Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2017-05-29, 19:45   #11
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ni är välkomna, men jag lever under föreställningen att du fortfarande är bättre än mig? Du verkar dock mest dra dig upp för väggarna låter det som så din teknik skulle jag nog kunna slipa till rejält

Du glömde btw den största anledningen till att du klättrar. Det är världens bästa sport (egentligen är det mer en konstform än en sport, men aa)
Låter som att du borde chilla på cykeln ett tag till bror
Det vore faktiskt kul, ska vi styra upp något?

Haha jag tror du har gått om mig för ett tag sen, vi får la testa
Och ja, tror min "styrka" maskerar min inkompetens :p
Mja, jag tycker mer om att se klättring som problemlösning än en konstform. Kanske är för att jag klättrar lika snyggt som en flodhäst?

Borde och kommer är tyvärr inte samma sak för mig haha.

Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Extremfabriken var mest något jag nämnde då jag blev lite fascinerad av spindelgubbarna i Ninja Warrior och råkar veta att Alexander Mars som vann Ninja Warrior första säsongen brukar träna där. Verkar vara ett coolt ställe och finns säkert vanliga klätterväggar också, men det vet jag förvisso inte säkert. När det gäller honom snackar vi inte enarmspullups utan 2-3 pullups med bara två fingrar.

Visst, jag hakar på och provklättrar nån gång. Varför inte liksom? Glöm inte bort mig på väggen bara medan ni tävlar om koloprestigen på rött och svart.

Jag har höjdskräck om jag vet att det finns en viss oberäknelighet som t.ex. att ett räcke sitter ovanligt låg eller så. Som på Bergsgatan (tror jag den heter, eller Fjällgatan?) på söder där stenmuren är ganska låg. Annars skulle jag inte ha några problem att hoppa bungyjump. Dör man så dör man liksom. Det är inte mer med det.

Skönt att din höjdrädsla har avtagit! Alltid stort när man lyckas övervinna en sån sak genom att exponera sig.
Ah, klättrare gör sig nog rätt bra på ninja warrior. Det verkar som dem svåraste hindren alltid är något med där det krävs koordination och greppstyrka eller uthållighet i underarmarna.

Haha finns ingen prestige i klättring, det ska bara vara kul. Jag tycker också det är extremt intressant att se hur olika två personer löser samma problem, särskilt om man är olika långa eller har olika styrkor (tex bra ben, bra grepp, bra teknik eller bra styrka).

Den typen av höjdskräck är nog mer överlevnadsinstinkt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)