Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-26, 22:00   #16
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Thumbs up Dagens träning!

Ledbruten och eländig samt ont i halsen som vanligt så släpade jag mig pliktskyldigast till
gymmet idag. Anmälde mig till Sveriges starkaste kvinna som går om knappt
två månader så det blir till att försöka träna sig lite . Eftersom jag är så otränad så är målet
att ta sig igenom helskinnad och ha kul .

Jag har dessutom gjort nått jätte-dumt som ger mig ångest och halvpanik.. Har anmält mig till
att prova på crossfit i veckan *hyperventilerar* . Det kändes som en kul grej just då, sen så
kom jag på att jag saknar flås, rörlighet och koordination. Vi får väl se om jag överlever..

Dagens pass då:

5 min cykel

Pushpress:
50kg x 6/6
60kg x 3
70kg x 1
75kg x 2 PB!!
67,5kg x 6 PB!! Man ska helt klart inte gå på känsla när man tränar, för när jag värmde
upp på stången kändes det helt förj**ligt och sen lyckas man med att persa i alla fall!


Bänk:
50kg x 10/10/10

Benpress:
+125kg x 8/8/8

Latsdrag:
65kg x 8/8/8

Styrkevändningar från höga bockar:
50kg x 5
55kg x 3/3/3
Är helt mördbultat och blå kring muffen då jag lyckades klippa till stången rätt ordentligt på nåt
reps i början och hade sen stora problem med att få på nån mer explosivitet.. Låt oss säga att
det inte var mysigt att fortsätta..


Mark:
60kg x 6
90kg x 6
120kg x 3/3/3
Kollade tillbaka och kom fram till att det var en månad sen jag markade sist så det blev att ta
det lite soft.



Ska jobba tre nätter nu, vara ledig en natt och sen jobba tre nätter till. Blir med andra ord
bara lite lättare träning i veckan. Eftersom knäna börjar kännas eländiga så ska tant vara snäll
mot kroppen och passa på att knapra lite antiinflammatoriskt så kanske livet känns lite lättare
sen igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Unsub Visa inlägg
Pushpress 70kg x 3 PB!

Strong!!, följer din resa, mata på bara.
Tack! Kul med följare men resa vet jag inte, brukar mest kännas som att man irrar runt i en cirkel ..
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 20:44   #17
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Träning!

Var och tränade ett lättare pass i tisdags, kommer inte ihåg exakt vad jag pysslade med men tror det var lite latsdrag, rodd, styrkevändningar osv.

Idag var jag och testade på crossfit då det ligger en "box" väldigt nära jobbet, jag hade lite halvflyt då det var Clean & Jerk på schemat så inte helt obekant. Sen var det väldigt mycket mystiska övningar på uppvärmningen som duckwalk (vilket inte är samma som i strongman), stutsgång, krabbgång och bearwalk, så nära golvet har jag inte befunnit mig på åratal.. Hoppade krabbgången då den kändes lite overkill.
Sen så var det lek med tom skivstång och sen var det Clean & Jerk varvat med två andra lättare övningar och till sist (eller hur, blev rodd i ringar istället) och nån mer pressövning som jag inte minns namnet på men man kör böj och så press.
På pappret så känns det helt okej men det var riktigt jobbigt, jag är ju van att ha paus mellan mina set och kör ju inte särskilt mycket högrep heller. Tyvärr kändes vänster knä av redan efter uppvärmningen och i sista övningen bröt jag då jag fick så ont i latsfästet på vänster sida. Det släppte sen rätt fort tack och lov, kändes lite oroväckande när hela axeln och armen domnade bort och jag skulle iväg och jobba efter passet.
Det var kul och intressant, jag är inte van att träna i grupp och inte att hålla sån intensitet så det var lite annorlunda. Man hinner ju dock mer på en timme även om belastningen såklart inte alls är densamma. Få se hur det känns imorgon..
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 15:37   #18
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Strongman-träning idag!

Åkte in till Sweden Barbell club för ett pass idag, fortfarande ont i halsen och börjar bli snörvlig.
Dottern och maken är förkylda så jag tänkte att jag drar av ett pass innan man är sjuk på riktigt.
Kände mig ganska krasslig under passet så höll ganska lågt tempo för att spara mig lite.


Uppvärmning med farmer 42kg x 40 meter x 3 och liten atlassten 47kg x3 x3 super-setat.

Stockpress (liten stock):
45kg x 3/3v/3v
55kg x 1/3v
60kg x 1/2v
65kg x 1/2v
Siffrorna med "v" efter innebär bara vändningar annars hela pressar

Stockpress (stor stock):
50kg x 2v+1
60kg x 2v/2v/1v +1

Duckwalk:
60kg x 10 meter
80kg x 10 meter
100kg x 10 meter

Farmers walk:
42kg x 20 meter
62kg x 20 meter
72kg x 10 meter
82kg x 10 meter
Inte tungt i sig men mitt grepp har blivit klent nu när man inte tränat ordentligt på ett tag

Atlassten:
47kg x 3
72kg x 3
83kg x 3 till knä utan klister hitills
83kg x 1 lite klister på fingertopparna
93kg x 1 kändes faktiskt rätt lätt
83kg x 3

Blev rätt okej pass men kände mig inte riktigt 100%, hoppas jag lyckas undvika förkylningen.
Är ledig en vecka nu så skulle vara typiskt att fördriva ledigheten med att ligga döds-förkyld här
hemma..
På onsdag så ska jag iväg på lydnadstävling med Nessie, på torsdag hålla i öppna agility-träningen
och på lördag utställning och hela söndagen blir det tävlingsledarkurs (lydnad) så jag är inte
sysslolös .


Det här gänget håller en rätt bra sysselsatt på fritiden; Nessie, Nano och Nike:
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 16:10   #19
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Dagens träning!

Bara en vecka sen senaste passet, det går bra nu!
Nä, alltså jag har varit förkyld i veckan och försökt ta det lugnt men det verkar sitta i eländet.
Idag blev det träning trots halsont och lite snörvel men jag har ju en deadline, det börjar vara
förbaskat kort tid kvar till tävlingen och jag har inte ens hunnit med att marka mer än 120 på
senaste månaderna .

Åkte in till Sweden Barbell Club, blev lite tight med träningstid då jag satt i köer, behövde
tanka och skulle hem till vovvarna igen inom rimlig tid.

Uppvärmning med atlassten 47kg x 5/5/5 och dra släde däremellan

Lill-stock:
45kg x5
50kg x 3

Stor-stock:
50kg x 3/3
60kg x 1
65kg x 1v/3v/3v (alltså bara vändningar)
60kg x 1/1/1

Farmers:
52kg x 20m/20m
72kg x 10m
82kg x 10m
92kg endast upplyft + nåt steg (mitt grepp är alldeles för klent)


Atlassten:
47kg x 5
72kg x 3
83kg x 3
93kg x 1
103kg lyfte bara från golvet, fick inget bra grepp och kände mig för stressad för att försöka igen

83kg x 5 men bara till knät lite snabbt


Jaja, det blev lite träning iallafall! Försöka på att få in ett markpass i veckan också..

På lördag ska jag tävla med Nessie igen, lilla lydnadsvovven!
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 20:53   #20
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Snabbpass idag!

Blev ett lite kortare pass idag, tanken är att försöka komma iväg imorgon och träna lite mer men man
får se om man orkar.

5 min cykel

Bänk:
50kg x 10/10/10

Mark: (med överhandsgrepp)
60kg x 10
90kg x 10/10/10

Pushpress:
50kg x 6
60kg x 3
70kg x 2/2/2

+ lite stretch

Sen åkte jag och tränade hund, lite tunnlar och slalom på agilityplan och sen lite lydnad också.
Igår tävlade husse på KM i agility med lill-vovven och det gick bra för dem, jag gick på kurs
under tiden med Nano då husse har svårt att klona sig själv. Nessie och jag avstod att starta
utan satsar på lydnads-KM på lördag!
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 18:35   #21
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Dagens träning!

Jahopp, jobbade inatt och sov nån timma på dagen, sen värmde jag upp inför gymmet med att
städa köket och ta en långpromenad med vovvarna .

5 min crosstrainer

Benpress:
+125kg x 6/6/6/6

Latsmaskin:
+60kg x 10/10/10

Sittande bencurl:
30kg x 12/12/12

Latsdrag v-grepp:
60kg x 8/8/8

Mark:
60kg x 6
90kg x 3
110kg x 3
130kg x 3
150kg x 3/3/3
Kändes helt okej, senast jag körde 150 var en singel i början på maj och haft typ tre pass
där jag markat kring 100 sen dess. Dax att skärpa sig
.

Böj:
50kg x6/6/6
Mest för att stretcha lite

Biecepscurl z-stång:
+20kg x8/8/8

Dessutom lite benlyft, rygglyft och stretch av gluteus

Lyxar till det med lite tai-mat till middag och så ost och kex samt lite vin til kvällen, opti!
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-21, 15:11   #22
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Strongman-träning idag!

Det går ingen vidare med träningen, jag känner mig sjuk om vartannat och är sjukt omotiverad inför
gymbesöken då passen inte känns nån bra .

Var och tränade en snabbis i söndags men det blev bara lite pushpressar och hantelrodd.

Uppvärmning: Atlassten 47kg x 5/5/5 och några vändor med 42kg farmers emellan

Lill-stock:
45 x 1 +4v (=vändningar bara)
50kg x 1 +4v

Stor-stock:
50kg x 3v +1
60 x 2v
65 x 1v
70kg x 1v /1v /1v PB då jag tror jag vänt strax under 70kg i stock som mest

Lill-stock:
50kg x 6

Atlassten:
47kg x 3
72kg x 3
83kg x 1
93kg x 1
110kg x 0 Gjorde jätte-många försök men precis så att jag inte fick upp den i knät ordentligt
93kg x 5 upp i knät bara

Farmers walk:
42kg x 20 meter
62kg x 10 meter
72kg x 10 meter
82kg x 10 meter
92kg x 10 meter här tog greppet slut..

Har tappat bort mina OL-skor, antagligen har jag lämnat dem på gymmet senast men det var lite surt
att upptäcka att de inte låg i väskan när jag kom till SWBC. Hade dock bättre balans i vändningarna än
senast i stocken men pressarna kändes desto sämre i plana skor.

Just nu känns det som om årets Sveriges starkaste kvinna riskerar att bli min sista tävling om jag inte
lyckas hitta nån slags glädje i träningen. Det tar emot att åka och träna och väl på gymmet så kör
jag men det känns inte särskilt kul just nu. Tror jag skulle behöva göra nåt nytt, men vad?
Eller så skulle jag behöva känna mig lite hel och frisk som omväxling..
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 21:32   #23
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Dagens träning!

Det blev ett pass på gymmet idag, lite seg efter vändningarna igår men det gick väl hyfsat ändå.

Uppvärmning: 10 min cykel

Bänk:
50kg x 8/8
60kg x 6
70kg x 3/3/3

Pushpress:
50kg x 6
60kg x 2
70kg x 4 rep PB!! /2/2

Mark:
50kg x 6/6
90kg x 3
120kg x 3
150kg x 1
160kg x 1
170kg x 1 Årsbästa (har bara markat som mest 150 ett par ggr i år )
Körde bara singlar då jag hade lite kväljningar och det tillsammans med marklyft är inte opti..

T-bar rodd:
50kg x 8/8/8

Sittande bencurl:
45kg x 8/8/8

Latsdrag bakom nacken:
50kg x 8/8/10

+ lite face-pulls och trieceps i cable


Imorgon ska jag vara på agility-tävling med Elvelind och Nike, få se om de lyckas plocka nån rosett!
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 21:34   #24
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Thumbs up Lite träning!

Sovit dåligt tre dygn, hundskrället (den yngsta) tycker att efter två timmar så ska man väcka matte och leka.
Känt mig snörvlig och ont i halsen men det är som vanligt då.. Blev ett kort och motvilligt pass på gymmet idag
innan jobbet, sista natten så är jag ledig två nätter och kanske kan få lite sömn som omväxling! (Hoppas går ju)


Uppvärmning: 10 min cykel

Pushpress:
50kg x 6
60kg x 3
70kg x 1
75kg x 1
80kg x 1 PB!!!! Äntligen..
72,5kg x 3/3 Rep-PB!!
Det enda negativa är att jag snart typ pushpressar mer än vad jag bänkar

Mark: (m överhandsgrepp)
90kg x 8/8/8

+ lite benlyft och hammercurls

Planen var ju egentligen att reppa på lite lättare vikter i pushpress men den planen skrotades snabbt då en 6:a
på 50 kändes jobbig! Mycket lättare att gå upp på singlar när man känner sig trött och sliten!

Stor-Martin och Thomas på gymmet peppade på PB-lyftet och jag utnämnde Martin till min lyckoamulett då jag
lyckats få till pers i pushpress varje gång jag träffat på honom på gymmet.
Synd bara att han är för stor att ha med sig i fickan .
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 21:37   #25
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Träning igår!

Åkte in till Sweden Barbell Club trots att jag kände mig ganska risig, börjat hälla i mig c-vitamin och echinagaard.

Farmer 42kg x 3 vändor
Atlasten 47kg x 5/5/5

Lill-stock:
45kg x 3/3

Storstock:
50kg x 2/2
60kg x 1
65kg x 1 PB på stora stocken!
70kg Faaail , det var frustrerande nära att jag lyckades pressa upp den..
60kg x 1/1/1/1/1/1/1/1

+ lite släde

Blev inte så mycket då jag kände mig risig, hoppas jag hinnar pigga på mig så jag lyckas få in nåt ordentligt pass nästa vecka.
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-04, 21:00   #26
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Lite träning!

Mår ingen bra, kände mig febrig och ovanpå det så fick jag kväljningar i marken och var på G att spy..

Lill-stock:
35kg x 5/5
45kg x 3/3

Stor-stock:
50kg x 2/2
60kg x 1/1
65kg x 1
67,5kg x 1 PB!
70kg x Fail /Fail Lyckades bara vända det
72,5kg x 1 bara vändning men PB i det
75kg x 1 bara vändning och PB
70kg x Faila pressen två gånger till
65kg x 3 vändningar

Mark:
60kg x 8/8
100kg x 3
120kg x 3
150kg x 2
165kg x 1
140kg x 3
Det gick bara inte, på 165 var det nära att jag spydde tänkte reppa lite mer på 140 men det gick
bara inte..


Atlassten, blev inte så mycket. Lyfte lite på 83 kilos stenen innan jag bestämde mig för att
åka hem och ta en alvedon och bädda ner mig med täcke i soffan. Åker bort nu fram till söndagen
och då ska jag jobba natt igen så det blir väl inte så mycket träning.. Lite mer än två veckor till
tävling men jag känner mig ju sjuk hela tiden !

Kan nog titulera mig Sveriges mest otränade strong(wo)man som envisas med att tävla .
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-19, 12:03   #27
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Thumbs down Sjuk, sjukelisjuk

För er som funderat på vart jag håller hus så kan jag meddela att jag tills slut blev sjuk med full kraft..

Det är väldigt tråkigt då det meningen att jag ska tävla på söndag och är fortfarande krasslig.. Är jag så
att jag kan ta mig igenom tävlingen i promenadfart så försöker jag väl stå där på plats på söndag iallafall.
Elve räknar inte med att jag tävlar sa han när jag hade feber igår, känner mig inte mirakulöst mycket
friskare idag.

Blir ju super att köra första "lätta" passet efter sjukdom som en tävling om jag är piggare, efter att inte
ha tränat på två veckor (OBS! ironi). Bulldozer lessen hest .
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 08:08   #28
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Cool Sveriges starkaste kvinna 2018!

Eftersom man är lätt efterbliven så stod man där ändå igår förmiddags på tävlingsplatsen, sjuk och jävlig.


Planen var att köra de första tre grenarna lugnt och sansat och sen falla av vid cutten, då de 10 bästa går vidare.



Pinch-hold: med 20kg järnplattor, egentligen avskyr jag statiska grenar och jag tycker min greppstyrka blivit
riktigt kass sen förra året men det här var den behagligaste grenen att köra när man är febrig. Stod ett tag,
när jag tyckte det kändes som om ungefär halva startfältet släppt sina så valde jag att släppa också. Helt
oförväntat kom jag 3:a i denna gren.

Stockpress: mitt mål var ju egentligen att få upp 70kg stocken men det kändes inte aktuellt att försöka sig
på det även om en singel säkerligen hade varit lättare än att reppa på 55 så kändes det inte lönt att fundera på
att få till ett PB i dagens form. Det blev 7 reps i lugnt tempo på 55 kilos stocken, pausade lite mellan varje rep
och utnyttjade tiden på 75 sekunder till fullo. Kom 7:a i denna gren.

Medley: 85kg farmers och 140kg duckwalk 15 meter, körde bara farmersen för skojs skull, plockade inte ens
upp duckwalken i denna gren medvetet då jag tänkte att jag skulle inte komma med i cutten. Kom sist

Deadlift-medley: Jag klarade ändå cutten tydligen men fattade inte det först för jag lullade runt och pratade
med folk och trodde att jag var klar. Tänkte stryka mig när jag upptäckte att jag var med men blev övertalad
att vara kvar och bara göra nånting. Eftersom jag var sist i förra grenen så var det bara att gå in och lyfta
(missade att värma upp), tänkte att jag tar bara de första två på 140 och 160kg men de kändes så himla
lätta så jag drog 180 också utan problem! Kom 5:a i denna gren.

Carry and drag medley: 80kg tunna och 100 kg släde. Tog tunnan och gick med den och drog lite i släden
men kändes inte värt det så struntade i det då det kändes som om jag skulle behöva ta i lite. Kom sist .

Atlassten: Tänkte bara ta de fösta två på 90 och 100kg som också gick upp hyfsat lätt och eftersom
det var sista grenen så kände jag att jag testar 110kg också. Jag fick upp den med viss möda men tyvärr inte
upp på plattformen då jag stod lite långt ifrån. Kom 6:a.

Kom totalt på en 7:e plats och det går ju inte vara missnöjd med för jag borde inte tävlat överhuvud taget.



Nervositeten kom efter tävlingen när jag skulle hem, hade ju lovat Elve att jag bara skulle ta mig igenom de
första tre grenarna då han tyckte jag borde ligga hemma och vila och inte göra nåt ansträngande alls.
Vi är ännu inte i skilsmässa.. (så han tog det relativt bra, eller så är det mer ren uppgivenhet)
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 22:33   #29
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Up-date!

Har väl kommit iväg på tre träningspass på tre veckor.. Förra veckan hade jag hyfsat bra ursäkt då jag var förkyld
igen så fick bara in ett pass .
Denna vecka har jag bara varit trött, jobbat, haft massa valpar att hålla koll på och extra städ därefter.. Bara
fyra veckor kvar så ska de få börja flytta hemmifrån!

Idag lyckades jag ta mig till gymmet, blev 30 minuter kondition och så lite pushpressar på 60kg.
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-11, 17:59   #30
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Post Snabb-träning idag!

Ont i halsen och snörvlig men det verkar ju vara rätt konstant nuförtiden så körde ett värma igenom pass idag.

5 min cykel

Benpress:
+ 100kg x 8/8/8

Lats i maskin:
+ 60kg x 8/8/8

Sittande lårcurl:
35kg x 12/12/12

Latsdrag b. nacke:
45kg x 10/10/10

Axelpressar i maskin:
+ 30kg x 8/8/8

Raka mark i smith:
+ 30kg x 10/10/10

+ lite benspark och 5 min på cykel som avslutning

Ska jobba tre nätter nu så få se om man orkar träna nåt, blir inte så supermycket sömn med valparna..


Söta är dom iallafall .
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)