Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-12-27, 11:39   #7486
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
091227, Luleå AK

Böjkomp, mark+komp

OL-böj (bälte från 175 kg)
5 x 125 kg
5 x 125 kg
5 x 155 kg
----------
5 x 175 kg
5 x 175 kg
5 x 175 kg

Smalmark alá Berglund (bälte från 185 kg)
5 x 100 kg
5 x 140 kg
5 x 165 kg
----------
3 x 185 kg
3 x 195 kg
3 x 205 kg

Sumomark (maxbreda, utan bälte)
3 x 145 kg
3 x 145 kg
3 x 145 kg
3 x 145 kg

Ryggresningar ss mage
20+20 x 20 kg
20+20 x 20 kg
20+20 x 20 kg
20+20 x 20 kg

Tid: 80 min

Skattning 1-5
Styrka/energi: 4
Återhämtning/sömn: 4
Kost: 4

Kommentar
Ensam är stark.
Skönt pass av flera anledningar. Först och främst var det skönt att det kändes ok att böja och marka trots fredagens bakslag med bänktröjan. Extra roligt var att böjen idag kändes mycket komfortabel. Kanske börjar låren vakna efter semestervilan. Ursprungsplanen var att påbörja markträning med dräkt idag men jag ville inte utmana ödet och tog det säkra före det osäkra och stegrade upp några 3:or istället. Fick till ett djäkla klipp på ffa 195 kg men lite segare och därmed sämre teknik på 205 kg. Avslutade där rätt nöjd.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 13:49   #7487
L-Sami
El grande salami
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 8 600
Bra pass trots ensamträning.
__________________
Leg. sjukgymnast (OMT/Idrottsmedicin/Msc)

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 14:34   #7488
W.J
Marklyft!
 
W.Js avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 2 647
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
Bra pass trots ensamträning.
Ensam tycker jag är härligt, då kan man fara när man vill till gymmet, inget onödigt snack som drar ut på tiden. Och man slipper vänta på andra om man ska träna tillsammans...
(jag väntar fortarande på grabbarna) hahah
__________________
Journal Dedication to powerlifting
W.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 16:11   #7489
L-Sami
El grande salami
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 8 600
Citat:
Ursprungligen postat av W.J Visa inlägg
Ensam tycker jag är härligt, då kan man fara när man vill till gymmet, inget onödigt snack som drar ut på tiden. Och man slipper vänta på andra om man ska träna tillsammans...
(jag väntar fortarande på grabbarna) hahah
Styrkelyft körs bäst tillsammans med andra enligt mig. Viktigt med feedback, passning, pepp och sånt. Att man passar tider är en bra egenskap.
__________________
Leg. sjukgymnast (OMT/Idrottsmedicin/Msc)

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 18:04   #7490
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Några lyft från morgonens pass. Lite synd att jag inte fick med fler av marklyften. Känns ohedrande till Lars med dessa

__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 18:28   #7491
Klenmenren
Registered User
 
Klenmenrens avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 986
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Några lyft från morgonens pass. Lite synd att jag inte fick med fler av marklyften. Känns ohedrande till Lars med dessa
All heder
Klenmenren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 20:19   #7492
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Uppmanar samtliga LAK:are att vara i tid på träningen imorgon. Mackan Larsson hedrar oss med sin närvaro och siktar på att böja häftiga vikter!

Citat:
Ursprungligen postat av Klenmenren Visa inlägg
All heder
Skönt, då slipper man skämmas. Sanningen att säga så kommer det bli riktigt intressant att se hur det går med dräkten framöver.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink

Senast redigerad av Börje H den 2009-12-27 klockan 20:22.
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 20:26   #7493
tntballe
Baconanist
 
tntballes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: BACONtown
Inlägg: 6 140
Vackra böj du bjöd på
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mary Anne Radmacher
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 20:50   #7494
Fetknoppen
Registered User
 
Fetknoppens avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Piteå
Inlägg: 5 109
Citat:
Ursprungligen postat av W.J Visa inlägg
Ensam tycker jag är härligt, då kan man fara när man vill till gymmet, inget onödigt snack som drar ut på tiden. Och man slipper vänta på andra om man ska träna tillsammans...
(jag väntar fortarande på grabbarna) hahah
Du kommer aldrig att lyckas om du väljer att träna själv! Styrkelyft är en lagsport där man ska träna alla veckans pass tillsammans för att nå bästa resultat. Skillnaden mellan att träna ensam och att träna tillsammans med kompetenta klubbkamrater (om man är 15-20 år gammal) kan vara flera hundra kilon sammanlagt över några års sikt.
Fetknoppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 20:58   #7495
Fetknoppen
Registered User
 
Fetknoppens avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Piteå
Inlägg: 5 109
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Att riskera hela karriären, och dessutom rasera övrig träning, för att bänka 200 kg på SM med tröja känns som ett helt uteslutet scenario. Att dessutom göra så i "klacksparksanda" understryker ju det orimliga. Om det nu blir ett SM gör jag nog hellre 170-175 kg utan stora risker och ger mig själv chansen att prestera bra i övriga moment. Se nedan.



Som det nu känns idag så återstår ovanstående alternativ.
Man måste vara ödmjuk och realist och ändå uppskatta hur väl rehabiliteringen fungerat hittills. För 12 veckor sedan var jag nästan helt säker på att karriären var helt körd. Icke minst mentalt jobbigt men inte har det under denna tid varit läge att lösas upp i ramarna för det. Det finns liksom inte tid för det. Sedan dess har allting klaffat till absolut 100%. Planeringen har kunnat följas till punkt och pricka och tom semesterpassen var stora framgångar.

Trots grumliga syner i kristallkulan känns det mest troliga att hela vintern och våren dedikeras till tröjlös träning och kulmen nås till SM i klassisk styrkelyft i augusti. När det gäller utrustningsbaserad böj och markträningen har ju denna känts oerhört inspirerade så jag är mycket motiverad att göra mig själv rättvisa i dessa moment.

Fortsättning lär följa....
Ja inte var det en del av min plan att du skulle riskera hela karriären, det antog jag att du förstod. Jag har inte haft tid att följa din träningsdagbok i detalj (eller någon annans heller för den delen) så jag vet inte hur illa det har varit ställt med skadan sedan olyckstillfället. Jag antog bara att om du siktar på 200kg med tröja så borde det vara tämligen riskfritt att tävla. Ffa om du drar tröjan som jag beskriver och använder en tröja med tight krage.
Fetknoppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 21:03   #7496
W.J
Marklyft!
 
W.Js avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 2 647
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
Styrkelyft körs bäst tillsammans med andra enligt mig. Viktigt med feedback, passning, pepp och sånt. Att man passar tider är en bra egenskap.
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Du kommer aldrig att lyckas om du väljer att träna själv! Styrkelyft är en lagsport där man ska träna alla veckans pass tillsammans för att nå bästa resultat. Skillnaden mellan att träna ensam och att träna tillsammans med kompetenta klubbkamrater (om man är 15-20 år gammal) kan vara flera hundra kilon sammanlagt över några års sikt.
Nu syftade jag faktiskt mer på lättare pass, där man inte behöver någon form av hjälp och peppning.
Det är absolut mycket roligare att träna med klubbkamrater och sällskap, och peppning behövs verkligen till stor del.
Men just idag blev det lite justering då gymmet var stängt igår, men jag var inte ensam. Young guns Persade för full hals!
__________________
Journal Dedication to powerlifting
W.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 21:43   #7497
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av tntballe Visa inlägg
Vackra böj du bjöd på
Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Styrkelyft är en lagsport där man ska träna alla veckans pass tillsammans för att nå bästa resultat.
Amen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Jag antog bara att om du siktar på 200kg med tröja så borde det vara tämligen riskfritt att tävla. Ffa om du drar tröjan som jag beskriver och använder en tröja med tight krage.
Jag förstår vad du menar men i dagsläget känns det inte värt risken att träna med tröja. De 20-25 kg jag skulle tjäna in med ett 200 kg´s lyft förloras fort om jag inte får möjlighet att träna igenom ffa böjträningen enligt planering. Du vet själv hur otroligt beroende man är av att kunna bibehålla maximal spänning i hela kroppen.

Nu blir det iaf rawträning med förhållandevis många reps nån vecka framöver. Lite hypertrofi är ju aldrig fel Kommer även avsluta en del av passen med stegvis tyngre tävlingsreps. Med 5 veckor kvar får jag ta mig en funderare till.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 22:13   #7498
EkarN
Registered User
 
EkarNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Highgarden
Inlägg: 6 702
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Du kommer aldrig att lyckas om du väljer att träna själv! Styrkelyft är en lagsport där man ska träna alla veckans pass tillsammans för att nå bästa resultat. Skillnaden mellan att träna ensam och att träna tillsammans med kompetenta klubbkamrater (om man är 15-20 år gammal) kan vara flera hundra kilon sammanlagt över några års sikt.
Inte för att vara oförskämd, men Mike Tuchscherer lyckas väl ganska bra? Han hade säkert gjort mer om han tränade med andra med en bra klubb, men att säga att man aldrig kan lyckas är väl att ta i?
__________________
"I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 22:43   #7499
Fetknoppen
Registered User
 
Fetknoppens avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Piteå
Inlägg: 5 109
Citat:
Ursprungligen postat av EkarN Visa inlägg
Inte för att vara oförskämd, men Mike Tuchscherer lyckas väl ganska bra? Han hade säkert gjort mer om han tränade med andra med en bra klubb, men att säga att man aldrig kan lyckas är väl att ta i?
Jag kanske skulle ha uttryckt mig såhär istället: Du blir alltid mycket bättre om du tränar med träningskamrater. Då är det underförstått att lyftaren du nämner skulle ha kunnat lyfta avsevärt mycket mer om han tränat alla sina pass med bra träningskamrater.
Fetknoppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-27, 22:44   #7500
EkarN
Registered User
 
EkarNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Highgarden
Inlägg: 6 702
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Jag kanske skulle ha uttryckt mig såhär istället: Du blir alltid mycket bättre om du tränar med träningskamrater. Då är det underförstått att lyftaren du nämner skulle ha kunnat lyfta avsevärt mycket mer om han tränat alla sina pass med bra träningskamrater.
Då förstår jag, tack
__________________
"I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)