Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-05, 17:47   #1
Megatuttarna
Feed me fast
 
Megatuttarnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 3 861
S700i

Nån som har den nallen? Fördelar/nackdelar? Fungerar MP3 uppspelningen bra t ex?

Beställde en för ett tag sen, hoppas den är så bra som folk hävdar.
Megatuttarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 18:53   #2
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
Beror på vad du ska ha den till.
V800an passar dig bättre om det är nöjestelefon.
I annat fall skulle jag personligen vänta lite på Motorolas V3 "razor"
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 19:00   #3
StefanH
Registered User
 
StefanHs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 174
Säger bara grattis!!! S700i är den bästa telefonen hitills och du kommer inte bli missnöjd, den är faktiskt bättre än folk säger!! Jag var bland dom första i Sverige som fick den(haft den i 4mån nu) och den blir bara bättre och bättre!! Köp en usb-kabel till den så kan du ladda ur och in bilder och musik precis som du vill!! Köp ett stort minneskort så kan du lagra mer mp3-låtar än dom flesta mp3-spelarna!! Minnet är iof 70mb orginal men lite mer skadar inte om du vill ha den som mp3. Kameran är som en riktig kamera med 8 gånger zoom, man kan ta 4 bilder i frekvens, ändra pixlarna, lampa, mörkerinställning, självutlösare m.m!! Skärmen är underbar med sina 262000 färger!!! Sen att den har video, radio, linskydd och massa mer gör den till världens bästa mobil just nu!! Sätter in ett par bilder som är tagna med min S700i så att man kan se skillnaden mot en vanlig mobilkamera!!! OBS!!!! Bilderna är kvalitetsreducerade för att få plats på forumet!!
Detta min pitbullvalp Bunny the Playmate!!

Hennesbror Chubby!!


Denna rygg tillhör en dam på gymet som jag försöker övertala att tävla på Lucia!! Hon är +40 år, väger på denna bild 67kg och hon äter inte ens kosttillskott, än mindre tatt ett prepp i hela sitt liv!! Däremot har hon tränat och dansat i över 25 år!! Men hon är svår att övertala då hon tycker att hon inte är tillräckligt bra!!
StefanH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 19:02   #4
Menigar
Registered User
 
Menigars avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: sthlm
Inlägg: 708
Hur mycket minne går det att trycka i den Stefan?
__________________
”If you love somebody it doesn’t matter if he’s a director, or if he’s the president of a company or if he is a king”
Menigar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 19:08   #5
Genesis
Registered User
 
Genesiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 657
Citat:
Ursprungligen postat av michael
Beror på vad du ska ha den till.
V800an passar dig bättre om det är nöjestelefon.
I annat fall skulle jag personligen vänta lite på Motorolas V3 "razor"
Vänta? Jag köpte min för flera veckor sen, den är underbar.
Genesis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 19:10   #6
StefanH
Registered User
 
StefanHs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 174
Citat:
Ursprungligen postat av Menigar
Hur mycket minne går det att trycka i den Stefan?
Beror på hur stor din plånbok är!!! Den har memorystickduo, alltså den har ett minneskort som du kan ta ut och byta, precis som en vanlig digitalkamera!! Men jag har iaf sett ett sådant minneskort med 1004 mb på, men det finns säkert större!! Har man en kortläsare går det ännu snabbare att ladda in och ur bilder och musik, bara som ett tips!!
StefanH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 19:53   #7
Megatuttarna
Feed me fast
 
Megatuttarnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 3 861
Vackert! Sitter och väntar otåligt nu
Megatuttarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 19:54   #8
Muaytudd
Registered User
 
Muaytudds avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Söder om söder, Skurup
Inlägg: 1 189
Telefonen är svinbra. Halva min avdelning har köpt den så jag har pillat ganska mycket på den.

Men ang minnet... Är det inte 128 som du kan trycka i den max?
Muaytudd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 20:38   #9
ante
Tränar inga zoner!
 
antes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 569
Citat:
Ursprungligen postat av Muaytudd
Telefonen är svinbra. Halva min avdelning har köpt den så jag har pillat ganska mycket på den.

Men ang minnet... Är det inte 128mb som du kan trycka i den max?
angående minnet så stödjer den väl bara mem-stick duo, inte duo pro.
Pro finns i större storlekar än 128mb, det vanliga tror jag tar stopp vid 128mb
__________________
ante är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 20:43   #10
StefanH
Registered User
 
StefanHs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 174
Citat:
Ursprungligen postat av Muaytudd
Telefonen är svinbra. Halva min avdelning har köpt den så jag har pillat ganska mycket på den.

Men ang minnet... Är det inte 128 som du kan trycka i den max?
Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!
StefanH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-05, 20:51   #11
Muaytudd
Registered User
 
Muaytudds avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Söder om söder, Skurup
Inlägg: 1 189
Citat:
Ursprungligen postat av StefanH
Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!

Jo men precis som killer ante skriver så tror jag att det minnet som passar i mobilen bara finns som max 128.

Men det är fortfarande coolaste telefonen by far just nu
Muaytudd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-06, 19:05   #12
gorken
Registered User
 
gorkens avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Hos tomten
Inlägg: 107
Citat:
Ursprungligen postat av StefanH
Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!


Fel!!!

Hittat på SonyEricssons websida:
Frågor och svar


Hur mycket minne har telefonen?
Det Memory Stick® Duo™ som följer med telefonen har en kapacitet på 32 Mbyte men telefonen stödjer upp till 128 Mbyte. Telefonminnet (internt) har en kapacitet på 41 Mbyte.
__________________
"It's simple, if it jiggles, it's fat." -Mr Arnold Schwarzenegger
gorken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-06, 20:24   #13
acke_t
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Malmö/Lund
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av StefanH
Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!


Försök ersätta alla !! och !!! med . så blir det betydligt lättare att läsa.
__________________
"The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently."
- Friedrich Nietzsche
acke_t är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-06, 20:36   #14
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
StefanH: Hur har du lyckats får dom två första bilderna så jäkla bra?! Alla mina bilder med telefonen blir så gryniga som den tredje du postade om inte mer

Angående det med minnena... Har läst på lite olika ställen att telefonen skulle klara mer än 128 MB, men om man använde större minnen så skulle telefonen bli "segare" eller nåt.


Just ja! Hur stänger man av fotograferingsljudet?
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-06, 22:30   #15
JAM
Registered User
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Delta Gym, Sthlm Info: 82:a, 87 kg, 181 cm
Inlägg: 3 122
Citat:
Ursprungligen postat av StefanH
Säger bara grattis!!! S700i är den bästa telefonen hitills och du kommer inte bli missnöjd, den är faktiskt bättre än folk säger!! Jag var bland dom första i Sverige som fick den(haft den i 4mån nu) och den blir bara bättre och bättre!! Köp en usb-kabel till den så kan du ladda ur och in bilder och musik precis som du vill!! Köp ett stort minneskort så kan du lagra mer mp3-låtar än dom flesta mp3-spelarna!! Minnet är iof 70mb orginal men lite mer skadar inte om du vill ha den som mp3. Kameran är som en riktig kamera med 8 gånger zoom, man kan ta 4 bilder i frekvens, ändra pixlarna, lampa, mörkerinställning, självutlösare m.m!! Skärmen är underbar med sina 262000 färger!!! Sen att den har video, radio, linskydd och massa mer gör den till världens bästa mobil just nu!! Sätter in ett par bilder som är tagna med min S700i så att man kan se skillnaden mot en vanlig mobilkamera!!! OBS!!!! Bilderna är kvalitetsreducerade för att få plats på forumet!!
Detta min pitbullvalp Bunny the Playmate!!

Hennesbror Chubby!!

Denna rygg tillhör en dam på gymet som jag försöker övertala att tävla på Lucia!! Hon är +40 år, väger på denna bild 67kg och hon äter inte ens kosttillskott, än mindre tatt ett prepp i hela sitt liv!! Däremot har hon tränat och dansat i över 25 år!! Men hon är svår att övertala då hon tycker att hon inte är tillräckligt bra!!
Citat:
Ursprungligen postat av StefanH
Beror på hur stor din plånbok är!!! Den har memorystickduo, alltså den har ett minneskort som du kan ta ut och byta, precis som en vanlig digitalkamera!! Men jag har iaf sett ett sådant minneskort med 1004 mb på, men det finns säkert större!! Har man en kortläsare går det ännu snabbare att ladda in och ur bilder och musik, bara som ett tips!!
Citat:
Ursprungligen postat av StefanH
Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!
Sorry, jag kan inte låta bli längre:

Stefan!! Vet du vad jag undrar!! Jag undrar om du någonsín avslutat en mening med punkt!! Jag har tänkt på det många gånger!!

JAM är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)