Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-05-18, 18:08   #151
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Här är min klocka. Fin, och inte överdrivet dyr.
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-18, 18:33   #152
Geek
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 199
http://www.uret.se/emporio-armani-an...let-p-543.html

Denna funderar jag på och köpa- den får max kosta 3.500 - denna kostar lite över dock men men =) Förslag på liknande klocka som jag kommer köpa inom 2 veckor. Hur vet man vilka klockor som håller länge och så?
Geek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-18, 18:34   #153
GymTT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 9 184
rolle is teh shit.
GymTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-18, 18:37   #154
Geek
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 199
Citat:
Ursprungligen postat av GymTT Visa inlägg
rolle is teh shit.
Inte precis som Safin sponsrad av Rolex tyvärr =P
Geek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-18, 18:38   #155
Geek
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 199
Citat:
Ursprungligen postat av rikke_B Visa inlägg
Tror ni man vågar köpa härifrån? http://www.klockimport.com/

Har bra priser Men är ju importerat, samtidigt får man inte så bra info om företaget! Kanske nån bluffgrej

Håller med - schyssta klockor till bra priser men som sagt import - någon som vet eller har erfarenhet?
Geek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 02:15   #156
Musselbank
mussla på burk
 
Musselbanks avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 870
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence Visa inlägg
Har själv allvarligt funderat på en binär klocka:
Farligt snygg, men matchar du nördfaktorn?
Musselbank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 09:48   #157
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Hur är det med klockor från klädtillverkare som CK, DKNY, Hilfiger, BOSS, GANT osv i 200-300 euros klassen? Vissa är skitsnygga, men hur är urverket? Betalar man bara för märket och får en skitklocka som pajar efter ett halvår?
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 10:06   #158
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Hur är det med klockor från klädtillverkare som CK, DKNY, Hilfiger, BOSS, GANT osv i 200-300 euros klassen? Vissa är skitsnygga, men hur är urverket? Betalar man bara för märket och får en skitklocka som pajar efter ett halvår?
I post #151 ser du min DKNY som jag köpte för strax under 2000kr för 2,5 år sedan. Det enda jag bytt än så länge är läderarmbandet, och det endast en gång. Det är dock den enda klocka av ett "klädmärke" som jag äger, jag kanske fick ett superex.


Här är min nya klocka som jag gillar skarpt!
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 11:20   #159
rosisbägen
Banned User
 
rosisbägens avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: 0584 UNIT
Inlägg: 226
En diesel.

Yep, jakk är miljöbov.
rosisbägen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 13:07   #160
Otto P
Registered User
 
Otto Ps avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 267
Armani AR0137 Stilren och tidlös...



Otto P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 16:21   #161
Whistler
Registered User
 
Whistlers avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 1 808
Jag beställde en replika av Rolex Explorer (med svart urtavla) från Kina för drygt 1600kr för ett halvår sedan. Mycket gedigen. Hade den inne för justering hos en urmakare i veckan och han kom lite förvånat ut och sade att han inte upptäckte att det var en kopia förrän han såg att det inte var rätt urverk i, dock var det schweiziskt. Jag är mycket nöjd.

Vanligtvis använder jag mobilen för att kolla uret, men på jobbet vill jag ha en riktig klocka, ser illa ut om man håller på med mobilen i tid och otid. Jag valde Explorern för att den är snygg och stilren, men ändå diskret (och för att Rolexloggan är ganska liten, jag är inte mycket för stora "tittapåmig-klockor"). Att det är en replika gör ju även att det inte är hela världen om den går sönder, men håller tillräckligt hög kvalitét för att man ska kunna använda den ofta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Moderatorerna bestämmer från fall till fall. Lev med det och sluta tjafsa.
REN IDROTT

"Dödsknark och nakenchock" - Whistler svälter ihjäl sig (eller någon annan)
Whistler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 16:31   #162
Jax
Registered User
 
Jaxs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: tattar runt
Inlägg: 3 772
Har fortfarande:


...och har inte byt band än. Någon som har sett Victorinox i Sverige? I vilken butik i så fall.

*edit*
För övrigt så verkar min klocka vara en av de få i den här tråden där fotografen inte har kört på det klassiska tio i två så att klockan ser glad ut.
__________________
Träningsdagbok
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 16:51   #163
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
Hur länge är det normalt att ett klockbatteri räcker i en digitalklocka?

Jag har haft en liten Casio i drygt sju år, bytte batteri i somras, den hade då gått på samma batteri i sju år och några månader. Är 90% säker på att jag inte bytt batteri tidigare, pratade redan när jag gick på gymnasiet om hur länge batteriet hade hållt sig.

Köpte den i Spanien för ca 300kr. Trevlig klocka som jag haft mycket glädje av genom åren.
Men plastknapparna har alla gått sönder, på två av dem tittar stålknappen med fjädern fram. Sen pajade en del i ramen redan efter nåt år, fick nån stöt och så lossnade den. Men kunde limma tillbaka det och man ser endast två små streck där den gått av.

Min teori är att eftersom det är liten klocka av barn/dam-storlek så drar inte urtavlan lika mkt ström som på en större. Batteriet räcker längre då om det är av samma storlek som i en större klocka... Dock fick jag min teori knäckt av urmakaren när jag bytte, sa inget om hur länge batteriet hållt men när jag frågade om storleken sa han att det var en mindre sorts batteri i min klocka.
Back-light har den givetvis, men den har använts rätt sparsamt på senare år. De sista åren lyste den ganska så svagt, sista månaderna gällde det även för siffrorna, fick kolla på den rakt framifrån för att kunna se nåt.

Senast redigerad av NiXPhoenix den 2007-10-01 klockan 16:53.
NiXPhoenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 16:53   #164
Grisen
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Ö
Inlägg: 4 973
Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix Visa inlägg
Hur länge är det normalt att ett klockbatteri räcker i en digitalklocka?

Jag har haft en liten Casio i drygt sju år, bytte batteri i somras, den hade då gått på samma batteri i sju år och några månader. Är 90% säker på att jag inte bytt batteri tidigare, pratade redan när jag gick på gymnasiet om hur länge batteriet hade hållt sig.

Köpte den i Spanien för ca 300kr. Mycket trevlig klocka som jag haft glädje av genom åren.
Men plastknapparna har alla gått sönder, på två av dem tittar stålknappen med fjädern fram. Sen pajade en del i ramen redan efter nåt år, fick nån stöt och så lossnade den. Men kunde limma tillbaka det och man ser endast två små streck där den gått av.

Min teori är att eftersom det är liten klocka av barn/dam-storlek så drar inte urtavlan lika mkt ström som på en större. Batteriet räcker längre då om det är av samma storlek som i en större klocka... Dock fick jag min teori knäckt av urmakaren när jag bytte, sa inget om hur länge batteriet hållt men han sa att det var en mindre sorts batteri i min klocka.
Många av casios modeller har 10-års livslängd på batteritiden.
Grisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 16:53   #165
Jax
Registered User
 
Jaxs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: tattar runt
Inlägg: 3 772
Mina Casio som jag jobbar i står det 10 years batteri på, men den dog efter under två år. Riktigt dåligt.
__________________
Träningsdagbok
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)