Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-12-10, 00:13   #991
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Aha okej, du kommer att köra efter minuter alltså. Ja, då spelar det inte lika stor roll om du bara håller det inom ramarna. Är nog ett vinnande koncept.

Men istället för lätt böj, kan du inte köra på någon komp.variant? Typ Zercher, front, hacksquat, zombie whatever. Jag tror att det kommer att gynna allt annat faktist.
Ja själva viktlyftvolymen kommer jag hålla lagom. Blir väl stångrodd 4x6 och hantelrodd 4x10-12.

Tänkte lite på frontböj faktiskt. Är rätt klen i bålen så den lär vara till nytta. Blir nog dock att testa de olika varianterna till jag prickar rätt.

Tack för att du hjälper till. Uppskattas!
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 00:16   #992
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Aha okej, du kommer att köra efter minuter alltså. Ja, då spelar det inte lika stor roll om du bara håller det inom ramarna. Är nog ett vinnande koncept.

Men istället för lätt böj, kan du inte köra på någon komp.variant? Typ Zercher, front, hacksquat, zombie whatever. Jag tror att det kommer att gynna allt annat faktist.

Du kan ju varva det varje vecka tex. På lätta markdagen kör du sumo-mark, och veckan efter blir det tung sumo-mark och lätt vanlig mark på den riktiga markdagen. Och samma på lätta och vanliga böjdagen.

Kanske blir för komplicerat, jag har ingen aning.
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
Ja själva viktlyftvolymen kommer jag hålla lagom. Blir väl stångrodd 4x6 och hantelrodd 4x10-12.

Tänkte lite på frontböj faktiskt. Är rätt klen i bålen så den lär vara till nytta. Blir nog dock att testa de olika varianterna till jag prickar rätt.

Tack för att du hjälper till. Uppskattas!
Gjorde en edith som du missade där!

Ja, alla varianter på böj är kickass för allt annat har jag själv märkt. Tekniken har förbättrats i alla styrkemomenten och jag känner mig stabilare overall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 00:21   #993
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Gjorde en edith som du missade där!

Ja, alla varianter på böj är kickass för allt annat har jag själv märkt. Tekniken har förbättrats i alla styrkemomenten och jag känner mig stabilare overall.
Kollade nu. Till en början blir det rätt basic. Men jag kommer absolut att börja varva lite, ungefär som du tänker där, längre fram.

Zombieböj verkar grymt. Känns som om både bålstyrka och balans får riktigt nice träning.
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 00:26   #994
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
Kollade nu. Till en början blir det rätt basic. Men jag kommer absolut att börja varva lite, ungefär som du tänker där, längre fram.

Zombieböj verkar grymt. Känns som om både bålstyrka och balans får riktigt nice träning.
Ja, det är nog bättre att "köra in" dig på schemat innan du börjar trolla med övningar. När du känner att det sitter så kan du köra en blast och leka med Vinklar (TM).

Zombieböj är en riktigt rolig övning faktist. Ja, bålen och balansen får sig en riktig törn. Man tror att man är stabil som en stridsvagn bara för att man står bra med 160-180kg på ryggen i vanlig böj. På 60kg zombieböj är man som Bambi, for real.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 00:31   #995
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Ja, det är nog bättre att "köra in" dig på schemat innan du börjar trolla med övningar. När du känner att det sitter så kan du köra en blast och leka med Vinklar (TM).

Zombieböj är en riktigt rolig övning faktist. Ja, bålen och balansen får sig en riktig törn. Man tror att man är stabil som en stridsvagn bara för att man står bra med 160-180kg på ryggen i vanlig böj. På 60kg zombieböj är man som Bambi, for real.
AKA en perfekt övning att ha på lätta dagen!
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 00:40   #996
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
AKA en perfekt övning att ha på lätta dagen!
Aka precis min tanke!

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 15:26   #997
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Började med mitt nya program idag.

Knäböj: 90/1

Marklyft: 70/5 5 5

Benpress: 200/6

Utfall med skivstång: 40/6 6

Magträning

Inga konstigheter.
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 15:31   #998
nQt
Registered User
 
nQts avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 290
vill också klara dina mål nästa år ska trampa dig på hälarna! så du vet...
__________________
ej aktiv
nQt är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 15:42   #999
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av nQt Visa inlägg
vill också klara dina mål nästa år ska trampa dig på hälarna! så du vet...
Hittade på några egna ditt js!
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-11, 15:56   #1000
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Bänkpress: 50/5 5 5

Latsdrag: 70/10 10, 80/8

Frenchpress: 30/6 6 6

Pushdowns SUPERSET Hammercurls med rep: 4 set

Reppushdowns SUPERSET Cablecurls: 4 set

Vader i hacklift: 5 set
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-12, 15:31   #1001
crillepersson
Guest
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 383
Har det onda i din axel försvunnit?
crillepersson är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-12, 15:33   #1002
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av crillepersson Visa inlägg
Har det onda i din axel försvunnit?
Håller jag en bra teknik i bänk så funkar den nästan felfritt. Så det känns jävligt gött. Den påverkar dock armträningen en del. Kan inte köra stång/hantelcurls/liggande extensions på några direkt vikter men det kommer nog. Känner på mig att nästa år kommer gå grymt!
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-12, 16:12   #1003
crillepersson
Guest
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 383
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
Håller jag en bra teknik i bänk så funkar den nästan felfritt. Så det känns jävligt gött. Den påverkar dock armträningen en del. Kan inte köra stång/hantelcurls/liggande extensions på några direkt vikter men det kommer nog. Känner på mig att nästa år kommer gå grymt!
Skönt
Jag såg att du skrivet in dina långsiktiga mål, det såg realistiskt ut inom en inte alltför avlägsen framtid om du bara får vara hel.



Du får lägga in en bild på dina ben för de måste ha växt till sig en del så mycket som du köttar dem
crillepersson är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-12, 16:21   #1004
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av crillepersson Visa inlägg
Skönt
Jag såg att du skrivet in dina långsiktiga mål, det såg realistiskt ut inom en inte alltför avlägsen framtid om du bara får vara hel.



Du får lägga in en bild på dina ben för de måste ha växt till sig en del så mycket som du köttar dem
Det ska bli kul. Kommer känna lite på vikterna nu och sen sätta igång med ett seriöst upplägg nästa år.

Då måste man ju visa vaderna också?

Låren har faktiskt växt till sig en smula. De är dock inget att visa änsålänge iaf.
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-14, 14:17   #1005
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Marklyft: 90/1 1 1 2 2, 100/1 1 1 2 2, 110/1 1 2 2

Knäböj: 50/5 5, 70/2 2, 50/5

Stångrodd: 70/6 6, 50/10 10 10

Isorow: 75/6 6 6
Isorow, båda armarna: 50/6 6 6

Liggande lårcurl SUPERSET Cablecrunches: 5 set

Crunches, sneda: 2 set
erks är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)