Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-21, 11:47   #31
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tror honom om han säger ”Jag har inte dopat mig...

... Sedan i morse.”
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 13:02   #32
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg


Den här killen? Låter rimligt tbh
”Uppnår man inte det där efter 1,5 års ren träning så är man helt värdelös”
- Anders the Peak
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 13:04   #33
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
”Uppnår man inte det där efter 1,5 års ren träning så är man helt värdelös”
- Anders the Peak
... Jag gjorde det efter 1 år, men 1,5 år är helt OK för medelsvensson.

- ATP
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 13:13   #34
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag har nog heller aldrig sett en riktigt grov garanterat ren person utan betydande mängder kroppsfett.
Jag känner ca 10 personer sedan barnsben som har styrketränat över 5 år. Alla har bulkat och deffat enligt traditionellt upplägg, samt tränat någorlunda vettigt. Vi är alla ganska lika sett till muskelmassa förutom 1-2 av dessa som har klassiskt bra gener, dvs var stora innan styrketräning och svarade väldigt fort på styrketräning. Dessa är dock inte extremt mycket större än oss andra, och det känns som att man tar in lite varje år.

Detta gör att det blir ganska enkelt att se vilka som är uppenbara tryckare. Vissa kan dock vara svårare, dvs de som är grova men som även har mycket kroppsfett. Men man ser aldrig någon som är i riktigt bra form som samtidigt är grov.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 13:52   #35
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Det är dessutom extremt sällan man ser någon som är rippad som inte tränar och äter för att bli rippad.

Alltså ser vi från början ett litet antal individer som når denna nivån.

Folk som från början har monstergener gissar jag oftast drar sig till andra sporter. I USA framför allt till deras handboll, hockey, brottning etc. Toppidrotterna får då tidigt in toppatleterna i sporter där man kan enkelt kan leva på sin lön eller till och med bli världsstjärna.

Kvar sitter man med en population av losers eller folk som inte fått någon uppmärksamhet.

Några utav dessa freak tar sig till gymmet till slut.


Kolla på tidiga foton på Olympiabyggare, alltså innan tonåren då dom antagligen inte preppade. Grabbarna ser inte ut som vilken pöjk som helst allt som oftast.

En IRL-polare, som dessutom var medlem på Kolo när vi var små, var biffigare än 97% här på forumet när han var 13. Typ.


Med andra ord exakt samma som i andra sporter gissar jag på. Hur många i era pojklag gick vidare till att spela i Serie A eller Prem. Lg. till exempel? Antagligen lika många som är på väg till Olympia-scenen.


Edit: Jag tror dock inte det till slut skiljer många kilon FFM mellan en som faller i mitten på gausskurvan kontra dem i >0.001%. Däremot gör 1 eller 2kg mer enormt mycket för hur man ser ut. Vägen dit är säkert mycket enklare också.

Senast redigerad av PureWhey den 2020-09-21 klockan 14:00.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 14:04   #36
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Edit 2 som jag inte hann med:

Hur länge räknas man som "genetiskt freak" och inte som en person med sjukdomstillstånd helt enkelt?

T.ex. en person med myostatinrubbning, är denne ett "genetisk freak" som man skall ta hänsyn till i diskussionen?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 14:15   #37
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 618
Man kan dopa sig till muskelmassa, men inte till fina muskelbukar och en bra benstruktur (även om skelettet kanske förändras med doping?!).

För att se tilltalande ut är det en förutsättning att man har rätt benstruktur och muskelfästen. Folk med ofördelaktiga proportioner ser bara groteska ut med mycket muskler på.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 14:32   #38
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag kan säga att om jag kastade in 1g test nu så om 3 veckor skulle men fysik se betydligt annorlunda ut. Rundare axlar, fylligare bröst, pump i armarna. Detta trots att jag inte skulle ha växt alls. Looken blir annorlunda vilket ger ett grövre intryck. Sen när vätskan och trycket är borta ser man igen annorlunda ut så det ger ett intryck att man fått massa man egentligen inte fått
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 16:25   #39
wilkes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 106
Min generella tanke angående dopade eller odopade; om sarah bäckman verkligen är så ren som hon säger så har jag ingen anledning att tvivla någon, någonsin.
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 16:46   #40
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Edit 2 som jag inte hann med:

Hur länge räknas man som "genetiskt freak" och inte som en person med sjukdomstillstånd helt enkelt?

T.ex. en person med myostatinrubbning, är denne ett "genetisk freak" som man skall ta hänsyn till i diskussionen?
När är man autist och när är man bara nördig?

När har man ADHD och när är man bara tankspridd?

Allt är ett spektrum.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 16:48   #41
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
När är man autist och när är man bara nördig?

När har man ADHD och när är man bara tankspridd?

Allt är ett spektrum.
I dessa fall antar jag att man har mätbara gränsvärden som inte är jämförbara med dina exempel. Till exempel stora mängder testosteron eller tidigare nämnda rubbning.

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 16:48   #42
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
”Uppnår man inte det där efter 1,5 års ren träning så är man helt värdelös”
- Anders the Peak
Du har så rätt - Läser tråden och förundras över den kunskap som finns bland alla rena kolloiter.

De är få förunnat att få den här fysiken som personen inneharäven med tungt missbruk. Antar att personen i fråga är väldigt modest i sitt missbruk dvs en som kör cruising medicinering och svarar på det ordentligt.

Med rätt träning och cruising efter 4-5 års ren träning så handlar det om 6-10 års hård träning.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 16:51   #43
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
I dessa fall antar jag att man har mätbara gränsvärden som inte är jämförbara med dina exempel. Till exempel stora mängder testosteron eller tidigare nämnda rubbning.

Skickat från BÖJRACKET
Du har rätt, mina exempel var inte helt klockrena och jag tycker din fråga är intressant. Antar att svaret är subjektivt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 17:09   #44
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Du har så rätt - Läser tråden och förundras över den kunskap som finns bland alla rena kolloiter.

De är få förunnat att få den här fysiken som personen inneharäven med tungt missbruk. Antar att personen i fråga är väldigt modest i sitt missbruk dvs en som kör cruising medicinering och svarar på det ordentligt.

Med rätt träning och cruising efter 4-5 års ren träning så handlar det om 6-10 års hård träning.
Äntligen något du verkar ha pejl på.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 17:19   #45
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Äntligen något du verkar ha pejl på.
Har säkert bättre koll på det mesta inom byggning, SL och OL fast du inte verkar tro det. Är steg 3 tränare inom OL och SL. Nu är det ett tag sedan jag gjorde dem men har fått väldigt många år av praktisk tränar/träningserfarenhet. Har ett Weiderdiplom/Weideracademy som personlig tränare från mitten av 80-talet Glömde ett diplom från 1979-1980 Svenska Bodybuilding förbundets diplom som tränare. Tror att de slutade med det 1983 eller något.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2020-09-21 klockan 17:22.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)