Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-09, 18:48   #451
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Tisdag 9 Jan

Böj
20x10
20x10
20x10
60x2
60x2
60x2
80x2
80x2
80x2
100x2
100x2
100x2
120x2
140x2
160x2
180x2
200x2
180x2
180x2
180x2

Lårcurl
5 set per ben

Benspark
5 set per ben



Ganska snabbt pass. Trött efter arbetsdagen. Tisdagar brukar ofta vara den dagen jag kör den mest utmanande böjserien men kanske får köra den på helgen nu när tisdagarna är den längsta arbetsdagen. Jag får känna efter lite.
__________________
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 08:40   #452
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 191
Här flyter det på fint.

Några preliminära tankar kring en maxning?
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 09:40   #453
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus Visa inlägg
Här flyter det på fint.

Några preliminära tankar kring en maxning?
Nä jag ”toppar” inte på det sättet. Men försöker höja nivån även när jag är nertränad. Om jag ska tävla så kör jag nog en 4 veckor och försöker återhämta mig och prova lite mindre träning. Men jag vill helst hålla en för mig bra styrkenivå året om. Hoppas jag förstod frågan.
__________________
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 12:02   #454
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Med din träningsvolym- och frekvens gissar jag att du är konstant lätt nedtränad?

Eller för att uttrycka det annorlunda; om du tog typ5 hela vilodagar och sen maxade så skulle du lyfta några kg mer än du gör på dina vanliga pass?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 16:37   #455
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Med din träningsvolym- och frekvens gissar jag att du är konstant lätt nedtränad?

Eller för att uttrycka det annorlunda; om du tog typ5 hela vilodagar och sen maxade så skulle du lyfta några kg mer än du gör på dina vanliga pass?
Kanske
lite nertränad ja. Jag brukar inte lyfta bra om jag vilat helt så många dagar. Iaf inte i böj och bänk. Skulle jag satsa på max skulle jag dra ner på mängden och ”runt om kring”-träningen och satsa på få kvalitetset på hög intensitet som blir högre och högre på ett par veckor.
__________________
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 16:45   #456
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Onsdag 10 Jan

Det blir vila idag. Hade planerat mark och magen. Men jag känner mig trött i huvudet. Så i morgon mark, mage och bänk alternativt bara mark och mage. Kör det alternativet jag känner mig mest sugen på i morgon.
__________________
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 19:28   #457
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av Chorizo Visa inlägg
Onsdag 10 Jan

Det blir vila idag. Hade planerat mark och magen. Men jag känner mig trött i huvudet. Så i morgon mark, mage och bänk alternativt bara mark och mage. Kör det alternativet jag känner mig mest sugen på i morgon.
Har du alltid tränat såhär gött där du bara tränar det du känner för dagen både med övningar och reps/set? Det verkar härligt!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 19:48   #458
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Har du alltid tränat såhär gött där du bara tränar det du känner för dagen både med övningar och reps/set? Det verkar härligt!
Hmm jag har försökt anpassa träningen efter hur det känns i kroppen samt vilket jag har lust för jag tränar mycket bättre om jag är sugen på det. Jag har provat generella förprogrammerade cykler och följt dessa. Jag tycker inte det är kul att köra så.
__________________
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 20:34   #459
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av Chorizo Visa inlägg
Hmm jag har försökt anpassa träningen efter hur det känns i kroppen samt vilket jag har lust för jag tränar mycket bättre om jag är sugen på det. Jag har provat generella förprogrammerade cykler och följt dessa. Jag tycker inte det är kul att köra så.
Du har ju blivit fruktansvärt stark av att köra på det sättet så uppenbarligen fungerar det!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 20:46   #460
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Har du alltid tränat såhär gött där du bara tränar det du känner för dagen både med övningar och reps/set? Det verkar härligt!
+1, verkar vara ett sjukt skönt sätt att träna. Är tyvärr lite för nojig att min egen träning skulle bli för oorganiserad och/eller slapp om jag körde så, men jag ska nog pröva att göra det en period nån gång iaf!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 20:51   #461
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Intressant.
Tycker du ska börja skriva ut RPE (rate of perceived exertion) eller RIR (reps in reserve) efter dina krävande set! För du tränar efter dagsform och inte bestämda vikter (efter procent 1RM).
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 21:04   #462
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Jag har mycket svårt att uppskatta sånt efter en sifferskala. Det ör lixom olika input på olika set. 99 % av alla set gör jag det antal rep jag säger till mig själv innan settet, jag `striktar till det`, kör långsamt, lägger till stopp på sista osv så jag känner att det blir ett lagom för dagen lagom utmanande set (gäller ej upptrappningsetten/uppvärmning här spar jag på krutet) Sällan så att jag har en känsla av att kunna reppa vidare en massa efter ett arbetsset även om jag hade klarat det med lite jävla annamma.

Kan tänka mig att det är ett bra pedagogisk verktyg om man ska nätcoach mm...
__________________

Senast redigerad av Chorizo den 2018-01-10 klockan 21:07.
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 21:26   #463
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
+1, verkar vara ett sjukt skönt sätt att träna. Är tyvärr lite för nojig att min egen träning skulle bli för oorganiserad och/eller slapp om jag körde så, men jag ska nog pröva att göra det en period nån gång iaf!
Jag har ju några sånna saker som gör att jag inte slappar till mig. T ex minst 10 set på över en viss vikt osv i veckan å så, Har en del sånna i huvudet och några nerskivna. Vissa veckor har jag så många idéer om vad jag måste hinna med att jag knappt hinner/orkar träna något utöver det.
__________________
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 21:33   #464
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
+1, verkar vara ett sjukt skönt sätt att träna. Är tyvärr lite för nojig att min egen träning skulle bli för oorganiserad och/eller slapp om jag körde så, men jag ska nog pröva att göra det en period nån gång iaf!
Ge dig själv lite utmaningar att slå är också bra tror jag. T ex 100 lyft på 100 kg under en vecka osv. Börja med lättat utmaningar och slå dem eller tangera den med svårare teknik (tex stop, fu mm). Skapa utmaningar som du kan klara på olika set så det blir lite flexibelt och möjligt att klara även om allt inte klaffar utan med lite vilja.
__________________
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 21:34   #465
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)