Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Borde man åka i fängelse för att bära en sådan tröja?
Ja! 8 28.57%
Nej! 17 60.71%
Kanske / vet inte / osäker 3 10.71%
Antal röster: 28. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-25, 06:53   #61
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Ogillar lagar om olagliga armrörelser och inskränkande av yttrandefriheten men att ett klädesplagg med den texten skulle vara riskabel känns knappast förvånande?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 07:16   #62
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Bra att nazister åker dit,ser fram emot när kommunister behandlas likadant.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 07:57   #63
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Bra att nazister åker dit,ser fram emot när kommunister behandlas likadant.
Lite ironiskt att både nazister och kommunister brukar just kasta folk som inte håller med dem i fängelse, läger eller gravar iofs.

"The road to hell is paved with good intentions"
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 09:10   #64
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Frågenarkomanen Visa inlägg
Nej, jag driver inte, utan det är samma sak eftersom båda sakerna syftar till att krossa imaginära grupper som i praktiken finns - åtminstone inte alls på det sätt som upphovspersonerna påstår/antar/fantiserar.

Det "patriarkat" som ska krossas består dessutom av vita män, och det kan man inse genom att lyssna på de som pratar om "patriarkatet": man drar en tydlig skiljelinje mellan vilka som är fienden och inte - vita män utgör patriarkatet (här i Sverige), och de färgade männen tillhör också de förtryckta.


Och "krossa" vs "död åt" blir irrelevant eftersom "krossa ZOG" också hade varit olagligt, medans "död åt patriarkatet" inte hade varit det.
Ingen normalt funtad person tror att "Krossa patriarkatet" betyder "Död åt alla vita män". Inte ens du tror väl att de som har tröjor med ett sådant budskap faktiskt förespråkar en blodig feministrevolution?

Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Det går nog att sammanfatta med att "död åt ZOG" önskar livet ur en folkgrupp lika lite som formuleringen "död åt liberalism" önskar livet ur liberaler. Skillnaden är att sionismen jobbar för ett etniskt intresse medan liberalism inte gör det. Vidare så är långt ifrån alla sionister judar och långt ifrån alla judar är sionister.

Att formuleringen är korkad och enkelt ger andra associationer är inte relevant. Hade formuleringen varit "Död åt någonfolkgrupp" så hade domen varit rimlig.

Om jag är en hitlerhyllare och tycker tyskland på 30 och 40-talet var nåt bra på spåret och samtidigt har en tröja på mig där det står "Död åt ZOG!" så är det rätt rimligt att tro att det budskapet kan tolkas bokstavligt.

Jag är såklart med på att alla "Död åt xxx!" budskap faktiskt inte syftar till att önska livet ur gruppen xxx. Men när gruppen xxx rimligen avser ledarna för den judiska staten så blir det lite mer problematiskt av förståeliga skäl.

Nu vet inte jag hur mycket ultranasse snubben som åkte dit var. Men tröjan är helt klart möjlig att tolka på ett sådant sätt att HMF är applicerbar.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 09:18   #65
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Lite ironiskt att både nazister och kommunister brukar just kasta folk som inte håller med dem i fängelse, läger eller gravar iofs.

"The road to hell is paved with good intentions"
Sant, men massmördare förtjänat behandlas som de vill behandla andra.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 11:13   #66
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ingen normalt funtad person tror att "Krossa patriarkatet" betyder "Död åt alla vita män". Inte ens du tror väl att de som har tröjor med ett sådant budskap faktiskt förespråkar en blodig feministrevolution?

.
De förespråkar dock att vita män skall ge upp sina karriärer och ge bort sina pengar, att vita män skall kliva tillbaks och hålla tyst och att den vite mannen skall avlas bort.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 11:54   #67
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Senaste sidorna har mest bara blivit rättshaveri, kan vi inte försöka komma med lite sakligt, konkret material understött med LEGITIMA fakta nu? :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 11:59   #68
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
De förespråkar dock att vita män skall ge upp sina karriärer och ge bort sina pengar, att vita män skall kliva tillbaks och hålla tyst och att den vite mannen skall avlas bort.
Förutom det där fetade så håller jag väl med om att det väl är ungefär så jag uppfattar budskapet också.

Inte ett budskap jag håller med om på nåt sätt. Men det är knappast jämförbart med det andra budskapet...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 15:24   #69
Malle1
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 4
Enligt det allmänna uppfattningen är ZOG en konspirationsteori. Hur kan man åka i fängelse för att man önskar död åt ett spöke?
Malle1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 16:07   #70
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av Malle1 Visa inlägg
Enligt det allmänna uppfattningen är ZOG en konspirationsteori. Hur kan man åka i fängelse för att man önskar död åt ett spöke?
Det var också konspirationsteorier som låg bakom mycket av nazisternas rättfärdigande av förintelsen. Konspirationsteorier som, precis som Zog, riktar sig mot judar.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 19:12   #71
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Förutom det där fetade så håller jag väl med om att det väl är ungefär så jag uppfattar budskapet också.

Inte ett budskap jag håller med om på nåt sätt. Men det är knappast jämförbart med det andra budskapet...
Och, istället för "död åt zog" så har man en tröja med (en lång text) "ZOG! Sluta kontrollera media, affärsvärld och banker! Sluta sprid toxisk gaypropaganda, kapitalism och kommunism! Ner med ZOG!" Är det hets mot folkgrupp?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 19:26   #72
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Och, istället för "död åt zog" så har man en tröja med (en lång text) "ZOG! Sluta kontrollera media, affärsvärld och banker! Sluta sprid toxisk gaypropaganda, kapitalism och kommunism! Ner med ZOG!" Är det hets mot folkgrupp?
Om det där var en fråga till mig får du ställa den på nytt. Jag fattade inte ett smack av vad du menade.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 06:32   #73
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Och, istället för "död åt zog" så har man en tröja med (en lång text) "ZOG! Sluta kontrollera media, affärsvärld och banker! Sluta sprid toxisk gaypropaganda, kapitalism och kommunism! Ner med ZOG!" Är det hets mot folkgrupp?
Troligen inte, man räknar upp saker man vill att de skall sluta med istället för att önska dem en ond bråd död.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 15:47   #74
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Citat:
Ursprungligen postat av Malle1 Visa inlägg
Enligt det allmänna uppfattningen är ZOG en konspirationsteori. Hur kan man åka i fängelse för att man önskar död åt ett spöke?
Om det vore så att HMF ändrades så att det behandlas liknande ärekränkningsbrott där det inte råder allmänt åtal skulle det bli intressant. Måste det vara en ZOG-representant som anmäler...
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)