Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-12, 17:16   #35761
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Vad cykelcykels fråga ovanligt dum för att han spekulerar i en medlems (som inte är anonym) sexualitet och tror någon ska komma med info. eller är det jag som är dum för jag tycker frågan var ovanligt dum?
du är enligt mig inte dum...tror jag.

om jag tolkat ditt inlägg rätt
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 10:08   #35762
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Är det någon här som har kvalsterallergi? Fick reda på i våras att jag hade kvalsterallergi, har täppt näsa varje morgon, skiftar sida, aldrig i båda samtidigt, samt att det är blod i näsan på morgonen mest. Är det vanligt att man får blod i näsan av kvalsterallergi? Inte roligt att läsa när man googlar på blod i näsan, då har man ju cancer...
Ja jag är lite av en hypokondriker.

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 10:11   #35763
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Ja, men inte haft problem med blod i näsan. Har du provat nässpray mot allergi? Funkar bra för min del

Även värt att investera i en bra luftrenare, jag har en sån här:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=823414
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 10:29   #35764
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Är det någon här som har kvalsterallergi? Fick reda på i våras att jag hade kvalsterallergi, har täppt näsa varje morgon, skiftar sida, aldrig i båda samtidigt, samt att det är blod i näsan på morgonen mest. Är det vanligt att man får blod i näsan av kvalsterallergi? Inte roligt att läsa när man googlar på blod i näsan, då har man ju cancer...
Ja jag är lite av en hypokondriker.

Skickat från min G3311 via Tapatalk
Jag har kvalsterallergi, men inget blod i näsan, så det är nog cancer tyvärr.
Akerhage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 10:39   #35765
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Ja, men inte haft problem med blod i näsan. Har du provat nässpray mot allergi? Funkar bra för min del

Även värt att investera i en bra luftrenare, jag har en sån här:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=823414
Haft i ett år nu, antar att om det skulle vart allvarligare så skulle det hänt mer med kroppen vid det här laget, hoppas jag...

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 11:08   #35766
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Haft i ett år nu, antar att om det skulle vart allvarligare så skulle det hänt mer med kroppen vid det här laget, hoppas jag...

Skickat från min G3311 via Tapatalk

Städa sovrummet ordentligt. Damma tak och väggar. Tvätta gardiner, städa/tvätta sängen ordentligt. Självklart ska sängkläderna också tvättas regelbundet.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 11:58   #35767
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Hade ni också en "plats vid middagsbordet" när ni växte upp? Samma om man besökte farmor och farfar, då fick man absolut inte sitta på stolen till vänster närmast köket för det var minsann farfars plats. Jag hade också blivit arg om någon hade tagit min plats på söndagsbordet. Varför hade man en speciell plats och vad betydde den egentligen?
Akerhage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 12:15   #35768
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Hade ni också en "plats vid middagsbordet" när ni växte upp? Samma om man besökte farmor och farfar, då fick man absolut inte sitta på stolen till vänster närmast köket för det var minsann farfars plats. Jag hade också blivit arg om någon hade tagit min plats på söndagsbordet. Varför hade man en speciell plats och vad betydde den egentligen?
Det var väl som när man satt i bilen också. Eller (dock mycket mer flexibelt) i båten.

Är väl bara rutiner som till slut satte sig, och sen blev det någon form av revirtänk antar jag?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 12:35   #35769
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Det var väl som när man satt i bilen också. Eller (dock mycket mer flexibelt) i båten.

Är väl bara rutiner som till slut satte sig, och sen blev det någon form av revirtänk antar jag?
Ja jag tänkte med det borde ha med revir att göra? Fast låter konstigt. Inte så jag känner jag behöver stärka något revir i familjen.
Akerhage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 13:39   #35770
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Det var väl som när man satt i bilen också. Eller (dock mycket mer flexibelt) i båten.

Är väl bara rutiner som till slut satte sig, och sen blev det någon form av revirtänk antar jag?
Tror det är mindre revir och mer att vi människor känner oss trygga när alla vet vad som ska hända, t.ex genom att vi redan på förväg vet var alla ska sitta och därmed blir det ordning.

Blir ju samma om du jobbar på kontor och alltid har samma bord men så plötsligt kommer du dit en dag och någon annan har ditt skrivbord, då kommer du att känna olust trotts att det egentligen inte spelar någon som helst roll.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 15:31   #35771
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Hur går man tillväga för att hitta/ta reda på exempelvis vilken/vilka axelkirurger som är bäst i landet?
Vart kan man tänkas hitta människor med bra koll på det?
(Inte intresserad av att gå genom vanliga snigelsjukvården eller fråga väldigt partiska människor inom sjukvården om det hela).
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 16:01   #35772
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Tror det är mindre revir och mer att vi människor känner oss trygga när alla vet vad som ska hända, t.ex genom att vi redan på förväg vet var alla ska sitta och därmed blir det ordning.

Blir ju samma om du jobbar på kontor och alltid har samma bord men så plötsligt kommer du dit en dag och någon annan har ditt skrivbord, då kommer du att känna olust trotts att det egentligen inte spelar någon som helst roll.

Vi är "vanedjur" finns ju massvis med saker vi gör varje dag på precis samma sätt som vi alltid gör. För att det är effektivt och går snabbast så. Efter ett tag gör vi saker utan att tänka på det.
Det skulle bli ganska omständligt om man började göra vardagliga sysslor annorlunda hela tiden.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 18:52   #35773
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Hur går man tillväga för att hitta/ta reda på exempelvis vilken/vilka axelkirurger som är bäst i landet?
Vart kan man tänkas hitta människor med bra koll på det?
(Inte intresserad av att gå genom vanliga snigelsjukvården eller fråga väldigt partiska människor inom sjukvården om det hela).
Uj, ingen dum fråga
Jag hade nog personligen kontaktat olika landslag inom idrotter där risken för axelskador är överhängande och/eller "vanligt" förekommande (bägge alltså högre än snittidrotten).

Typ fråga "folk" (kanske tränare, kontaktpersoner eller tom ansvarig läkare eller sjukgymnast) från olika landslag inom simning, handboll, klättring, gymnastik, mma, baseball, tyngdlyftning etc. Beror väl lite på vilken typ av axelskada du har, men jag tror att konceptet med att just fråga enligt ovan resonemang kan vara en vettig approach. Såhär i skrivande stund i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Tror det är mindre revir och mer att vi människor känner oss trygga när alla vet vad som ska hända, t.ex genom att vi redan på förväg vet var alla ska sitta och därmed blir det ordning.

Blir ju samma om du jobbar på kontor och alltid har samma bord men så plötsligt kommer du dit en dag och någon annan har ditt skrivbord, då kommer du att känna olust trotts att det egentligen inte spelar någon som helst roll.
Fast det är ju i det här fallet alltid knutet till en viss fysisk plats, så jag vill nog ändå påstå att det är någon blandning av rutin- och revirtänk som jag skrev.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-10-16 klockan 18:54.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 19:14   #35774
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Om min partner odlar en klon av mig och träffar klonen bakom min rygg, borde jag bli svartsjuk eller smickrad? Samt; är förfarandet att räkna som otrohet?

Jag vet att teknologin inte är där ännu, men frågan behöver lyftas
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 19:43   #35775
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Om min partner odlar en klon av mig och träffar klonen bakom min rygg, borde jag bli svartsjuk eller smickrad? Samt; är förfarandet att räkna som otrohet?

Jag vet att teknologin inte är där ännu, men frågan behöver lyftas
Ytterligare en fråga dyker ju upp då, om man skulle ligga med sin egen klon, räknas det som onani eller incest?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)