Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-12-22, 10:25   #46
FOSHO
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 87
Jag undrar om du körde 1g hmb vid varje mål eller bara efter träningen?
FOSHO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 11:02   #47
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Vad är tanken med VLCD, lär man inte förlora mestadels av sina muskler när man ligger på ett så lågt kcal-intag?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 11:35   #48
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Vad är tanken med VLCD, lär man inte förlora mestadels av sina muskler när man ligger på ett så lågt kcal-intag?
Har du läst någon av trådarna eller lyssnat på bodyradio-avsnittet öht?

Tanken är ju givetvis att skala av sig fett så snabbt som möjligt med högsta möjliga muskelretention, orka va fet.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 12:32   #49
FOSHO
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 87
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Har du läst någon av trådarna eller lyssnat på bodyradio-avsnittet öht?

Tanken är ju givetvis att skala av sig fett så snabbt som möjligt med högsta möjliga muskelretention, orka va fet.
Exakt, det orkar man inte.
FOSHO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 20:08   #50
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Nej det har jag dessvärre inte men ett sådant grovt underskott låter ju katastrofalt. När medlemmar på Kolo påstår de ligger på 1700-1800 kcal så är andra medlemmar snabba med att påpeka att man ligger alldeles för lågt. Här har vi något som heter VLCD där man ska ligga på vad- 800 kcal?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 20:26   #51
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Nej det har jag dessvärre inte men ett sådant grovt underskott låter ju katastrofalt. När medlemmar på Kolo påstår de ligger på 1700-1800 kcal så är andra medlemmar snabba med att påpeka att man ligger alldeles för lågt. Här har vi något som heter VLCD där man ska ligga på vad- 800 kcal?
Medlemmar på kolo är generellt sett ja, efterblivna.....

Ett enormt underskott ökar risken för att kroppseget protein används som bränsle, men om man styrketränar(vilket ensamt förbättrar proteinbalansen) och tillhandahåller protein som stimulerar anabolism så kan man sedan låta proteinet bli glukos eller ketonkroppar. Kombinera perioderna av anabolism med överlag låga insulinnivåer över dygnet och en enligt Ola måttlig ketos så har kroppen inget annat val än att vända sig till fettdepåerna.

Ola mätte sig före och efter och resultaten antydde att han hade byggt muskler under dieten men det är jag rakt tveksam till, man blir då inte starkare iaf.....
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 05:56   #52
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Jag är helt säker på att jag ökade. Mätningarna är så pass noga och ökningen så pass stor att det inte råder någon tvekan. Själva storleken på ökningen kan diskuteras. Kanske 3.5 kg +- 1kg ungefär. Jag ökade i styrka men inte speciellt mycket. Från att reppa på 140 till 150 i knäböj ungefär, men träningen var allt annat än styrkeinriktad.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 08:31   #53
ATJL
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 714
Kör du någon form av konditionsträning under VLCD?

Jag tänker mig lite om man har behov av att ha upprätthålla god kondition pga idrott eller arbete, men vill använda sig av dieten?

God jul! //N
ATJL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-25, 11:47   #54
FOSHO
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 87
Drog igång igår, ett tips är att använda mixer då det blir ganska mycket pulver och klumpar i shaker.
FOSHO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-25, 11:55   #55
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Klarar ni verkligen av det vardagliga livet? En diet i min värld är där man minskar kcal intaget och livet forsätter som vanligt. Inte där man mår fysiskt och psykisk dåligt samtidigt som man antagligen blir socialt efterbliven.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-25, 17:37   #56
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Klarar ni verkligen av det vardagliga livet? En diet i min värld är där man minskar kcal intaget och livet forsätter som vanligt. Inte där man mår fysiskt och psykisk dåligt samtidigt som man antagligen blir socialt efterbliven.
Beskriv det "vardagliga livet" först och främst, ett jobb som ställningsbyggare exempelvis hade varit väldigt tungt.

Rent psykiskt finns mixade känslor, men jag tror att det är väldigt varierande beroende på personen som utför vlcd:n. Jag mår bra, men det beror sannolikt på att jag varigt överviktig hela mitt vuxna liv. Att svälta verkar ge mig en smalhetskänsla, något som oroar mig.

Jag har för övrigt kört 4-5 omgångar av denna vlcd och fuckat upp varje omgång. Det är inte så svårt som man tror att förstöra ett underskott på ca 2000 kcal dagligen på ett par dagar, något många "tjockisar" har insett.

Styrkemässigt går det förvånande bra. Passen blir längre men all styrka under ca 6 rep bibehålls. Över blir det ganska tungt.
.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 18:47   #57
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Finns det något färdigt 80 vassle 20 kasein pulver att köpa någonstans, eller blandar ni ihop själva? Jag undrar också om HMB togs vid varje drink eller bara en gång per dag
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 22:22   #58
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Helmjölksproten är 80/20 kasein/vassle, men du kanske menade det du skrev. Då får man blanda. HMB 3 ggr/dag är nog rätt vettigt.

Senast redigerad av Ola Wallengren den 2014-12-26 klockan 22:24.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 17:09   #59
Qtip
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 12
Kanske fel tråd men vad är skillnaden ifrån att köra en VLCD kur på de påsarna man blandar emot de som är färdiga shakes?
Qtip är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 20:49   #60
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip Visa inlägg
Kanske fel tråd men vad är skillnaden ifrån att köra en VLCD kur på de påsarna man blandar emot de som är färdiga shakes?
De påsarna är avsedda för bantning (dvs tappa fett i rask takt och enbart det) medan detta upplägg är till för att köra en extrem diet i syfte att bli av med mycket fett snabbt och samtidigt minimera muskelförlust på ett så optimalt sätt som möjligt.

Edit, kan ha missuppfattat din fråga då jag inte riktigt vet vad du menar för "påsar".
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)