Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-05, 23:31   #28276
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Någon som har tips på något bra CO-OP spel som finns i PS4 shoppen?

Tänker främst på shooter (gärna flyg shooter men allt går bra), RPG och Racing, men även annat funkar.

Finns så jävla mycket spel så när man ska hitta något att köpa så går hela dagen bara till det :P
Diablo III & Rayman Legends. Tricky towers går väl också an om man gillar tetris.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 07:35   #28277
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Ja, precis - split. Tack för tipsen!

Overcooked har jag sett många rekommendera. Har inte satt mig in i spelet så har ingen bra koll, men rent spontant känns det / ser det tråkigt ut. Men jag kanske borde ge det en chans
Overcooked är sinnessjukt bra i coop! Även om det oundvikligen skapar en hel del frustration bitvis också
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 13:25   #28278
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Funderar på en ps 4a, lite nervös för input lag på tvn. Har i nuläget an laptop kopplad till den, är principen densamma? Märker inte av nåt lagg.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 13:39   #28279
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Funderar på en ps 4a, lite nervös för input lag på tvn. Har i nuläget an laptop kopplad till den, är principen densamma? Märker inte av nåt lagg.
Är det samma läge och upplösning är det såklart samma latency på HDMI in i TVn tills du ser det på displayen vare det är en dator eller playstation som skickar bilden.

LG C9 verkar ju ha rätt låg input lag. Någon sålde en billigt och jag ville ju ha den men jag skrev ju något idiotmail och frågade varför han sålde istället för bara "jag tar den!" och fixa skjuts dit. (8 000 istället för 13 000? Hade ju varit schyst, tror ändå inte jag hade velat köpa både TV och skärm än mindre om det skulle kosta 20 000 för att vara bättre.)
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 16:19   #28280
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av Korvil Visa inlägg
Är det samma läge och upplösning är det såklart samma latency på HDMI in i TVn tills du ser det på displayen vare det är en dator eller playstation som skickar bilden.

LG C9 verkar ju ha rätt låg input lag. Någon sålde en billigt och jag ville ju ha den men jag skrev ju något idiotmail och frågade varför han sålde istället för bara "jag tar den!" och fixa skjuts dit. (8 000 istället för 13 000? Hade ju varit schyst, tror ändå inte jag hade velat köpa både TV och skärm än mindre om det skulle kosta 20 000 för att vara bättre.)
Samma upplösningen lär det inte vara, varierar inte upplösning mellan spel dessutom? Sorry om jag är korkad.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 17:36   #28281
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Samma upplösningen lär det inte vara, varierar inte upplösning mellan spel dessutom? Sorry om jag är korkad.
Jag har ingen ps4 men på Xbox funkar det så att den upplösning du ställer som output i inställningarna på maskinen är den upplösning som den alltid skickar till skärmen och så skalas spelens upplösning upp eller ned från sitt ursprung innan lämnar konsolen. Jag tror att även ps4 funkar så... även om ps3 inte gjorde det.

Hursomhelst, om du inte får input lag med laptoppen lär det inte bli sämre med en konsol.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 17:54   #28282
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Samma upplösningen lär det inte vara, varierar inte upplösning mellan spel dessutom? Sorry om jag är korkad.
Jag talar mer teoretiskt ändå.

Om TVn kör FHD och tar emot 1080p ifrån båda delar behöver den ju inte skala om bilden, behöver den det kan det ju givetvis ge någon slags fördröjning. På TV-apparater brukar det ju finnas funktioner som skall "förbättra" bilden med och även på datorskärmar kan det ju vara olika slags overdrive som kanske kan göra någon skillnad, på TVn finns väl rätt ofta någon slags gamemode som är tänkt att slå av en del sådana effekter för att minska delayen och rimligtvis ge en mer korrekt bild med. Så det är ju ena fördröjningen. Den andra fördröjningen är ju i själva displayen där OLED väl ändrar väldigt fort men LCD tar längre tid på sig, på datorskärmar är ju mest TN mot IPS och VA aktuellt att jämföra men det är väl inte många TVs som använder TN?

Så ja, om LCD högre delay än TN på själva panelen och sedan eventuellt högre delay i scalern för att den sysslar med saker som att justera kontrast och skärpa eller kanske t.o.m. att stoppa in extra bilder skapta av minst ett par andra.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 18:25   #28283
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag har ingen ps4 men på Xbox funkar det så att den upplösning du ställer som output i inställningarna på maskinen är den upplösning som den alltid skickar till skärmen och så skalas spelens upplösning upp eller ned från sitt ursprung innan lämnar konsolen. Jag tror att även ps4 funkar så... även om ps3 inte gjorde det.

Hursomhelst, om du inte får input lag med laptoppen lär det inte bli sämre med en konsol.
Nice då blir det nog fan inköp snart. Tack!
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 10:25   #28284
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Gratis att tanka hem första 24h av spelsläppet (Dvs NU). Därefter kommer spelet kosta 500kr. Gratis är alltid gott.

Vet dock inte om det är bra.

https://www.epicgames.com/store/en-U...aga-troy/home#


Senast redigerad av Akerhage den 2020-08-14 klockan 10:27.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 10:56   #28285
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Kanske passar bättre i tråden om datorspel än tv-spel dock.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 11:00   #28286
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kanske passar bättre i tråden om datorspel än tv-spel dock.
Sorry, blandar ihop dessa trådar. Ahja dom som är intresserade läser ju båda trådarna, så tipset går säkert fram ändå.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 12:39   #28287
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Finns det något datum än på ps5 lanseringen ?

Tänkte byta in min ps4 också
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 12:46   #28288
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Nej.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 17:20   #28289
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140


Nytt batman spel. Ser tråkigt ut. Spel som Sekrio eller ghost of tsushima gör att andra spel med samma format inte håller nivå.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 12:12   #28290
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Jag har saknat ett bra golfspel till PS4. Till PS3 spelade jag ett par Tiger Woods-golfspel som jag gillade mycket.

Men igår såg jag att det nyligen getts ut (konsoller och PC) ett nytt golfspel i augusti som fått många fina omdömen. Jag köpte det genast till PS4 och hoppas nu att det är det bra golfspelet som jag har velat ha till PS4.

Och att random folk online kör färdigt och inte ragequittar.

EDIT: Juste. Spelet heter PGA Tour 2k21

EDIT2: Sen såg att ocksä att Train Sim World 2 har getts ut nyligen. Konsoller och PC. Men på Steam sa många att det hade varit bättre som ett DLC.

Sen har Skater XL getts ut till PS4 efter att ha varit på early access på Steam ett tag innan. Verkar vara ett mycke seriösare skatespel jämfört med klassiska Tony Hawk.. Ja Tony Hawk-skatespelen som ska göra comeback. Vet ej hur det spelet ska vara i efterliknande osv överhuvudtaget, ej läst nåt

Edit: Det var alltså +6 Edits i denna post

Senast redigerad av Wilt the Stilt den 2020-08-24 klockan 12:19.
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)