Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-14, 00:10   #1096
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Hur var det här då? Status quo?
Nästan. Jag kan löpa och röra mig, men knän, underarmar, och ben är i dåligt skick för styrketräning. MR är bokad i slutet av juni, och standardprover lämnade för att få en hum om det kroppsliga.

Lördagsdygnet kommer spenderas med att stödja två vänner som springer High Coast Ultra (129km riktigt tuff terränglöpning). Så jag kommer nog vara rätt mör på söndagen.

Positivt är att jag kan löpa. Negativt är att lungorna inte verkar orka med under mer än någon kilometer. Även vissa specifika delar av benen blir fort trötta.

Livet tuffar på. Önskar jag kunde få ljus under mer än bara nån dag i stöten.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 01:43   #1097
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Nästan. Jag kan löpa och röra mig, men knän, underarmar, och ben är i dåligt skick för styrketräning. MR är bokad i slutet av juni, och standardprover lämnade för att få en hum om det kroppsliga.

Lördagsdygnet kommer spenderas med att stödja två vänner som springer High Coast Ultra (129km riktigt tuff terränglöpning). Så jag kommer nog vara rätt mör på söndagen.

Positivt är att jag kan löpa. Negativt är att lungorna inte verkar orka med under mer än någon kilometer. Även vissa specifika delar av benen blir fort trötta.

Livet tuffar på. Önskar jag kunde få ljus under mer än bara nån dag i stöten.
Surt. Du har ju (som beskrivet i början av den här journalen tom) varit med om lite längre tunnlar tidigare och är väl som så många andra mer bekant med processen än vad man egentligen vill. Men för någon som precis börjar komma till ljusa änden av en ganska lång tunnel, så önskar jag min medtunnelresenär en kort... Tunnelvisit
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-06-14 klockan 01:48.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 22:24   #1098
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Sprang mitt livs andra rikriga trail under kvällen.

Totaldistans:13.77km (cirka 9km stiglöpning)
Höjdmeter: 583m
Tid: 1:34:02

Herregud vad det tar på. Tanken var att springa ut till en tjärn som ligger ute på en udde, mitt i ett litet naturreservat. Men när jag tagit mig till en utkiksplats och insåg att en tredjedel av distansen återstod var det dags att vända. Urskog i norrlandsdunkel är bara lite mer synligt än kvällsmörker, och skogsmaror blir verklighet alldeles för lätt när man är utmattad.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 16:11   #1099
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Hur var utvecklingen här då? Något åt det bättre? Ev nya ledtrådar från läkare eller undersökning?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 17:12   #1100
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av bob90 Visa inlägg
hur var utvecklingen här då? Något åt det bättre? Ev nya ledtrådar från läkare eller undersökning?
+1
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 11:09   #1101
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Undrar med
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 13:38   #1102
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Hur var utvecklingen här då? Något åt det bättre? Ev nya ledtrådar från läkare eller undersökning?
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
+1
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Undrar med
Tack för kollen. Det verkar som att status nuförtiden är att vara konstant obekväm. Får lite vandrande stickningar och svullnader i händerna, knäna verkar permanent ömmande, insida lår på högra benet värker, och ischias kommer i tid och otid. Jag har dålig ork i vardagen och trots konsekvent träning ligger min löpkondition i ett sämre skede än samma tid förra året.

MR imorgon.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 15:57   #1103
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Tack för kollen. Det verkar som att status nuförtiden är att vara konstant obekväm. Får lite vandrande stickningar och svullnader i händerna, knäna verkar permanent ömmande, insida lår på högra benet värker, och ischias kommer i tid och otid. Jag har dålig ork i vardagen och trots konsekvent träning ligger min löpkondition i ett sämre skede än samma tid förra året.

MR imorgon.
wtf, vad i sjutton har du åkt på kompis? håller tummarna.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 20:41   #1104
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Tack för kollen. Det verkar som att status nuförtiden är att vara konstant obekväm. Får lite vandrande stickningar och svullnader i händerna, knäna verkar permanent ömmande, insida lår på högra benet värker, och ischias kommer i tid och otid. Jag har dålig ork i vardagen och trots konsekvent träning ligger min löpkondition i ett sämre skede än samma tid förra året.

MR imorgon.
Usch, hoppas du får någon klarhet i det där. Har du kollat med sjukgymnast också eller är det fokus på läkare som gäller nu först?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 20:42   #1105
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Usch, hoppas du får någon klarhet i det där. Har du kollat med sjukgymnast också eller är det fokus på läkare som gäller nu först?
Det är sjukgymnasten som skickat mig till MR.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 20:57   #1106
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Hur va proverna då?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 21:09   #1107
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Det är sjukgymnasten som skickat mig till MR.
Ah, bra. Vilka "nivåer" ska MR tas på?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 22:17   #1108
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Tvingade iväg mig till gymmet för att få en genomkörare. Hade tagit ibuprofen tidigare under dagen, så det kan ha hjälpt lite. Hur som helst var det stelt och svårt, med ömmande underarmar och nypsmärtande höft. Men det blev åtminstone värme, rörelse, och lite arbete.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:24   #1109
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Lite goda nyheter på 1177. Sänka och snabbsänka förefaller helt normala. Låga siffror med marginal.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:41   #1110
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Lite goda nyheter på 1177. Sänka och snabbsänka förefaller helt normala. Låga siffror med marginal.
Så du verkar inte ha någon bakteriell infektion, men jag får känslan av att det också kan peka på låg sannolikhet för ev akut inflammation också? Har dålig koll på CRP.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)