Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-06-14, 09:48   #5416
Bryggan
Registered User
 
Bryggans avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Hufvudstaden
Inlägg: 1 765
Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn Visa inlägg
Vågar nästan hoppas att jag ligger under 15% kroppsfett vid mätning och deffslut om 4 veckor.

Nu kör vi pojkar och flickor!


Tur att man har Reapers grafer att titta på lite då och då när vågen ger en örfil. Morgonvägningen för två veckor sedan visade 85,8 (varje fredag men missade förra). Morgonvikten i morse var 85,9, jag vet dock att jag är lättare egentligen än för två veckor sedan. BF runt 13%.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jävla googlesamhälle, tänk själv lite.
Bryggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-14, 11:58   #5417
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Tipsar om en grym vetenskapligt baserad energiintagskalkylator för att planer sin vikt ned(och upp-)gång: http://bwsimulator.niddk.nih.gov

(cred till tranastyrka.se, hittade den i senaste inlägget)
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-14, 12:13   #5418
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggan Visa inlägg


Tur att man har Reapers grafer att titta på lite då och då när vågen ger en örfil. Morgonvägningen för två veckor sedan visade 85,8 (varje fredag men missade förra). Morgonvikten i morse var 85,9, jag vet dock att jag är lättare egentligen än för två veckor sedan. BF runt 13%.
Hehe ja, det kan diffa en hel del. Varför inte väga varje morgon och räkna medel?

Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Tipsar om en grym vetenskapligt baserad energiintagskalkylator för att planer sin vikt ned(och upp-)gång: http://bwsimulator.niddk.nih.gov

(cred till tranastyrka.se, hittade den i senaste inlägget)
Jäklar det där var ett användbart verktyg om man är lat.
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-14, 12:20   #5419
Kotten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 830
från 112 till 97 imorse sen februari. Från 115 i midjan till 95 imorse. Armarna 43 som innan, alla andra mått i princip lika oxå, styrkan börjar gå ner något, har inte samma energi om man ser till genomsnittspasset, men när det känns bra är styrkan i princip lika. Nöjd som fan är jag. 5-6 kg till .

Det dryga är bara att man blir att känna sig så liten och klen, men det sitter ju i skallen
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-14, 12:25   #5420
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Tipsar om en grym vetenskapligt baserad energiintagskalkylator för att planer sin vikt ned(och upp-)gång: http://bwsimulator.niddk.nih.gov

(cred till tranastyrka.se, hittade den i senaste inlägget)
Hmm min viktnedgång från 60.8 till 54.8 säger den är endast ca 2-2,5% kroppsfett. Jag hoppas att det är mer, men det återstår att se! x)
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-15, 03:39   #5421
swestar
Registered User
 
swestars avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av swestar Visa inlägg
Börja i mitten av Januari
Dåvarande vikt: 114 kg.
Dagsvikt: ca 105 kg
Målvikt: 97-98 kg till mitten av Juli.
Gått segt några veckor nu men är nere på 102kg (183cm lång). En brytpunkt var att armarna ökat 0,5 cm till 45 cm och benen 1 cm till 66,5 cm från viktnedgången 106 till 103. Armbågarna känns bättre än på j-t länge så armträning har jag kunnat ligga på 80-90% av max.
swestar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-15, 08:53   #5422
Bryggan
Registered User
 
Bryggans avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Hufvudstaden
Inlägg: 1 765
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggan Visa inlägg
Tur att man har Reapers grafer att titta på lite då och då när vågen ger en örfil. Morgonvägningen för två veckor sedan visade 85,8 (varje fredag men missade förra). Morgonvikten i morse var 85,9, jag vet dock att jag är lättare egentligen än för två veckor sedan. BF runt 13%.
Orkar inte väga mig varje dag. Igår morse 85,9 som jag skriver ovan och idag var det 84,6 kilo. Visste ju att jag var lättare än för två veckor sedan!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jävla googlesamhälle, tänk själv lite.
Bryggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-15, 19:46   #5423
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggan Visa inlägg
Orkar inte väga mig varje dag. Igår morse 85,9 som jag skriver ovan och idag var det 84,6 kilo. Visste ju att jag var lättare än för två veckor sedan!
Ja, just därför är det värt det att väga sig varje dag. Om du inte orkar så är det ditt val såklart men vad tar det, 10 sekunder?
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:17   #5424
Tjockiz
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 193
Är det bäst att ligga på balans eller överskott på sin ätardag?

Senast redigerad av Tjockiz den 2013-06-16 klockan 11:18.
Tjockiz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:37   #5425
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Tog ätardag med ca +1000 över balans i fredags, sedan har jag återgått till -1000 nu. Var nere på 90,3 kg och upp tillbaka över 91 kg igen, det är fan hopplöst med att få se några låga fina siffror på vågen igen.

Men jag kämpar på. Vill envist se < 90 kg innan fredag, naturligtvis av endast psykologiska orsaker, men alla förutsättningar finns.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 11:42   #5426
Andersson1801
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 78
För mig blev det en omedveten "deff". Jag äter stora mängder mat men min fett% är nere på 5.65%. Håller fasta tider för när jag ska käka och försöker blanda så mycket som möjligt mellan träningsformerna, fotboll, bandy, gym och löpning.
__________________
Nyttiga varianter av gamla recept

http://ra.blogg.se/
Andersson1801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 12:08   #5427
Felixflobby
Registered User
 
Felixflobbys avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 135
Mina "ätarkvällar"(=hetsätning fml) som jag har , innehåller fruktansvärt många kalorier.. Blir väl allt som allt 1kg godis och 0.5l glass med flera toppade matskedar Nutella en gång i veckan. Dagen efter brukar jag vara så mätt att jag inte äter förrän kl 6 på kvällen, och ligger då på ca 1000 kcal. Brukar även göra samma sak dag 2.

Funkar faktiskt bra, vätskan släppar efter dessa två dagarna, och då ser man ut som vanligt igen Hur hälsosamt det egentligen är, kan jag dessvärre inte svara på.. heh.
Felixflobby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 12:51   #5428
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Simulatorn ni länkar tar med muskelförlust.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 12:56   #5429
Bulta
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 383
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockiz Visa inlägg
Är det bäst att ligga på balans eller överskott på sin ätardag?
Bäst ur vilket avseende? En ätardag blir ju alltid en förlängning av sin viktnedgång.

En ätardag med rikligt med kolhydrater kan vara en strategi i ett dietupplägg för att fylla på glykogenlagren, och hålls fettintaget lågt så blir heller inte fettinlagringen nämnvärd trots ett högt överskott.
Att ligga omkring balans och äta vad man känner för kan vara en annan metod för att få ny mental energi att orka fortsätta.
Bulta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 14:41   #5430
Tjockiz
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 193
Citat:
Ursprungligen postat av Bulta Visa inlägg
Bäst ur vilket avseende? En ätardag blir ju alltid en förlängning av sin viktnedgång.

En ätardag med rikligt med kolhydrater kan vara en strategi i ett dietupplägg för att fylla på glykogenlagren, och hålls fettintaget lågt så blir heller inte fettinlagringen nämnvärd trots ett högt överskott.
Att ligga omkring balans och äta vad man känner för kan vara en annan metod för att få ny mental energi att orka fortsätta.
Fläskminskning. Blev en njutarkväll med öl, vin och chips och en ätardag ska väl inte sakta ner en övrig veckas välskött deff?
Tjockiz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)