatuera in 666, så antar jag att du vill tatuera in det omvända pentagramet (Baphomet sigillet), som används av Satanister.

Som sagt, ögat ser snyggt ut. Ska du ha det synligt när du har tröja på dig? Eller ska den vara precis under nacken? D v s man kan inte se det om du har en tröja på dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 21:56   #455
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Men jag försökte visa en poäng :P.
T.ex om 1 pig är upp och 2 ner så är det ett tecken för kvinna o är de 2 upp o 1 ner så är de Anton Szander LaVey's tecken för church of satan (t.ex).

Märk skillnaden på Satanism och Antikrist. Jag dyrkar inte satan, men jag hatar kristendom. Men det är personligt o inget som är direkt relevant på ett forum med slogan: "Mötesplatsen för dig som tränar". Ja e inte här för o diskutera religion :P. Och jag är ganska ironisk btw.

Och jag är inte säker på vart i nacken jag ska ha det, troligtvis precis över "t-shirtskanten" eller så. Men ögat e bara en spekulation.

Har funderingar på ett mönster av "the fibonacci sequence".

Djupt fascinerad av fibonaccital över huvudtaget.

Ett fibonaccital ingår i en sekvens av heltal, där varje tal är summan av de två föregående; de två första talen är 0 och 1.

t.ex: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987, 1597, 2584, 4181, 6765, 10946, 17711, 28657, 46368, 75025 ..

Talen bildar udda mönster o skit när man gör dom till bilder o skit =P. Ja kan inte riktigt förklara. You get the idea iaf.
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 22:06   #456
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen Visa inlägg
Men jag försökte visa en poäng :P.
T.ex om 1 pig är upp och 2 ner så är det ett tecken för kvinna o är de 2 upp o 1 ner så är de Anton Szander LaVey's tecken för church of satan (t.ex).

Märk skillnaden på Satanism och Antikrist. Jag dyrkar inte satan, men jag hatar kristendom. Men det är personligt o inget som är direkt relevant på ett forum med slogan: "Mötesplatsen för dig som tränar". Ja e inte här för o diskutera religion :P. Och jag är ganska ironisk btw.

Och jag är inte säker på vart i nacken jag ska ha det, troligtvis precis över "t-shirtskanten" eller så. Men ögat e bara en spekulation.

Har funderingar på ett mönster av "the fibonacci sequence".

Djupt fascinerad av fibonaccital över huvudtaget.

Ett fibonaccital ingår i en sekvens av heltal, där varje tal är summan av de två föregående; de två första talen är 0 och 1.

t.ex: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987, 1597, 2584, 4181, 6765, 10946, 17711, 28657, 46368, 75025 ..

Talen bildar udda mönster o skit när man gör dom till bilder o skit =P. Ja kan inte riktigt förklara. You get the idea iaf.
Eller ett helt vanligt öga? Jag har länge också funderat på ett ögonmotiv. Och ett som faller mig i smaken är Horus öga:



Vilket kan klassas som någon sorst skyddsymbol.

Alternativt en kaossymbol:



Med någonting i mitten, kanske ett öga.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 22:12   #457
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Enlighten me, vad kommer kaossymbolen ifrån egentligen? Jag gillar idén med kaossymbålen med ett öga i t.ex. Då kan ingen komma o säga att "jasså du hyllar jesus" eller vad som helst :P. Blir personligt liksom. Sånt uppskattas.
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 22:15   #458
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen Visa inlägg
Djupt fascinerad av fibonaccital över huvudtaget.

Ett fibonaccital ingår i en sekvens av heltal, där varje tal är summan av de två föregående; de två första talen är 0 och 1.

t.ex: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987, 1597, 2584, 4181, 6765, 10946, 17711, 28657, 46368, 75025 ..

Talen bildar udda mönster o skit när man gör dom till bilder o skit =P. Ja kan inte riktigt förklara. You get the idea iaf.
Gillar du fibonacci så kan du ju alltid vara lika hardcore som denna tjejen:
http://www.flickr.com/photos/carlzim...7601351535771/

Scheme (programspråket)-funktion för att beräkna fibonacci. Detta gjorde att jag kom att tänka på de fina kommentarerna till den:

"how embarrassing, it's not a proper tail call."


och som svar på den:

"That's the first thing I thought too. Sometimes I wonder why I don't have a girlfriend, but if they care so little about efficiency, I prefer to remain single."
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 22:19   #459
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen Visa inlägg
Enlighten me, vad kommer kaossymbolen ifrån egentligen? Jag gillar idén med kaossymbålen med ett öga i t.ex. Då kan ingen komma o säga att "jasså du hyllar jesus" eller vad som helst :P. Blir personligt liksom. Sånt uppskattas.
Den kommer, såvitt jag har kommit i kontakt med den, från The Eternal Champion, en fantasybok. Samt så används den i rollspel.

Men den används väl även av olika okultiska-grupper.

EDIT:
Hittade på wiki. Såg ut som jag hade lite rätt iallafall:

http://en.wikipedia.org/wiki/Symbol_of_Chaos
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 22:32   #460
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Gillar du fibonacci så kan du ju alltid vara lika hardcore som denna tjejen:
http://www.flickr.com/photos/carlzim...7601351535771/

Scheme (programspråket)-funktion för att beräkna fibonacci. Detta gjorde att jag kom att tänka på de fina kommentarerna till den:

"how embarrassing, it's not a proper tail call."


och som svar på den:

"That's the first thing I thought too. Sometimes I wonder why I don't have a girlfriend, but if they care so little about efficiency, I prefer to remain single."
That's prety hardcore.
O kommentaren e ganska win den också =).
Cool hemsida dedär i övrigt. Många coola tatueringar. http://www.flickr.com/photos/carlzim...7601351535771/
Cool, Diazepam/Valium.
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 22:38   #461
Lillstrumpa
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Wasabi
Inlägg: 585
Citat:
Ursprungligen postat av jesuz Visa inlägg
Brukar inte vara så förtjust i tatueringar över huvud taget, men den där såg riktigt shysst ut. Visserligen photoshoppad, men skulle nog se rätt fräsh ut irl också.

Skulle dock inte kunna tänka mig en tatuering själv, men den där var läcker.
+1 Säger precis samma sak.
__________________
Fedor vs God = Fedor by armbar
Lillstrumpa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 22:44   #462
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Lite originellt, bröstvårtorna ser ut som reptilögon.




__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 22:48   #463
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Lite originellt, bröstvårtorna ser ut som reptilögon.




Inte en enda funka ^^.

Men när man klistra in så, men vad är det där? Tjej? Kille? Inget? Creapy.


Här snackar vi grejjer.
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 23:27   #464
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
måste bara slänga in Jon Nödtveidts klassiska tatuering:

Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-23, 00:16   #465
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen Visa inlägg
måste bara slänga in Jon Nödtveidts klassiska tatuering:

Smaken är som baken men hette inte tråden "SNYGGA tatueringar på killar"?
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)