Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-19, 12:14   #21271
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Ja, det är ju med 100 % sannolikhet på löparbana. Jag har blivit fascinerad av mängder av rekord och lopp men jag tror fan att detta tar priset Detta är officiellt det sjukaste jag hört.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 12:16   #21272
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ja, det är ju med 100 % sannolikhet på löparbana. Jag har blivit fascinerad av mängder av rekord och lopp men jag tror fan att detta tar priset Detta är officiellt det sjukaste jag hört.
Det är, liksom, jahaja? Du håller alltså ett tempo som för mig kanske går i 10-20km? Jamen ok.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 12:20   #21273
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Det är, liksom, jahaja? Du håller alltså ett tempo som för mig kanske går i 10-20km? Jamen ok.
Det hade räckt att det hade varit tempo för att jag skulle bli mind blown, att snittet liksom hade varit något som ändå var lugn löpning/jogg, typ 6-tempo. Nu är det TEMPO och då går jag från mind blown till mindfucked. Jag kan inte ens se framför mig hur det skulle gå till.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 12:27   #21274
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det hade räckt att det hade varit tempo för att jag skulle bli mind blown, att snittet liksom hade varit något som ändå var lugn löpning/jogg, typ 6-tempo. Nu är det TEMPO och då går jag från mind blown till mindfucked. Jag kan inte ens se framför mig hur det skulle gå till.


Men tänk såhär. 10 bärs kan man ju enkelt dricka på en kväll. Och en hel platta är ju bara dubbelt så mycket och lite till så det borde ju gå. Samma tänk kan tillämpas på detta
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 12:29   #21275
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Men tänk såhär. 10 bärs kan man ju enkelt dricka på en kväll. Och en hel platta är ju bara dubbelt så mycket och lite till så det borde ju gå. Samma tänk kan tillämpas på detta
Ja just det, den gamla logiken! Nu när du säger det så verkar det inte alls så märkligt längre.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 12:33   #21276
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Men tänk såhär. 10 bärs kan man ju enkelt dricka på en kväll. Och en hel platta är ju bara dubbelt så mycket och lite till så det borde ju gå. Samma tänk kan tillämpas på detta
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ja just det, den gamla logiken! Nu när du säger det så verkar det inte alls så märkligt längre.
Gubbar, min livslånga fruktan för ett halsat helrör har smält bort. Ring mina föräldrar vid 22.

"Nya Karolinska, tack."
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 14:12   #21277
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Jag kollar väldigt mycket på löparvideos nu för tiden och måste säga att detta tillhör det absoluta toppskiktet vad gäller loppvideos, känns nästan som att man är med och springer:

__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 14:52   #21278
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag kollar väldigt mycket på löparvideos nu för tiden och måste säga att detta tillhör det absoluta toppskiktet vad gäller loppvideos, känns nästan som att man är med och springer:

Ifall man vill få ett brutalt sug att plåga livet ur sig så är detta rent guld. Speciellt den senare delen då Josh springer själv och hans flickvän filmar från bilen och man har ljudet av stegen, andningen, snorandet och frustandet. Sen att det är till tonerna av Johnny Cash gör det inte sämre. Sen när han är färdig med passet och knappt är kontaktbar på ett par minuter innan han börjar recitera poesi. Så jävla episkt!!! Lite väl religiöst för min smak, men passionen är obetalbar!

svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 15:42   #21279
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag kollar väldigt mycket på löparvideos nu för tiden och måste säga att detta tillhör det absoluta toppskiktet vad gäller loppvideos, känns nästan som att man är med och springer:

Kollade klart på videon nu. Verkligen grymt! Fan vad Zach pushade sista biten alltså!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 19:45   #21280
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Lionel Sanders hade ju ett rätt katastrofalt lopp i Kona ifjol och underpresterade pga överträning och problem med näringsintag och en massa liknande grejer. Nu i våras ramlade han på cykeln och fick en fraktur på bäckenet och kunde inte cykla eller löpträna på 2-3 månader. Sedan har han ägnat sig åt en jäkla massa rehab och grejer och har nu med enbart sex veckors löpträning i bagaget tagit en plats i årets Kona (går av stapeln i oktober) via en andraplats i Mont Tremblant Ironman.



Ifall han kan fortsätta bygga upp vad det nu är som fått honom att se haltande ut i löpningen tidigare år (även då han sprungit fort) och se fräsch ut längre in på löpningen, så tror jag han kommer kunna bli en giftig utmanare i VM.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 20:12   #21281
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Han siktar nog på att fullfölja Kona 2019, och sen ta revansch 2020. Det är lite av intrycket jag fått, då han är jäkligt pragmatisk och realistisk.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 21:04   #21282
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Han siktar nog på att fullfölja Kona 2019, och sen ta revansch 2020. Det är lite av intrycket jag fått, då han är jäkligt pragmatisk och realistisk.
Han gjorde ju ett riktigt bra lopp i Mont Tremblant, och lär kunna förbättra sig ordentligt i löpningen, och även cyklingen. Jag tror helt klart han kommer sikta på att vinna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 21:11   #21283
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Men han nämner samtidigt flera gånger om att tiden inte räcker till. Men det är som sagt enbart intrycket jag fått. Tror inte Lionel uttryckligen sagt varken det ena eller andra, vilket får mig att luta åt ett lugnare år.

Senast redigerad av Rahf den 2019-08-19 klockan 21:12.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 21:23   #21284
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
För övrigt har nog magbesvären jag dragits med sen tidigare i sommar blommat ut i full magkatarr. Det blir lite omställningar i mat- och dryckesintaget för att se vad som gör saker bättre.

Kan säga att det är jobbigt att springa med, då man ibland får håll-liknande symptom. Men man kan hålla obehagen i schack rätt ok med en mindre klunk vatten.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 21:30   #21285
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ifall man vill få ett brutalt sug att plåga livet ur sig så är detta rent guld. Speciellt den senare delen då Josh springer själv och hans flickvän filmar från bilen och man har ljudet av stegen, andningen, snorandet och frustandet. Sen att det är till tonerna av Johnny Cash gör det inte sämre. Sen när han är färdig med passet och knappt är kontaktbar på ett par minuter innan han börjar recitera poesi. Så jävla episkt!!! Lite väl religiöst för min smak, men passionen är obetalbar!



Den var nice

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)