Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-12-08, 19:31   #976
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Räknar med att kunna utmana honom 2011!
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-08, 22:23   #977
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:00   #978
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Lamt pass idag. Lite chins och diverse roddar. Stressad som djäfvuln. Imorgon är det lugnt så då ska jag träna lite markteknik och nåt annat skoj.
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:04   #979
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Verkar som om det går att träna som en människa inom en snar framtid.

Satte upp några långsiktiga mål:

Böj: 120kg 5x5
Bänk: 100 5x5
Mark: 160 5x5

Kommer antagligen snickra lite på nåt SLliknande upplägg men även köra discostyle utöver det.
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:08   #980
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Blir det en 3-split? Tänkte att du kanske baserar dina pass runt böj, bänk och mark och gör kompletteringsövningar på dom passen. Typ biceps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:11   #981
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Blir det en 3-split? Tänkte att du kanske baserar dina pass runt böj, bänk och mark och gör kompletteringsövningar på dom passen. Typ biceps.
Yes, tänkte mig det. Nu kör jag:
Ben Mage
Bröst Axlar Triceps Vader
Vila
Rygg Biceps
Vila
Börja om

Tror det ska funka i fortsättningen också. Annars får jag slänga in en extra vilodag mellan böj och bänk.
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:19   #982
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
Yes, tänkte mig det. Nu kör jag:
Ben Mage
Bröst Axlar Triceps Vader
Vila
Rygg Biceps
Vila
Börja om

Tror det ska funka i fortsättningen också. Annars får jag slänga in en extra vilodag mellan böj och bänk.
Ser ut som ett bra upplägg! Jag skulle dock ha tagit den där vilodagen mellan böj och bänk, och träna varannan dag, men som sagt, det är jag det. Du har ju lagt ned mer tankekraft åt det, så du vet ju vad som funkar för dig.

Annars är det klockrent, något jag skulle köra på, helt klart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:30   #983
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Ser ut som ett bra upplägg! Jag skulle dock ha tagit den där vilodagen mellan böj och bänk, och träna varannan dag, men som sagt, det är jag det. Du har ju lagt ned mer tankekraft åt det, så du vet ju vad som funkar för dig.

Annars är det klockrent, något jag skulle köra på, helt klart.
Har ett annat som jag funderat lite på:

Mån Mark + lätt böj + ryggtjocklek + baksida lår + mage
Tis Bänk + bröst&axlardisco + vader
Ons Vila
Tors Böj + lätt mark + framsida lår + mage
Fre Lätt bänk + ryggvidd + armar + vader
Lör Vila
Sön Vila

Det hade nog varit ganska skojsigt.
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:39   #984
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
Har ett annat som jag funderat lite på:

Mån Mark + lätt böj + ryggtjocklek + baksida lår + mage
Tis Bänk + bröst&axlardisco + vader
Ons Vila
Tors Böj + lätt mark + framsida lår + mage
Fre Lätt bänk + ryggvidd + armar + vader
Lör Vila
Sön Vila

Det hade nog varit ganska skojsigt.
=

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:40   #985
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
vad i alla glödgade kanyler!!!!!!1 då bah måste jag köra på det!!
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:44   #986
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
vad i alla glödgade kanyler!!!!!!1 då bah måste jag köra på det!!
dU har inGet val, mannen11111
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:45   #987
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
dU har inGet val, mannen11111
d00m3d

Nä, men en ärlig åsikt av en välhängd och retarderad man hade varit på sin plats.
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-09, 23:53   #988
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
På riktigt så tycker jag att det ser bra sammansatt och genomtänkt ut. Hur blir det med volymen? Det känns som att det kommer att bli endel att göra på varje pass, kanske det du är ute efter? Om du kör tex 4 set på varje övning så kommer det ju att bli en hel del set.

Du kanske ska slå ihop dom båda ryggpassen till ett? Chins och mark räcker ju gott och väl för en bra utveckling, så du har ju 8-10 set där. 12-14 set om vi räknar med baksida lår. Det känns lite mer lagom i mitt tycke. Det är bara måndagen jag tycker att du ska ändra på ändå, alla andra dagar går att få ihop.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 00:05   #989
erks
Registered User
 
erkss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 2 066
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
På riktigt så tycker jag att det ser bra sammansatt och genomtänkt ut. Hur blir det med volymen? Det känns som att det kommer att bli endel att göra på varje pass, kanske det du är ute efter? Om du kör tex 4 set på varje övning så kommer det ju att bli en hel del set.

Du kanske ska slå ihop dom båda ryggpassen till ett? Chins och mark räcker ju gott och väl för en bra utveckling, så du har ju 8-10 set där. 12-14 set om vi räknar med baksida lår. Det känns lite mer lagom i mitt tycke. Det är bara måndagen jag tycker att du ska ändra på ändå, alla andra dagar går att få ihop.
Mark + lätt böj + ryggtjocklek + baksida lår + mage

Jag hade tänkt mig att köra någon slags 3x3 alternativt stege upp till ett maxset när jag kör basövningen tungt. Måndagen kommer alltså se ut typ såhär:

Mark: 3x3 20 min

Böj: Inte bestämt hur de lätta dagarna kommer gå till men det kommer vara någon slags kombinerad teknik och pumpträning. 15 min

Ryggtjocklek: Stångrodd + hantelrodd/isorow 20 min

Baksida lår supersetat med mage: 15 min

=

70 min, vilket säkert kommer bli 90. Tror det ska gå bra faktiskt och detta blir ju det längsta passet. Tyckte också det såg lite mycket ut men spaltar man upp det såhär och sen är seriös på passet så bör det gå ganska smärtfritt efter en hel helg med vila(dvs öl).
erks är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-10, 00:09   #990
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
Mark + lätt böj + ryggtjocklek + baksida lår + mage

Jag hade tänkt mig att köra någon slags 3x3 alternativt stege upp till ett maxset när jag kör basövningen tungt. Måndagen kommer alltså se ut typ såhär:

Mark: 3x3 20 min

Böj: Inte bestämt hur de lätta dagarna kommer gå till men det kommer vara någon slags kombinerad teknik och pumpträning. 15 min

Ryggtjocklek: Stångrodd + hantelrodd/isorow 20 min

Baksida lår supersetat med mage: 15 min

=

70 min, vilket säkert kommer bli 90. Tror det ska gå bra faktiskt och detta blir ju det längsta passet. Tyckte också det såg lite mycket ut men spaltar man upp det såhär och sen är seriös på passet så bör det gå ganska smärtfritt efter en hel helg med vila(dvs öl).
Aha okej, du kommer att köra efter minuter alltså. Ja, då spelar det inte lika stor roll om du bara håller det inom ramarna. Är nog ett vinnande koncept.

Men istället för lätt böj, kan du inte köra på någon komp.variant? Typ Zercher, front, hacksquat, zombie whatever. Jag tror att det kommer att gynna allt annat faktist.

Du kan ju varva det varje vecka tex. På lätta markdagen kör du sumo-mark, och veckan efter blir det tung sumo-mark och lätt vanlig mark på den riktiga markdagen. Och samma på lätta och vanliga böjdagen.

Kanske blir för komplicerat, jag har ingen aning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111

Senast redigerad av Godfella den 2009-12-10 klockan 00:12.
Godfella är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)