Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-08-21, 12:51   #1
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Min journal.

Hade tänkt börja med en journal för att dokumentera mina framsteg.
Har tränat serriöst i lite mer än 1 år men är riktigt svag i basövningarna och det ska det bli ändring på!

Tiden jag tränat så tror jag att har bytt schema alldeles för ofta vilket har gjort att jag inte fått så bra progression som jag skulle kunnat haft och sen så skadade jag min hamstring för ett par månader sedan som jag inte skötte särskilt bra så det blev långvarit. Skadade även min axel för några månader sedan som också höll i sig men nu äntligen så känns det mycket bättre.
Men nu är jag iaf på rätt väg, har dock tappat en del styrka i knäböj, marklyft och bänkpress vilket är ganska logiskt då jag ej kunnat köra tungt på dessa övningar senaste månaderna.

Kör just nu ett klassiskt 3 split med störst fokus på att öka i basövningarna. Kör 5x5 på basövningarna med undantag i mark då jag varit väldigt försiktig med att öka i vikt och köra tungt då jag drog upp skadan i hamstring igen när jag körde mark för ett litet tag sedan. Men tanken är att jag ska börja köra 5x5 även i mark väldigt snart. Ökar med 2,5kg varje pass i basövningarna ifall jag klarade 5x5 på senaste passet.

Angående kosten så ligger jag just nu på kaloribalans då jag bulkade en del förra året, gick upp ca 10 kg på ca 6 månader.

Ålder: 20(fyller 21 i oktober)
Vikt: 85kg
Längd: 190cm( inte mätt mig på väldigt länge så jag kan vara något längre)

Stats från senaste passen:
Knäböj: 82,5kg 5x5
Bänkpress: (min svagaste övning): 62,5kg 5x5
Marklyft: 80kg 3 set 8 reps(kör väldigt lätt pågrund av skadan i hamstring)

Mål i basövningarna:
Knäböj: 120kg 5x5
Marklyft: 140kg 5x5
Bänkpress: 90kg 5x5

Hur lång tid är realistiskt att jag kan nå mina mål om jag äter och sover bra?

Flyttar idag till en folkhögskola på internat, buffé med lagad mat två gånger om dagen plus frukost och två mellanmål serveras med. Gym finns på skolan, så jag har ganska bra förutsättningar.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Senast redigerad av svartakronan den 2016-08-21 klockan 12:57.
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)