Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: När ni har varit i slagsmål, har era muskler påverkat utgången då? Motivera era svar!
Ja, mycket, till det bättre. 15 14.02%
Ja, lite, till det bättre. 15 14.02%
Nej, det har inte påverkat alls. 3 2.80%
Ja, men jag blev sämre pga mina muskler. 0 0%
Jag har inte varit i ett riktigt slagsmål eller i hård sparring sedan jag började träna. 74 69.16%
Antal röster: 107. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-14, 08:16   #61
jego
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 113
Absolut, håller helt med dig. Får bara känslan av folk ibland verkar tro att det är en nackdel att vara stark vid slagsmål eller i kampsport. Att man bara blir långsam, får dålig kondis, klumpigt etc. Bara att öva in tranan ala karate kid så kan man vara hur klen som helst sedan.

Har tagit lång tid för många idrotter att anamma styrketräning pga av dylika fördommar men idag finns det väl ingen idrott där inte seriös styrketräning bedrivs.
jego är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 08:43   #62
Galt
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Vid havet i skogen i det djupaste Hälsingland.
Inlägg: 781
När jag var Ung å arg hamnade man ofta i situationer där slagsmål blev ett faktum,hade då tränat både styrke å boxning i 2-3år så visst kände man att dom extra musklerna man byggt gjorde sitt för att avgöra inledningen i bråken!
Galt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 09:07   #63
Ungtuppen
Banned User
 
Ungtuppens avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Boden
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av Alfen avf Ling Visa inlägg
Jag skulle vilja se Paolo Roberto vs 130kg finsk sisu i en - bokstavligt talat - dödsmatch utan några som helst regler. Menar inte att jag vill att någon av dem ska dö utan att det skulle vara en intressant match!
Du kan ju fan inte vara på riktigt Har du någon aning om vilken extrem skillnad det är på en tidigare duktig boxare och någon random styrkelyfts-snubbe när det kommer till fight? Jag ger det 10sekunder innan sisu skulle ligga ner.

Sluta överskatta muskler så jävligt.
Ungtuppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 09:12   #64
Gabriel174
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 3 910
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=169472
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Smyg upp på han och ta strypgrepp nån gång då. Viska i hans öra "din tid är över".
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
Gabriel174 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 09:15   #65
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
När paolo delar ut sin ninjaspark och ninjabox så glömmer ni att sisu absorberar den kraft paolos ben och armar besitter och ger tillbaka i följande bearhug-kross med sin egna 330kg kram-kraft från allt bänkande. Då hjälper det inte att ha lattjat runt i en ring eller bur.

Plus att desto argare sisu blir desto starkare blir han.

Sluta underskatta sisu!
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 09:17   #66
hugok
Böj i curlracket
 
hugoks avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Lund
Inlägg: 3 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ungtuppen Visa inlägg
Du kan ju fan inte vara på riktigt Har du någon aning om vilken extrem skillnad det är på en tidigare duktig boxare och någon random styrkelyfts-snubbe när det kommer till fight? Jag ger det 10sekunder innan sisu skulle ligga ner.

Sluta överskatta muskler så jävligt.
Random styrkelyftare som bänkar 345 kg
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 09:19   #67
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Tror jag skulle få smisk 19 gånger av 20. Bara pga det att han skulle hitta min haka före jag får tag i honom. Skulle det vara i ett trångt utrymme och han har judokläder på sig skulle mina chanser öka med det dubbla men tror fortfarande att han vinner.

Har provat brottning å MMA mot europanivå i BJJ och brottning samt boxare på distriktsnivå. Det sjuka är när man är stark som jag så kan du dominera en brottare ganska lätt i stående, sedan på marken tar han dig 110-0. Samma med BJJ stående kan man lätt "over-powra" dem utan att egentligen ta i. Hamnar du på mattan och de kopplar sina grepp och framförallt utnyttjar mina styva&ömma axlar så är man helt enkelt bara såld.
Mot boxare som gemför med Roberto är sopor så har det varit ganska lätt. Men som sagt många även fast de är vana kampsportare blir överväldigade och lite skrämda syftar på förvånade när man kommer rusande att det tar någon sekund att återhämta sig. Men tror inte att Roberto skulle bli "förvånad".
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 09:20   #68
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 172
I fulfight spelar det ingen roll om du har 35 eller 55cm armar i 9 fall av 10. Den som slår först utan att backa vinner.

På gatan/krogen är det dessutom provocerande med muskler för en kille som söker bråk. Tror risken ökar att hamna i tjafs om du har en hygglig hydda.


Oavsett är det bäst att hålla sig undan. Gillar man att slåss föreslår jag att man gör det i en ring med domare. På krogen krökar, dansar, kramas och med lite tur knullar man.
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 09:25   #69
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Muskler är alltid till fördel då det är vanliga människor emot.
De kan även vara till stor fördel mot kampsportare men även till en nackdel. Som jag skrev personligen är t.ex styva axlar någonting man lätt hamnar att klappa ut sig på utan egentlig ansträngning för motparten.
Men t.ex har man aldrig blivit strypt pga stora traps.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 09:57   #70
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Har tyvärr varit i slagsmål en gång sen jag började träna. Känns som att styrkan bidrog lite men det var knappast en avgörande faktor.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 10:03   #71
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Det är väl självklart att man skulle få råpisk av världsmästaren i lättviktsboxning eller någon spagettikille som är bäst i världen i sin viktklass i BJJ.
Nu behöver man kanske inte ta de exemplen. Mot random snubbe bör man ha ett övertag om man är dubbelt så stark.

Har inte slagits men tränade grappling för några årsen. Fick såklart stryk av mindre killar som tränat längre, men de andra som var nya och mindre än mig hade jag inga problem att muskla bort.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2013-11-14 klockan 10:05.
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 10:07   #72
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Tränar ju själv thaiboxning och har blandat kampsporter och viktklasser hela livet.
Klart det är en fördel att vara stark. Tydligast tycker jag det är i thaiclinchen och när det 'grötar till sig'.

Om man ska hårddra det lite så minskar fördelen att ha överdrivet mycket muskler när man är indelad i viktklasser och en match pågår längre tid.
Att syresätta musklerna kostar på.

Slagsmål ska jag nog inte uttala mig om, jag har aldrig varit i något riktigt slagsmål, och numera är jag vuxen så det lär nog fortsätta så.
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 10:51   #73
Okej
Kolozzeum Immaturity
 
Okejs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 27
Ajamän, läser en jäävla massa böcker, vilket gör att jag enkelt kan hålla mig bort från sånt slödderbeteende, samt förstår varför. Har TS en liten penis må tro?
Okej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 11:16   #74
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Den stora faktorn som folk inte verkar tänka på i särskilt stor utsträckning är uthålligheten. Det finns få personer (åtminstone i relation till sin såkallade "fitness"-nivå) som har så dålig kondis som stora, muskulösa grabbar som aldrig tränat kampsport eller någon konditionssport. Styrkan försvinner ganska snabbt och explosiviteten försvinner extremt snabbt om man inte är van vid hur det är att slåss.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 12:19   #75
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
 
Oxes avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Inte hemma tyvärr
Inlägg: 420
random slagsmål hur länge pågår det ?

Det är ju inte direkt som tävlingar mellan två extremt vältränade atleter som har skydd på sig...
__________________
"Oderint dum metuant"
"Do you want to know the truth ? It dont matter, because you cant handle the truth !"
"Mitt samvete är helt rent då det aldrig har använts"
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)