Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-09, 19:38   #256
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Hahaha, de kanske borde förvarna folk som vill börja på crawlkursen: "OBS! Första 200 timmarna kommer att kännas som en skendränkning."

Tack! Satt fint.
Vad var ditt PB i marklyft nu igen?
Haha, vore en schysst disclaimer
Ja det är en jämn och fin siffra Ligger fortfarande kvar på 152,5.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-09, 20:34   #257
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Haha, vore en schysst disclaimer
Ja det är en jämn och fin siffra Ligger fortfarande kvar på 152,5.
Aok! Ändå mer än 2xkv för dig. När jag väger 85 vore det fint att sätta 170 och nå min förstadubbla kroppsvikt i nån övning.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-09, 20:57   #258
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Aok! Ändå mer än 2xkv för dig. När jag väger 85 vore det fint att sätta 170 och nå min förstadubbla kroppsvikt i nån övning.
Mjo, nu ser jag dock mark mer som assistansövning. På gott och ont
Borde inte ligga allt för långt fram tanke på att du ökar under deff, tänkte du lägga dig på balans när du når 85?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-02-09 klockan 20:59.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-09, 21:28   #259
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Mjo, nu ser jag dock mark mer som assistansövning. På gott och ont
Borde inte ligga allt för långt fram tanke på att du ökar under deff, tänkte du lägga dig på balans när du når 85?
Jag har börjat gilla mark mer och mer sen jag blivit säkrare i tekniken.
Får se men funderar på att nöja mig med 85 kg tills vidare sen. Kanske deffa sista biten ner mot magrutor vid annat tillfälle. Vill helst inte deffa för många månader i sträck. Men får se. Har inte bestämt mig.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-10, 22:41   #260
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
55 kg x3
55 kg x2 (nåja, stod på konstigt ställe och lyfter troligtvis för tungt med tanke på tisdagspressen)

1 styrkeryck med långsamt drag upp till knä + 1 styrkeryck hängande från knä
20 kg x3
40 kg x3
45 kg x3
50 kg x3
55 kg x1
60 kg x1

Styrkeryck hängande från knä
62,5 kg x1
65 kg 5x1

Böj med paus i botten och långsam excentrisk fas med explosiv koncentrisk fas
20 kg x5
40 kg x5
50 kg x5
60 kg x5
70 kg x5
80 kg x3
85 kg x3
90 kg 2x3

Frontböj med paus i botten och långsam excentrisk fas med explosiv koncentrisk fas
60 kg x3
70 kg x2
80 kg x2
85 kg x1

Bänkpress (), löjligt strikta med paus i botten
20 kg x5
30 kg x5
40 kg x5
50 kg 2x5
60 kg x5
50 kg 2x5

Räckhäv, kabelrodd supersetat med armhävningar, benspark, ghd och sittande vadpress.

Lite besviken i pressen, ville få till kanske åtminstone 3x3 på 55 kg men hade tänkt och borde ha följt planen att köra på söndag istället. Men kunde inte hålla mig. Rycken kändes väldigt stabila, men det jävla såret på smalbenet vägrar ju läka Får antingen bara skita i det eller fortsätta med långsamt upp till knäna eller starta från knäna i ett par veckor. Provade lite böj och kändes sådär i ländrygg och knän, men ändå inte så farligt.

Körde också bänkpress för första gången på typ ett halvår eller nåt. Högeraxeln känns av lite och jag kan inte lägga mig skönt på bänken så la mig på låg vikt men fasen vilken kontakt jag fick med bröstet. Vill egentligen lägga till någon bröstövning för att bli lite mer proportionerlig, men får nog se över utbudet för bänkpress är ingen övning för mig. Lär ju finnas någon axelvänlig variant.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-10, 22:44   #261
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jag har börjat gilla mark mer och mer sen jag blivit säkrare i tekniken.
Får se men funderar på att nöja mig med 85 kg tills vidare sen. Kanske deffa sista biten ner mot magrutor vid annat tillfälle. Vill helst inte deffa för många månader i sträck. Men får se. Har inte bestämt mig.
Schysst, det är alltid roligt när man känner att tekniken börjar stämma
Jag har tappat ganska mycket på mina mark tyvärr. Singlar på 145 kunde flyga upp lika lätt som 110 men nu känns det segt och tungt
Jag tror att du kommer känna dig ganska mycket starkare när du lägger dig på balans. Kan typ inget om deff/bulk, men om du ligger på balans och fortsätter som du gör så borde väl ändå magrutor komma fram så småningom om det är målet?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-02-10 klockan 22:45.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-11, 00:37   #262
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Schysst, det är alltid roligt när man känner att tekniken börjar stämma
Jag har tappat ganska mycket på mina mark tyvärr. Singlar på 145 kunde flyga upp lika lätt som 110 men nu känns det segt och tungt
Jag tror att du kommer känna dig ganska mycket starkare när du lägger dig på balans. Kan typ inget om deff/bulk, men om du ligger på balans och fortsätter som du gör så borde väl ändå magrutor komma fram så småningom om det är målet?
Tillslut omvandlas säkert fettet till mer eftertraktad vävnad om man lägger sig på balans och tränar hårt. Jag anar dock att det skulle ta ta duktigt lång tid. Tror en deff i rätt takt är vettigaste sättet att få fram rutorna.

Kan du inte köra bänkpress med hantlar om du har axelproblem i bänken? Det besvärar inte lederna lika mycket. Nån form av horisontell press borde du nog vilja få till för att komma åt bröstet.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-11, 01:09   #263
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Tillslut omvandlas säkert fettet till mer eftertraktad vävnad om man lägger sig på balans och tränar hårt. Jag anar dock att det skulle ta ta duktigt lång tid. Tror en deff i rätt takt är vettigaste sättet att få fram rutorna.

Kan du inte köra bänkpress med hantlar om du har axelproblem i bänken? Det besvärar inte lederna lika mycket. Nån form av horisontell press borde du nog vilja få till för att komma åt bröstet.
Du kanske kan minska underskottet lite? Eller det beror ju på om du har synliga magrutor som nästa mål såklart

Provat med hantlar och konstigt nog får jag mer besvär med hantlarna än med skivstången. Mina axlar fungerar ganska dåligt i horisontalplanet och det blir ju mer såna rörelser med hantlar antar jag?

Kanske ska kolla mer på "ren" adduktion än pressar? Förslagsvis med hantlar eller kabel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-11, 02:10   #264
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Du kanske kan minska underskottet lite? Eller det beror ju på om du har synliga magrutor som nästa mål såklart

Provat med hantlar och konstigt nog får jag mer besvär med hantlarna än med skivstången. Mina axlar fungerar ganska dåligt i horisontalplanet och det blir ju mer såna rörelser med hantlar antar jag?

Kanske ska kolla mer på "ren" adduktion än pressar? Förslagsvis med hantlar eller kabel.
Har faktiskt minskat underskottet denna vecka. Medelvikten kommer landa högre än förra veckan, vilket är första gången det sker sedan jag inledde deffen.

Ja precis, då är det väl kablar, flyes och pec-dec som gäller. Låter hursomhelst vettigt att du ökar på bröstträningen då du verkar köra väldigt lite sådan. Jag har upplevt att jag lättare får skador i områden jag inte prickar med någon övning åtminstone ibland, t.ex. bröstryggen vilket avhjälptes med shrugs eller ländryggen som avhjälptes med marklyft. Och pecs är ju högst relevanta för axelns funktion. Förhoppningsvis kan lite mer tuttfokus vara en magisk kur för din axel.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-02-11 klockan 02:11.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-11, 10:42   #265
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Har faktiskt minskat underskottet denna vecka. Medelvikten kommer landa högre än förra veckan, vilket är första gången det sker sedan jag inledde deffen.

Ja precis, då är det väl kablar, flyes och pec-dec som gäller. Låter hursomhelst vettigt att du ökar på bröstträningen då du verkar köra väldigt lite sådan. Jag har upplevt att jag lättare får skador i områden jag inte prickar med någon övning åtminstone ibland, t.ex. bröstryggen vilket avhjälptes med shrugs eller ländryggen som avhjälptes med marklyft. Och pecs är ju högst relevanta för axelns funktion. Förhoppningsvis kan lite mer tuttfokus vara en magisk kur för din axel.
Du kan ju också prova att köra så i en övergångsperiod och se om det funkar eller om du hellre fortsätter på det tidigare underskottet antar jag?

Ja, bröstträningen i dagsläget består av press över huvudet, chins och adduktionen i rotatorkuffsövningen
Muskler mår ju generellt bättre av att tränas än att ligga i vila och nu skulle jag ju då träna bröst endast ur ett estetiskt perspektiv, men om det förbättrar axelfunktionen så blir jag ju inte ledsen över det

Men det kan ju bli som "mellersta axlar" för mig, lyckas inte hitta någon övning som fungerar rent axelhälsomässigt och då är det ju inte värt att dra på sig smärta för utseendets skull. Tiden får förtälja.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-02-11 klockan 10:46.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-11, 19:00   #266
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Simning. Övade på "skate"-drillar och körde sen några längder frisim.
Även om första 15 minuterna gick åt helvete och "vafan ska jag simma för"-tankarna flödade så gick riktigt bra idag, kändes verkligen som att flera grejer lossnade. Särskilt kring andningen som är och varit mitt största problem, var verkligen en aha-upplevelse.

Fick också några simtag på en av dem sista längderna som verkligen kändes helt perfekta med vattenläget, andningen och armtagen. Allt liksom klaffade.

Skam den som ger sig, nu gäller det bara att fortsätta jaga samma position.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-12, 19:33   #267
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Krasslig, hoppas jag inte blir sjuk igen. Bleh.

Utfall/splitböj (körde ett ben i taget men tog inget nytt utfallssteg mellan varje rep utan stod still)

20 kg x 6 reps per ben
40 kg x 6 (reps per ben även här osv för varje vikt)
50 kg x6
60 kg 4x6
Supersetade utfallen/splitböjarna med enarmspress med kettlebell upp till 5or på 24 kg.

Mark
60 kg x8
90 kg x8
110 kg x8
110 kg 3x6

Shrugs
90 kg 3x8

Aktivt hängande i räcke, varierande 1 och 2 händer på räcket, ghd, biceps i kabelhiss, rotatorkuffar, baksida axlar, lårcurl, stående vadpress, plankan med 15 kg på ryggen och sidoplankan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-02-12 klockan 19:34.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 21:04   #268
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Fy satan va träningsvärk jag fick i arslet av splitböjen. Igår och idag kan jag knappt sitta ner..

Uppvärmning med lite höftfällning med skivstång och press med dito.

1 Styrkeryck med långsamt drag + 1 styrkeryck från knä + 1 ryck böj
20 kg x1
40 kg x1
45 kg x1
50 kg x1
55 kg x1
60 kg x1 (konstig känsla/smärta i bröstet och nojar lite eftersom jag är förkyld/ont i halsen. Så byter till en mindre ansträngande variant)

Styrkeryck från hängandes vid knä
60 kg x1
62,5 kg x1
65 kg x1
67,5 kg 3x1

Press:
40 kg x5
47,5 kg x5
52,5 kg x4 GAH
52,5 kg x4 MEEEEEN
52,5 kg x3 okej, dags att ge sig. Får bli 5or på 51 kg nästa gång istället. 2,5 kg är för stor ökning för att få till konsekventa 5or för mig just nu.

Räckhäv, benspark, ghd, baksida axlar, triceps i kabelhiss, press "upp och ner" med kettlebell för handledsstabilitet, sittande vadpress och plankan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 23:32   #269
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Simning igen. Ser fortsatt smygande förbättring, kul!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-16, 19:07   #270
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Löpning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)