Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-17, 11:50   #1
cjs
One inch at a time
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Lund
Inlägg: 433
Post ECA-cykler

Har nu använt mig av en ECA-stack i ca 2,5 månader och börjar fundera på ett uppehåll nu i några (ej ännu bestämt antal) veckor.

Hur långa brukar era cykler vara? Hur långt uppehåll tar ni?


(På AST's Q&A för Dymetadrine Xtreme kan man läsa att cykler är onödigt m.m., men att döma av användare på nätet så verkar långvarigt bruk kunna leda till att kroppen "glömmer bort" hur den ska bränna fett utan hjälp från ECA. Det vill man ju inte ska hända direkt!)
cjs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 12:33   #2
nina
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

vad är eca?
  Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 12:36   #3
gasoliner
pölsa å hackorv!
 
gasoliners avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Karlskoga
Inlägg: 1 207
Post

ECA=Ephedrine/Coffein/Aspirin
E=i detta fall ephedraextrakt
__________________
-- "monoruta" for life --
gasoliner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 12:48   #4
Jarod
Kolozzeum Security
 
Jarods avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 8 292
Post

Ta ett par veckor "off" för att kroppens receptorer ska få lite tid att återhämta sig. Får du fortfarande dålig "effekt" efter det så förläng tiden...

Mvh Danne
__________________
Citat:
Stop trollin´
Jarod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 12:48   #5
Munter
Butter
 
Munters avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 138
Post

Fan jag kommer aldrig iväg till fjällen, jäkla väntande på att alla ska komma hem och handla klart alla grejjer Sitta här och öggla framför forumen istället.

Jag brukar köra 6 veckor på, 2 veckor av. Notera dock att det bara är "ruset" som försvinner vid frekvent användning, den fettförbrännande effekten är bibehållen. Läste det i någon rapport samt det verkar vara generella uppfattningen hos många kollegor. Kika på ephedrafacts.com, finns säkert massa information ang topicen där.
__________________
][\/][uskel ][\/][unter
Commencing operation snake ape - Snake (David Hayter)
Munter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 12:59   #6
cjs
One inch at a time
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Lund
Inlägg: 433
Post

Ruset klarar jag mig utan, kan ju ta en kopp kaffe istället för att komma upp på morgonen. Det är mest den fettförbrännande effekten jag knaprar ECA för.

Men det jag främst är rädd för är det här med att kroppens egen ämnesomsättning/fettförbränning pajar när man blir van vid ECA.

2 veckors paus låter schysst. Får hoppas att man fortsätter att bränna hyfsat ordentligt med fett ändå bara.
cjs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-18, 06:00   #7
Liraren
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Dom säger bara det för att dom vill att du skall köpa deras produkter.

O mdu kör ECA stacken för länge så vänjer sig kroppen vid det och bränner "Nada" Zeri zipp fett, plus att om du slänger i dig 3 st eca stackers så 2 timmar senare så e du lika trött om inte tröttare än innan, I know.. AST blåste mig oxå..
  Svara med citat
Gammal 2002-04-18, 06:45   #8
The Dwag
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Just därför skall man intaga Green Tea med ECA så man får dem att räcka längre. Effekten menar jag då.

Jag dricker iofs 10-15 koppar kaffe per dag så jag märker inte av fatburners som de som är icke kaffe drickare. Det enda jag märker är att man blir varm. Givetvis minskar jag på Kaffe intaget då jag äter dem för annars så gick man väl i taket
  Svara med citat
Gammal 2002-04-18, 08:21   #9
cjs
One inch at a time
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Lund
Inlägg: 433
Post

Rätt intressant ändå, är det nån som då kan förklara lite mer ingående varför kroppen slutar bränna fett vid för långt ECA-bruk? Borde inte inbitna kaffedrickare också råka ut för något liknande, då koffein sparkar igång systemet lite extra också?

Och finns det risk för att man helt enkelt pajar några receptorer el.dyl. i kroppen så att även om man slutar med stacken kommer fettförbränningen att vara konstant låg/obefintlig resten av livet?

Astmatiker som får i sig efedrin via mediciner hela tiden borde ju vara helt avtrubbade om det nu är så "farligt" med långvarigt bruk.
cjs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)