Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-02-09, 18:54   #6166
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Jodå, midjan blir mindre och träningen går bra.

Åt precis den godaste maten någonsin, oxfilé i ugn med rostade rotfrukter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 19:16   #6167
Perrrra
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 6
1/12 114kg
Och idag 108,7kg på 197cm, ökar i gymmet så jag klagar inte.
Perrrra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 19:54   #6168
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Efter en del huvudbry om hur jag ska göra nu efter re-load-veckan med mitt energiintag tänker jag att jag fortsätter på 3000 kcal, d.v.s. 200 över dietstart. Det är nog det bästa. Kommer definitivt inte vara i överkant utan jag är väl snarare orolig att det fortfarande ska vara lite lågt. Men men. Jag måste välja något och här landade det när jag vägt in så många faktorer som möjligt. För nästa vecka allså: 3000 kcal fördelat över 218 g protein (+10,8 g BCAA), ~322 g CHO och 80 g fett. Översatt i kroppsvikt: protein x 2,8, CHO x 3,8 och fett x 0,9.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 20:21   #6169
Svampfest
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 29
Går så fruktansvärt dåligt i min deff hahah, någon som vet en bra sida som man kan "logga" sitt käk och se hur mycket kcal det innehåller, på ett enkelt sätt?
Svampfest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 20:24   #6170
Lose
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 182
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest Visa inlägg
Går så fruktansvärt dåligt i min deff hahah, någon som vet en bra sida som man kan "logga" sitt käk och se hur mycket kcal det innehåller, på ett enkelt sätt?
Skaffa Lifesum-appen, plättlätt...
Lose är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 20:34   #6171
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest Visa inlägg
Går så fruktansvärt dåligt i min deff hahah, någon som vet en bra sida som man kan "logga" sitt käk och se hur mycket kcal det innehåller, på ett enkelt sätt?
Skapa ett Excel-dokument där du skriver in allt du äter (d.v.s. energi, protein, kolhydrat och fett per 100 gram). Sen väger du bara det och låter programmet räkna ut och sedan samman det hela. Bombsäkert.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 09:43   #6172
novanix
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av novanix Visa inlägg
Började på ca 91-92 kg.

Ligger nu på 87-89.

Ser bättre och bättre ut i spegeln men vitken stannar på 87-89 :s Äter ca 1800 kcal, 50% proteiner, 25% kolhdyrater, 25% fett, tränar 4-5 dagar i veckan, styrketräning 10 reps 3 set, avslutar med 10 min intervallträning.

Vettifan hur det går, men spegeln ljuger inte
Tack bror/syster. Har börjat progressbilder, kanske postar senare. man är ju ganska självkritiskt och kanske inte märker resultaten lika mycket som andra.
novanix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 20:16   #6173
berocca
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 75
Sitter och funderar på om jag ska lägga mig på större underskott än 500kcal om dagen. Jag har inga som helst problem med att lägga mig på mindre, som det är nu är det typ jobbigt att ens komma upp i de sista 300kcal varje kväll.

Vill förlora så lite muskelmassa som möjligt. Har hört att när man ligger runt min bf% så är det vanligt att sikta på större viktnedgång än 0,5kg/vecka. Tar gärna emot tips, bild finns på sida 407
berocca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 20:20   #6174
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Citat:
Ursprungligen postat av berocca Visa inlägg
Sitter och funderar på om jag ska lägga mig på större underskott än 500kcal om dagen. Jag har inga som helst problem med att lägga mig på mindre, som det är nu är det typ jobbigt att ens komma upp i de sista 300kcal varje kväll.

Vill förlora så lite muskelmassa som möjligt. Har hört att när man ligger runt min bf% så är det vanligt att sikta på större viktnedgång än 0,5kg/vecka. Tar gärna emot tips, bild finns på sida 407
10-12% kroppsfett och under kanske man ska köra på max 500 i underskott per dag, men annars är det väl inte så stor fara att ligga lägre. Såklart förlorar du mindre muskelmassa ju närmare balans du ligger, men samtidigt tar det längre tid, tid som du hade kunnat ligga på överskott och ökat muskelmassa, get my point?
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 20:56   #6175
berocca
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 75
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
10-12% kroppsfett och under kanske man ska köra på max 500 i underskott per dag, men annars är det väl inte så stor fara att ligga lägre. Såklart förlorar du mindre muskelmassa ju närmare balans du ligger, men samtidigt tar det längre tid, tid som du hade kunnat ligga på överskott och ökat muskelmassa, get my point?
Ja absolut, hur stort underskott hade du rekommenderat?
berocca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 23:30   #6176
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Så du börjar min refeed som varit sedan jul att närma sig slutet, på måndag är det dags att köra VLCD (800kcal), tänkte börja med 4 veckor och se efter det om det känns bra att fortsätta ett tag till eller gå upp några kcal till någon form av LCD (liknande den jag körde förra året).

Har som mål att gå ner 56kg detta året också, men det lär ju bli svårare än förra året då man ju väger mindre nu och därmed har lägre förbrukning.
Så då har 4 veckor gått och kan väl börja med att konstatera att någon VLCD blev det ju inte, förra gången var det jättelätt men den här gången ville inte kroppen leka alls på så lite kalorier utan det blev VLCD/grisbulk varannan dag tills jag ökade till runt 1100-1200kcal per dag.

För perioden blev det iaf -7,9kg och -10cm i midjemått vilket gör att jag nu då är uppe i totalt -60,7kg och -28cm i midjemått, kvar till målet i år är då ytterligare -49kg vilket förhoppningsvis ska ge ett jäkla antal cm på midjan också.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 09:25   #6177
Lose
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 182
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Så då har 4 veckor gått och kan väl börja med att konstatera att någon VLCD blev det ju inte, förra gången var det jättelätt men den här gången ville inte kroppen leka alls på så lite kalorier utan det blev VLCD/grisbulk varannan dag tills jag ökade till runt 1100-1200kcal per dag.

För perioden blev det iaf -7,9kg och -10cm i midjemått vilket gör att jag nu då är uppe i totalt -60,7kg och -28cm i midjemått, kvar till målet i år är då ytterligare -49kg vilket förhoppningsvis ska ge ett jäkla antal cm på midjan också.
Vad var ditt utgångsläge? 200kg+? Starkt jobbat oavsettt...
Lose är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 13:35   #6178
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lose Visa inlägg
Vad var ditt utgångsläge? 200kg+? Starkt jobbat oavsettt...
220kg och midja om 173cm fördelat på en längd av 189cm.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 13:40   #6179
kajjm
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 186
-6.5kg sedan nyår!
Helt ok, skall kriga 4kg till
kajjm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 15:42   #6180
Lose
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 182
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
220kg och midja om 173cm fördelat på en längd av 189cm.
Gosse vilken resa! Grymt! Lycka till med din fortsättning
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
Det du kommer att upptäcka när du deffar:

1. Shit! Jag har gått ner 10 kilo, jag måste gå ner 10 kilo till.
2. Shit! Jag har inga muskler.
Min träningsjournal - Lose to gain
Lose är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)