Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-09, 07:21   #1
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Gärningar och beslut som haft en oväntat stor positiv effekt i ditt liv

Vilka gärningar/beslut är ni särskilt glada över att ni en gång valde att göra? Bortse från det uppenbara d.v.s "träffade min fru", jag tänker mer på mindre saker som visat sig ha en oväntat stor positiv, eller utvecklade, effekt för dig.

Exempelvis: Du kanske gick med i en förening som utvecklats till en rad nya och trevliga bekanskaper. En blyg individ kanske började spela teater och därmed utvecklades som person. Du kanske började cykla till jobbet vilket eskalerade till en helt ny livsstil. Du kanske har köpt någon vara eller tjänst som blivit en ovärderlig hjälp i vardagen.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 08:35   #2
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Allt hänger ihop.

Som att jag började med armbrytning. det kom sig av att jag slutade med bänk, vilket kom sig mestadels av att jag fick barn, vilket kom sig mestadels av att jag gjorde lumpen (det var hennes krav, som jag förstås också gick med på, att om jag skulle ligga borta där en jävla massa skulle hon ha ett barn som sällskap), vilket kom sig av att jag en kväll stod i ett lerigt hål på jobbet och tänkte "fan, ska jag ändå jobbiga i ett lerhål kan det lika gärna vara ett skyttevärn", vilket kom sig av att jag bytte jobb från trä-industri till grävning. Så ja, kanske att säga upp sig på sågverket då.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 09:44   #3
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Kul tråd! Jag ser fram emot att läsa historier i samma anda som Röde Orm, vikingen som blev tillfångatagen som roddarslav på ett galärskepp, vilket egentligen var en väldigt dålig händelse i sig, men fick massor positiva följder, som att han blev superstark.

Jag har inte så mycket att bidra med själv, men det närmaste är väl att jag blev absolutist. Jag söp på vanligt svenskt vis fram till jag var 28, och efter varje fylla gick jag runt i veckor och var livrädd för jag inte hade någon aning om vad jag hade gjort eller sagt. Ibland berättade folk vad jag hade gjort eller sagt, varpå ångesten blev tio gånger högre.

Så jag sa en dag "nej, nu skiter jag i det", och försökte stålsätta mig inför ett helt liv av att konstant behöva bemöta hån över vilken jävla bög jag är och motstå eviga försök att pracka på mig öl, vin och sprit. Noll procent av någotdera föll in. När jag berättar att jag slutat dricka svarar nittiofem procent med "jävlar vad starkt! Jag beundrar det som fan! Jag önskar jag hade samma karaktär", medan fem procent svarar "vaa? Jag trodde du drack igår! Det märktes inte att du var nykter!"

Jag var även förberedd på att aldrig mer i mitt liv få ha sex efter att jag slutade dricka, men jag märkte att man kan ragga i nyktert tillstånd om det sker på internet, så ej heller på den punkten förstördes mitt liv.

En annan sak som haft oväntat positiv effekt var att jag skaffade mustasch. Jag hade förväntat mig att folk skulle tycka den vad ful, men alla bara brer ut som om hur snygg jag är.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 10:47   #4
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Beslutet om nykterhet maj 2013 räddade inte bara mitt liv utan har förstås fått en mängd sidovinster. Bestämde där i juni 2013 (48 år) att jag skulle vara i mitt livs form när jag fyllde 50 och tävla i bodybuilding. Slutade med SM i bodybuilding 50+ och en fjärdeplats av sju tävlande. Nu även utbildad KBT och hjälper andra hela dagarna att komma tillrätta med missbruk av olika slag. Kostrådgivning som bisyssla. Jo, det var ett hyfsat bra beslut. Oväntat? Vet egentligen inte vad jag hade väntat mig. Jo, om jag hade fortsatt hade det slutat med parkbänk och tidig död högst sannolikt.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 11:06   #5
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Vilka gärningar/beslut är ni särskilt glada över att ni en gång valde att göra? Bortse från det uppenbara d.v.s "träffade min fru", jag tänker mer på mindre saker som visat sig ha en oväntat stor positiv, eller utvecklade, effekt för dig.

Exempelvis: Du kanske gick med i en förening som utvecklats till en rad nya och trevliga bekanskaper. En blyg individ kanske började spela teater och därmed utvecklades som person. Du kanske började cykla till jobbet vilket eskalerade till en helt ny livsstil. Du kanske har köpt någon vara eller tjänst som blivit en ovärderlig hjälp i vardagen.
Att genomlida värnplikten.
Ville inte göra värnplikt, och valde den kortaste tiden jag erbjöds (10 månader) Hade gjort mitt bästa för att maska på mönstringen och såg det hela som ett otroligt slöseri med tid. Jag ville börja jobba och tjäna pengar.

Väl på plats tänkte jag hoppa av första helgen, och ta min samhällstjänst som straff, men valde att hänga kvar ett tag till för att ge det en chans. Efter någon vecka blev det kul.

Idag har jag tack vare det gjort 15+ år inom HVinsats, är instruktör på en mängd vapensystem, skjutledare, och utbildar militära skyddsvakter i både juridik och praktik. Lägger säkert 30 dygn per år på militären och älskar det livet. Några av mina allra bästa vänner har jag lärt känna i uniform.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 11:07   #6
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Ladda ner Tinder kanske
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 11:24   #7
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Ladda ner Tinder kanske
Faller inte det lite under "Bortse från det uppenbara d.v.s "träffade min fru" ?
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 11:32   #8
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Ladda ner Tinder kanske
Vi vet att du träffat en karl! Vi vet!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 11:43   #9
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Vi vet att du träffat en karl! Vi vet!!
Det var ju relevant här, ju...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 11:47   #10
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av lafayette Visa inlägg
vi vet att du träffat en karl! Vi vet!!


skickat från böjracket
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 11:59   #11
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Att alltid skryta om sin pojkvän är samma sak som att skryta om sin lön. Change my mind.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 12:18   #12
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Men låt henne skriva om sin pojkvän. Det är skitdrygt när folk försöker censurera en på forum och leder till att man alltid sitter och är paranoid och väger sina ord med guldvåg för att man inte ska råka skriva om det där som tydligen förnärmar folk.

Jag råkar ständigt ut för det, och det går tydligen i vågor vad det gäller. Ett tag fick jag skit hela tiden för att jag drev för mycket med mig själv. Nuförtiden skriver ingen om det, men fan och hans moster klagar istället på att jag ”tar över trådar” och ”skriver för mycket om mig själv”. Det är inte utan att jag blir nyfiken på vad nästa trend kommer vara.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 12:22   #13
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Att alltid skryta om sin pojkvän är samma sak som att skryta om sin lön. Change my mind.
Nja. Damer brukar göra så i ca 2 år, sedan byts "skryta om" ut mot "klaga på".
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 12:24   #14
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Att alltid skryta om sin pojkvän är samma sak som att skryta om sin lön. Change my mind.
2 kvinnor kvar på forumet och du hackar på båda i samma post. Rip.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 12:51   #15
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag har gratulerat och sagt att det var jättefint att hon träffat en snubbe två gånger, mitt inlägg var inte jätteseriöst ska tilläggas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)