Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-19, 14:52   #16
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du kommer aldrig att få en muskulös person att tro på att det finns non-responders. Det spelar ingen roll om du länkar femtio publicerade studier om att så är fallet. Den muskulösa personen kommer fortfarande välja att tro att non-respondersarna tränar eller äter fel.
Tror att det är en sanning med modifikation jag tror att de som tränar över år ser att det finns personer som inte svarar på samma sätt. Men de personer som har svaga genetiska egenskaper hittar ofta på något annat relativt fort. Men på orter med få möjligheter mer än atletklubben så blir de kvar och ofta hittar man dem som funktionärer och de som ser till att det finns en styrelse i klubben. De blir viktiga på så sätt och lever ganska förnöjt i den rollen.

Citat:
Jag tror du missförstår mig. Klart det finns generella upplägg som funkar för nästan alla. Men om du tror det finns ett generellt upplägg som är optimalt för alla så har du fel.
Jag tror att de flesta upplägg fungerar men är de ingående faktorerna som avgör resultatet dvs kännedom om sig själv och att använda volym, intensitet och frekvens på rätt sätt.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2020-09-19 klockan 14:56.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:04   #17
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg



Jag tror att de flesta upplägg fungerar men är de ingående faktorerna som avgör resultatet dvs kännedom om sig själv och att använda volym, intensitet och frekvens på rätt sätt.
Lol.

Försöker du med mening att inte förstå honom eller har snurran börjat ge upp?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 15:06   #18
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Grejen är ju den att många ökar ok 4 år bara genom att lasta på mer vikt. Sedan surfar man runt utan att göra större förändringar. Själv tror jag på periodisering, både gällande kost och träning. Progressiv ökning kan göras på många sätt. Mer volym, vila osv osv. Det är inte fel att säga att alt inte passar för alla. Jag har 0 motivation att köra mer än 3 muskelgrupper per pass. Det går bara inte.
Nu 13 år sen jag började och har gått tillbaka till så gott samma system som när jag började. 6-15 set/vecka 4-20 reps. Sen får man ta bort dom rosa glasögonen och inse att med normala gener och utan aas så kanske man inte borde förvänta sig stora resultat
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 17:59   #19
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Lol.

Försöker du med mening att inte förstå honom eller har snurran börjat ge upp?
Försöker bara säga att inte snöa in på att vi är så olika och så himla unika jämfört med andra eftersom det är inte sant utan det är små justeringar i ganska traditionella program som är nyckeln till att utvecklas och få resultat. De små justeringarna är anpassningar till den personliga förmågan och dagsform med sikte över tid i tidsspannet 6-8 - 8-12 veckor med sikte på ett år i taget menar att det är det är den tidshorisont som man vanligen kan utvärdera vad sin träning har gett och kan därefter justera om det är något som behöver justeras. Vanligen behövs viss justering för de muskelgrupper/övningar()Böj, bänk och mark) som släpar.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2020-09-19 klockan 18:06.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 08:08   #20
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av whuddafuks Visa inlägg
Och jag vill minnas att det inte var en jättelåg siffra på dessa individer?
Det beror på studien, i Petrellas så såg man ingen hypertrofi bland 26% av deltagarna. I Hubals som hade mer deltagare så såg det annorlunda ut.

Citat:
Of the 585 subjects, 232 subjects showed an increase in CSA of between 15 and 25%. However, 10 subjects gained over 40%, and 36 subjects gained less than 5%.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 08:14   #21
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Det beror på studien, i Petrellas så såg man ingen hypertrofi bland 26% av deltagarna. I Hubals som hade mer deltagare så såg det annorlunda ut.
Tror att de flesta tar längre tid på sig än 12 veckor att få till att mekanismerna startar för att få till utvecklingen. Jag tror att det här tränas upp med hjälp av kontinuerlig träning över längre tid, här har progression av träningsvikten en stor betydelse, även om slutresultatet inte blir i paritet med de som har det från början genetiskt.

Kev88 Tack för bra inlägg med relevanta studier med bra redogörelser för mekanismerna.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2020-09-20 klockan 08:17.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 08:33   #22
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Tror att de flesta tar längre tid på sig än 12 veckor att få till att mekanismerna startar för att få till utvecklingen. Jag tror att det här tränas upp med hjälp av kontinuerlig träning över längre tid, här har progression av träningsvikten en stor betydelse, även om slutresultatet inte blir i paritet med de som har det från början genetiskt.

Kev88 Tack för bra inlägg med relevanta studier med bra redogörelser för mekanismerna.
Ja, de, likt de flesta studierna har ju sina brister. Inga problem
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)