Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-08-07, 21:46   #1
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Koloiternas bästa resor

Jag har inte varit utanför Sverige på två år och känner starkt att jag behöver resa iväg. Det lär inte bli i år, kanske inte nästa, men när det blir av ska det vara på riktigt.

Det här är inte frågan om billigt all inclusive eller schysst knark.

Jag vill veta om era bästa resor. Visst, om det råkar vara all inclusive, dålig buffé och kokain så är du givetvis välkommen att skriva det i tråden.

Vad jag annars är ute efter att höra är inspirerande och ovanliga historier. Sånt där som får en att tänka att "jävlar, den där resan vill jag göra".

Om ni inte har någon sådan resa att berätta om så förtälj er drömresa. Jag skulle exempelvis vilja köra genom Ryssland till dess nordligaste punkt, samt österut till Alaska.

I vilket fall, berätta.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 21:48   #2
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Har aldrig varit utanför Sverige men var till Sundsvall en gång. 6/10
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 21:58   #3
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Har aldrig varit utanför Sverige men var till Sundsvall en gång. 6/10
Vadfan Jansson, du måste ut och se världen. Jag har för all del aldrig varit i Svanskog men bara Sverige är olidligt vackert.

Min bästa resa är faktiskt för ett par år sedan när jag bilade själv genom Sverige, Norge och Finland (norra delarna i varje fall). Upp till Nordkapp.

Allt jag hade var bil, tält, yxa och kniv. Sov antingen i bilen eller tältet. Då var jag stundtals långt ute i vildmarken, trots att det fanns någon form av väg.

Den resan slår allt jag gjort i resväg. Helt magisk och fantastisk.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 21:59   #4
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Mina bästa resor har gått till Nordnorge, Söröya, för fiske. Sol o bad i grekland kan kvitta efter det.
Skulle till Tjernobyl i maj, det såg jag verkligen fram mot. Men det sket sig ju naturligtvis pga corona-skiten.
Ett annat drömresemål är Amazonas eller likanande regnskogsmiljö, vore otroligt intressant.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 22:27   #5
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Mina bästa resor har gått till Nordnorge, Söröya, för fiske. Sol o bad i grekland kan kvitta efter det.
Skulle till Tjernobyl i maj, det såg jag verkligen fram mot. Men det sket sig ju naturligtvis pga corona-skiten.
Ett annat drömresemål är Amazonas eller likanande regnskogsmiljö, vore otroligt intressant.
Fan, Nordnorge... Jag var faktiskt glad en stund när jag körde fel och drog genom gränsen till Sverige och Finland. Norge var en så jäkla intensiv upplevelse.
Det kanske låter konstigt men varje minut i Norge slog mot mina sinnen. Vackert, dramatiskt, farligt och öde. Känslan sen när man kört hela jävla vägen upp till Nordkapp - genom ett helt sinnessjukt landskap - och stå på en klippavsats över havet medan vinden river i en... Jag kan inte ens beskriva den känslan.

Då hade jag ändå rätt trevliga kvällar på vägen. En gång lyckades jag dra upp lite fisk, grilla över öppen eld och skölja ner med kall öl. Annars blev det att elda på korv, men det är fan inte dumt heller.

Den här resan gjorde jag för övrigt strax efter kust till kust i USA. En annan episk resa, men... Nordkapp-resan spelar i en liga för sig.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 05:29   #6
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

En gång bodde jag en vecka i Malmö (2008) men en vit svensk, en svart svensk och en vit dansk. Vi gick ut och raggade varje dag från typ 10 på morgonen till 2-3 på natten. Fick nästan ligga på slutet av veckan men jag backade ur för tjejen hade typ en miljon piercingar och såg inte så bra ut.

Men rolig upplevelse vars sociala muskel jag lyckades behålla två veckor efteråt men sedan blev allt som vanligt och jag blev en feg social varelse igen. Detta ägde åtminstone rum innan Malmö förvandlades till "Lilla Syrien" eller Beirut numera kanske?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 07:32   #7
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Island eller New York.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 08:09   #8
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
När man varit i New York eller den senaste resan till usa när man började i Vegas sedan körde runt en vecka i staten för att avsluta i Vegas igen.

Enda man ångrar är att det skulle varit två/tre veckor med bilen istället, men får åtgärda det så fort Coronan är förbi
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 08:57   #9
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Kroatien. Det var väldigt mysigt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 09:55   #10
tumme
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 349
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Skulle till Tjernobyl i maj, det såg jag verkligen fram mot. Men det sket sig ju naturligtvis pga corona-skiten.
Var I Tjernobyl för 2-3 år sedan och kan verkligen rekommendera det. Var 3 dagar i Kiev med en dagsutflykt till Tjernobyl. Kiev är skit så kunde varit där 1 dag och sedan en dag i Tjernobyl. Märks verkligen att man är i gamla sovjet i arkitekturen och maten etc. Sedan att gå runt i ruinerna i Prypiat var coolt. Det finns tillräckligt mycket kvar att man kan tänka sig hur det såg ut innan evakueringen. En utav mina bättre resor .
tumme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 11:05   #11
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Jag gillar rivieran, ffa Cannes. Sitter och har det härligt här just nu.

Hawaii var coolt.

Key West var speciellt och härligt.

Sydafrika var också riktigt fräckt, vill jag tillbaka till.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 11:23   #12
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Hur ser det ut just nu? Vilka länder är minst skitnödiga? Inga masktvång osv
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 11:28   #13
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Hur ser det ut just nu? Vilka länder är minst skitnödiga? Inga masktvång osv
I Frankrike är det bara inne i butiker och dyl. ganska lättöverkommet.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 11:29   #14
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Skulle gärna vilja åka till Amsterdam och besöka red light district. Någon varit där ?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 11:36   #15
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Skulle gärna vilja åka till Amsterdam och besöka red light district. Någon varit där ?
Inte personligen men enl. bekanta finns det roligare och fräschare ställen än red light om man är ute efter rajjtan tajjtan. Till exempel hotelliknande etablissemang där man betalar en entréavgift för att komma in. Sedan finns det stora duschrum, pooler, Jacuzzis etc och massa tjejer du kan välja mellan mot en extra peng. Du får badrock, drinkar etc.

Inget jag personligen är särskilt intresserad av men om jag skulle vart tvungen att välja låter ju det härligare.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)