Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-19, 22:02   #16
Gil77
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Mina skjutvapen funkar aldrig i drömmar. Blir alltid att jag får slunga iväg kulorna och lobba dem i en trött verkningslös båge mot mina fiender.
Metafor för penixen serru.
Gil77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 07:16   #17
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av Gil77 Visa inlägg
Metafor för penixen serru.
Jo, det förklarar ju saken iofs.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 07:34   #18
dodie
Registered User
 
dodies avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Örebro
Inlägg: 376
Jag drömde att jag var i Indien med 2 kompisar och Mark Zuckerberg. Vi höll på o flängde runt massa där. Sen skulle vi handla i en matbutik, och när kassörskan slog in varorna *blip, blip, blip* var det i exakt samma takt som min väckarklocka som ringde
dodie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 08:41   #19
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Jag tror att jag titt som tätt drabbas av sömnparalys. Finns flera exempel på liknande drömmar i.o.m. att jag titt som tätt nojar över huruvida jag har låst ytterdörren eller inte.

Ligger i sängen, funderar över om jag låste eller inte. Får för mig att någon kanske är i lägenheten och som på beställning så börjar kranen i badrummet att rinna. Kan länge inte röra på mig utan ligger bara och väntar på att någon ska komma in i rummet. Jag kan inte avgöra om personen duschar eller bara spolar vatten i handfatet. Vad han än gör så gör han det länge, vattnet fortsätter att rinna och jag fortsätter att förbli förlamad. Till sist så släpper det och jag går mot badrummet. Vad gör man? Jag är ingen modig person men jag antar att jag lär behöva slåss? Hur hanterar jag det? Innan jag öppnar badrumsdörren så tänker jag att det nog trots allt inte är någon där inne, det är minst sannolikt. Som på beställning: ingen där inne. Då återstår bara att dubbelkolla så att dörren faktiskt är låst. Går dit och vrider om låset. Det går bara runt, inget som klickar. Varje gång jag testar att öppna dörren för att se om det trots allt har blivit låst så öppnas dörren. Tredje gången jag öppnar den för att sedan stänga sätts en fot in mellan dörren och dörrkarmen, det står en man i trapphuset! Härifrån minns jag inte särskilt mycket mer än att jag vaknade, var livrädd, somnade om, vaknade igen och insåg att det bara hade varit en dröm.

Ligger paralyserad i sängen, kan inte röra mig. I hallen hör jag hur någon går runt, det verkar vara en man och han andas tungt. Jag vill skrika men det går inte. Eftersom att jag inte kan lyfta huvudet så kan jag enbart stirra upp i taket. I den positionen så hör jag hur han äntrar vardagsrummet/sovrummet(bor i en etta). Hans steg är tunga och hans andning ännu tyngre. Han går förbi mig, mot soffan. Där hör jag hur han lägger sig ned. Han snarkar inte, han ligger bara och andas, tungt. I sängen ligger jag och gör allt i min makt för att antingen utstöta ljud eller komma ur mitt koma-läge. Inget fungerar, jag tvingas ligga och lyssna på en okänd man som ligger och andas i min soffa, två meter från min säng. Detta pågår i uppskattningsvis fem minuter. Till sist så släpper det! Jag lösgörs från min koma och flyger upp, skrikandes. Mannen reagerar och reser sig från soffan. Jag vaknar ståendes, millisekunder efter att jag har utlöst en högerkrok mot honom.

Gemensamt för den här typen av drömmar är att jag är stissig och rädd även när jag har vaknat och insett att det var en dröm. När jag vaknar nästa gång så inser jag det absurda i att vara rädd p.g.a. en dröm och allt är helt lugnt igen. Finns även självklara förklaringar till varför jag drömmer det jag drömmer och varför det blir något mellanting mellan vaket och sovande tillstånd. Hur som helst så är det helt otroligt obehagligt
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 09:01   #20
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
När jag låser en dörr i en dröm och känner på dörrhandtaget, visar det sig alltid att dörren inte alls har gått i lås utan glider upp utan problem.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 10:25   #21
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag tror att jag titt som tätt drabbas av sömnparalys. Finns flera exempel på liknande drömmar i.o.m. att jag titt som tätt nojar över huruvida jag har låst ytterdörren eller inte.

Ligger i sängen, funderar över om jag låste eller inte. Får för mig att någon kanske är i lägenheten och som på beställning så börjar kranen i badrummet att rinna. Kan länge inte röra på mig utan ligger bara och väntar på att någon ska komma in i rummet. Jag kan inte avgöra om personen duschar eller bara spolar vatten i handfatet. Vad han än gör så gör han det länge, vattnet fortsätter att rinna och jag fortsätter att förbli förlamad. Till sist så släpper det och jag går mot badrummet. Vad gör man? Jag är ingen modig person men jag antar att jag lär behöva slåss? Hur hanterar jag det? Innan jag öppnar badrumsdörren så tänker jag att det nog trots allt inte är någon där inne, det är minst sannolikt. Som på beställning: ingen där inne. Då återstår bara att dubbelkolla så att dörren faktiskt är låst. Går dit och vrider om låset. Det går bara runt, inget som klickar. Varje gång jag testar att öppna dörren för att se om det trots allt har blivit låst så öppnas dörren. Tredje gången jag öppnar den för att sedan stänga sätts en fot in mellan dörren och dörrkarmen, det står en man i trapphuset! Härifrån minns jag inte särskilt mycket mer än att jag vaknade, var livrädd, somnade om, vaknade igen och insåg att det bara hade varit en dröm.

Ligger paralyserad i sängen, kan inte röra mig. I hallen hör jag hur någon går runt, det verkar vara en man och han andas tungt. Jag vill skrika men det går inte. Eftersom att jag inte kan lyfta huvudet så kan jag enbart stirra upp i taket. I den positionen så hör jag hur han äntrar vardagsrummet/sovrummet(bor i en etta). Hans steg är tunga och hans andning ännu tyngre. Han går förbi mig, mot soffan. Där hör jag hur han lägger sig ned. Han snarkar inte, han ligger bara och andas, tungt. I sängen ligger jag och gör allt i min makt för att antingen utstöta ljud eller komma ur mitt koma-läge. Inget fungerar, jag tvingas ligga och lyssna på en okänd man som ligger och andas i min soffa, två meter från min säng. Detta pågår i uppskattningsvis fem minuter. Till sist så släpper det! Jag lösgörs från min koma och flyger upp, skrikandes. Mannen reagerar och reser sig från soffan. Jag vaknar ståendes, millisekunder efter att jag har utlöst en högerkrok mot honom.

Gemensamt för den här typen av drömmar är att jag är stissig och rädd även när jag har vaknat och insett att det var en dröm. När jag vaknar nästa gång så inser jag det absurda i att vara rädd p.g.a. en dröm och allt är helt lugnt igen. Finns även självklara förklaringar till varför jag drömmer det jag drömmer och varför det blir något mellanting mellan vaket och sovande tillstånd. Hur som helst så är det helt otroligt obehagligt
Jo det låter som sömnparalys eller dylikt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 10:29   #22
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Jo det låter som sömnparalys eller dylikt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia
Japp, kollade upp det där också. Men det är självförvållat. Jag har bott i samma lägenhet i över två år men nojar fortfarande emellanåt över om jag har låst dörren eller ej. Det är onödigt. Anledningen är att det är extremt lyhört ut till trapphuset vilket medför att det ibland låter som att någon öppnar min dörr när en annan dörr öppnas. Det i kombination med att jag i perioder slarvar med sömnen vilket bäddar för tillstånd mellan vaket och sovande.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 18:04   #23
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Inatt var jag på stor släktträff ute på en stor herrgård (märkligt eftersom alla är fattiglappar som undviker varandra), och folk gick runt och minglade på nedervåningen. Jag tog dock en dusch och blev helt ursinnig när jag inte hittade min hudsalva efteråt. Gick runt och skrek "var fan är min salva?" och röt åt morsan i desperation att hon absolut inte får röra min hudsalva efter duschen. Vände upp och ner på hela huset och slängde handdukar och porslin omkring mig, eftersom jag visste att man måste smörja in sig inom två minuter efter att man torkat ansiktet för att huden inte ska bli torr. Jag skämdes efteråt och satte mig på gräsmattan utomhus för att kyla ner mig, utan att ha funnit salvtuben.

Då märker jag att min morbrors dotter som är 13 år springer runt naken och leker tafatt med sin lillebror. De springer några meter ifrån mig och plötsligt snubblar hon i famnen på en främmande gubbe som råkar sitta där. Och den jäveln håller fast henne några sekunder för länge för att hinna klämma på ena bröstet med sin högerhand. Jag ser nu min chans att rädda upp mitt förlorade ansikte sedan jag sprungit runt som en yr höna i huset och går till attack direkt. Går fram till gubben och slår honom i bakhuvudet med knytnäven. Men han är stor och reser sig upp så jag springer mot huvudingången på det stora huset där några manliga släktingar sitter. Jag berättar vad han gjorde och eftersom gubben sprungit efter mig börjar vi nu sparka ner honom tillsammans. De flesta hoppsparkar. När han tillslut ligger där medvetslös kommer den största släktingen som liksom många andra är finne. Vi frågar om han kan mosa gubbens huvud varpå han tackar ja och ställer sig jämfota och hoppar en gång på huvudet som förvandlas till ett vitt pulver. Det vita pulvret sopar vi bara ut på gräsmattan och sen tar drömmen slut.

__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-04-20 klockan 18:06.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 07:07   #24
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Jag drömde att jag var på en date med Margot Robbie medan världen förintades kring oss. :O Och så vaknade jag kissnödig innan jag fick veta hur det gick.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-02, 07:56   #25
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Jag drömde om min första flickvän. Vi var ett par igen och jag var på väg till henne men försenad, så hon ringde mig för att fråga var jag höll hus. När jag svarade var det häpnadsväckande hur min dröm kunde återge precis hur hennes röst låter och sättet hon brukade formulera sig på. Detaljer som jag trodde var för evigt bortglömda, trots att jag ofta tänker på henne.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-02, 09:50   #26
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Jag drömde att jag var i min gamla skola med min gamla klass och vi fick en komplicerad uppgift av fysikläraren. I ett rum hängde en stor tavla på väggen med massa beräkningar och vi skulle ta reda hur allt hängde ihop. Resultatet var färgen av en blomma som ingick i en parfym, och först skulle man komma på rätt blomma genom att lukta på parfymen. De olika beräkningarna visade sig sen leda till graden av de ingående grundfärgerna i blommans kronblad. Jag höll mig i bakgrunden medan alla högljudda sprang fram och försökte räkna. Då sprayade en korkad kompis parfym i ansiktet på mig och jag blev tokig eftersom jag redan hade problem med ögonen. Fick för mig att hämnas på honom men gick mer runt och var sur. Sen fick jag mest beröm av läraren för min rapport, trots att jag knappt var framme vid tavlan bland de som tog för sig.

Efter lektionen hamnade jag mitt i slaveriet, fast omvänt. Det var en mörkhyad man som hade kontrakt på vita personer och varje kväll hade han ett stort möte med samtliga där en viting valdes ut. Den som blev vald fick ligga på ett stenblock längst fram varpå mannen svingade en stor klubba (ett långt skaft med ett brunt klot längst fram) som totalt mosade huvudet på den som låg där. Jag var med i ett gäng som hade försökt ta kål på mannen och vi kollade på videoinspelningar av hur han skröt och flinade nöjt om sitt kontrakt och hur han nästan fick människor gratis. Han såg ut som en fet rappare med solbrillor och guldblänk. Det sista jag minns är att vi satt i en bil och åkte rakt fram på en amerikansk landsväg utan horisont.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-02 klockan 09:51.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-03, 12:56   #27
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Jag drömde att jag skulle handla på Ica. En grupp gamla tanter (70+) förföljde mig och kastade frisbees på mig. De irriterade mig och var skitjobbiga, men jag kunde inte göra något åt saken för de filmade.

Tror det var Karma efter att ha skrattat åt "Vem var det som kasta".
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 13:30   #28
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Tog en lång lur nu mitt på dagen och drömde att jag åkte taxi. Jag satt i framsätet och knåpade ihop en Lego Star Wars-byggsats (ett rymdskepp) men i stället för pappersbeskrivning fick jag förlita mig på att någon i baksätet förklarade Star Wars-filmens handling och en av karaktärernas öde. Och så plötsligt var färden slut när skeppet nästan var klart och jag hade en klar uppfattning om hur det skulle se ut och var de sista bitarna skulle sitta. Till råga på allt elände körde taxichauffören mig inte ens ända fram till min port.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 20:39   #29
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Jag var på en finlandsfärja inatt, eller nån form av kryssningsbåt i alla fall, med min gamla gymnasieklass. Jag tillhörde dock inte innegänget i klassen utan jag och några till fick sova längst ner i B-hytterna medan de coola sov högst upp.

Jag raggade på äldre damer (typ 60-taggare) med små hundar i handväskan på dansgolvet och varje gång jag skulle ha sex med en dam bodde hon förstås högst upp så vi behövde ta en vit hiss (helt vit inuti) till översta våningen. Hissen var dock riggad så varje gång (hände två gånger) den åkte iväg hade hunden fastnat så att hundhuvudet gick av och försvann. En av damerna sa att det var andra gången det hände henne och kastade resterna av hunden i en papperskorg, som om det inte var nån större grej. Jag beklagade sorgen och sa att min kompis kände nån som råkat ut för samma sak.

Väl på översta våningen var det som en barack med sovsalar där mina coola klasskompisar festade runt sina våningssängar. Jag och damen fick då smyga oss runt och förbi för att komma till hennes säng som låg i ett rum bredvid. Vi lyckades smita förbi och nå sängen tillsammans men sen måste jag ha vaknat.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-12 klockan 20:40.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 23:08   #30
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Jag drömde att jag diskuterade Kalle Ankas värld med självaste King Grub men hans kunskaper var tyvärr bristfälliga. Han hade aldrig hört talas om Slöfus McFjäs.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)