Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva
Visa resultat för omröstning: Hur mycket bänkar Freddi hösten 2010 i 125an
-280 29 4.26%
280-290 8 1.17%
290-300 25 3.67%
300-305 44 6.46%
305-310 46 6.75%
310-315 64 9.40%
315-320 71 10.43%
320+ 394 57.86%
Antal röster: 681. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-28, 12:50   #256
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Riktigt starkt Stefan! till mitt försvar kan jag ju säga att jag vägde 125(du väger ju 200kg ffs ) då jag gjorde 3x145kg. Så kanske man skulle gjort mera nu om man tränat militärpress några pass?
Får man fråga vad du lyfte i sälrodden? Iofs är skillnaden på bänkarna vet man ju aldrig men jag gör ungefär 10kg mindre på en 3cm bänk mot en 11cm
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 13:01   #257
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Jag föredrar att köra lågkalori på träningsdagarna och högkalori på vilodagarna.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 13:05   #258
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Jag kör enligt det schema som är upplagt för mej.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 13:15   #259
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Gjorde inte mer än 6or på 110kg i rodden, dock utan sånt där sälgrejs, överkropp och ben var stilla. Men det är ändå pinsamt lite! Bänken var nog 3cm. Och nja, nog för att jag är fet nu men några 200kg väger jag inte!

Vi ligger båda i lä i axelpress jämfört med en ny kille i vår klubb. Han har lagt av en 8a på 140kg i sittande press, kör på 70kg hantlar sittande också. Brutal kille det, börjar bli duktig i bänkpress också. Denna prestation ligger också lite till grund för att jag börjat träna sittande press, för så dwarfad i en pressövning vägrar jag att bli, hehe.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 14:25   #260
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Jag kör enligt det schema som är upplagt för mej.
fungerar garanterat väldigt bra
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 14:37   #261
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Gjorde inte mer än 6or på 110kg i rodden, dock utan sånt där sälgrejs, överkropp och ben var stilla. Men det är ändå pinsamt lite! Bänken var nog 3cm. Och nja, nog för att jag är fet nu men några 200kg väger jag inte!

Vi ligger båda i lä i axelpress jämfört med en ny kille i vår klubb. Han har lagt av en 8a på 140kg i sittande press, kör på 70kg hantlar sittande också. Brutal kille det, börjar bli duktig i bänkpress också. Denna prestation ligger också lite till grund för att jag börjat träna sittande press, för så dwarfad i en pressövning vägrar jag att bli, hehe.
Satana då jag bantar å håller på. Annars så skulle denna "kille" få se på

Angående sälrodden så är man i princip lika stark då man ligger spikrak med själv fixerade ben som när man ligger ner med fastspända ben som jag kör.

Roligt att vi är så lika broder stefan dvs vi vill vara bra på alla (överkropps)övningar och vägrar slå oss in i tanken "det är tröjbänken man tävlar i". Iofs en sund tanke om man vill tävla men som sagt jag vägrar bli en lyftare som gör 150kg halvtungt på värmingen raw och stänker dit 300+ på tävlingen. Håller du med broder?
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 15:21   #262
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Absolut håller jag med! Dessutom, denna kille som gör 8or på 140 (väger 115-120) gör 4 reps på 200 i bänk, platt som en pannkaka på bänken och utan något legdrive. Det fick mig att tänka till, hur kan han utan teknik råpressa nästan lika mycket som jag som har en utpräglad brygga och legdrive. Min slutsats är att han har ett groteskt styrkeövertag i axlarna, vilket måste vara en av anledningarna. Sen kan han ju vara rent muskulärt starkare även i bröst och triceps, men just i axlarna är skillnaden enorm, har inte hört talas om någon som är så stark som han där. Man ska lära av allt och alla och inte tro att man sitter inne på alla sanningar, så sedan dess har jag regelbundet börjat träna axlar och tycker mig ha fått god effekt av det i vanlig bänk. Att slå honom i sittande press blir svårt dock.

Och det här med att vara stark i alla pressövningar kan tyvärr spela till min nackdel, är lite för lättriggad där. Går och irriterar mig på att jag är för klen istället för att tex nöta mer tröja
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 15:25   #263
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Nu kan jag inte på något sätt mäta mig med någon av nämnda personer. Men: sedan jag börjat träna militärpress regelbundet har jag noterat två saker:

1. Jag är mycket starkare i bänk
2. Jag har inte ont i axlarna längre

Länge trodde jag att för mycket militärpressande (eller axelpressande) skulle inverka negativt på bänken, men nu tror jag snarare tvärtom.

F.ö.: Den nya killen på LTK som Stefan nämner har axlar som är fullständigt vansinniga.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 15:28   #264
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Jäklar vad stark i axlarna ni är. Har nån av er testat stocklyft eller Appolon?????

Mina pers där är 145kg i båda. Har även gjort 143.5kg i stock där stocken har en omkrets på 102cm.

Stående militärpress med låsta ben 3a på 120 2a på 150kg med kick. Stående hantellyft med en arm. 10reps på 70kg hantlarna. 5 på varje arm.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 15:32   #265
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Kan inte belasta ryggen alls Har haft något diskbrocksliknande besvär i ryggen sedan maj, så böj/mark/stående press går bort, blev tvungen att köra militärpressen sittande, annars har stående alltid föredragits eftersom man aktiverar så många stabilisatorer.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 17:26   #266
EkarN
Registered User
 
EkarNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Highgarden
Inlägg: 6 702
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Absolut håller jag med! Dessutom, denna kille som gör 8or på 140 (väger 115-120) gör 4 reps på 200 i bänk, platt som en pannkaka på bänken och utan något legdrive. Det fick mig att tänka till, hur kan han utan teknik råpressa nästan lika mycket som jag som har en utpräglad brygga och legdrive. Min slutsats är att han har ett groteskt styrkeövertag i axlarna, vilket måste vara en av anledningarna. Sen kan han ju vara rent muskulärt starkare även i bröst och triceps, men just i axlarna är skillnaden enorm, har inte hört talas om någon som är så stark som han där. Man ska lära av allt och alla och inte tro att man sitter inne på alla sanningar, så sedan dess har jag regelbundet börjat träna axlar och tycker mig ha fått god effekt av det i vanlig bänk. Att slå honom i sittande press blir svårt dock.

Och det här med att vara stark i alla pressövningar kan tyvärr spela till min nackdel, är lite för lättriggad där. Går och irriterar mig på att jag är för klen istället för att tex nöta mer tröja
Fredrik Jäder vet jag anser att axelträning är jävligt bra för bänken, både tröja och utan som jag förstått det.
__________________
"I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 17:27   #267
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
På Radio X3M har jag blivit 15e på listan över de mäktigaste finlandssvenskarna. interjuv http://www.yle.fi/extrem/audiovideof....php?id=712666
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 17:29   #268
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Nu har jag bestämt mig. Skall återuppta min axelträning. Senast var år 2000.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 18:01   #269
Herr Heder
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 7
Tips: kör enarmspress. D v s stående axelpress med hantel. Kul övning.
Herr Heder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 18:44   #270
DarcyGrahn
Smalare än Emme
 
DarcyGrahns avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 1 217
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Gjorde inte mer än 6or på 110kg i rodden, dock utan sånt där sälgrejs, överkropp och ben var stilla. Men det är ändå pinsamt lite! Bänken var nog 3cm. Och nja, nog för att jag är fet nu men några 200kg väger jag inte!

Vi ligger båda i lä i axelpress jämfört med en ny kille i vår klubb. Han har lagt av en 8a på 140kg i sittande press, kör på 70kg hantlar sittande också. Brutal kille det, börjar bli duktig i bänkpress också. Denna prestation ligger också lite till grund för att jag börjat träna sittande press, för så dwarfad i en pressövning vägrar jag att bli, hehe.
Vad heter denna kille? =)
DarcyGrahn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)