Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-24, 20:30   #16
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför är inte alla exakt lika lyckliga då? Kan man fråga sig.
Självklart så tacklar man ju dessa problem på olika sätt och har man inget i ens liv som gör en lycklig är det lätt hänt att det allmänna måendet går ned till ”2/10” under väldigt långa perioder även om problemen inte är så allvarliga egentligen.

Har man verkliga på liv och död problem så är det kanske enklare att faktiskt uppskatta något så enkelt som att man faktiskt lever. I sådana lägen, då livet är skört så uppskattar man nog andra människor mer och binder naturliga sociala band.
Jag tror att vi människor har utvecklats för att tackla verkliga problem, när de problemen inte finns längre så hittar kroppen på andra saker att oroa sig för. Hjärnan förstår hur banalt det är men oron i kroppen är verklig, så uppstår depressionen.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 12:55   #17
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Att vara superkändis måste vara ett rent helvete. Hade inte levt det livet om jag så tjänat 10 miljarder per månad. Folk sliter i dig åt alla möjliga riktningar, du kan inte ens gå utanför dörren utan att stora grupper trängs för att ta bilder på dig och fråga samma frågor om och om igen. Inte ens om man säger upp jobbet så blir man lämnad i fred. När du försöker lära känna nya vänner så blir folk "star struck" och kan inte bete sig normalt. Massvis med människor vill bli din vän bara för att bli bjuden på dyr mat och resor. När man klagar över att man är missnöjd med livet tycker alla att man är en bortskämd unge som borde skratta sig lycklig över alla pengar. Aldrig förstått varför vi glorifierar kändislivet.

Senast redigerad av xan den 2019-06-17 klockan 12:59.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 10:27   #18
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Vidrigaste problemet är knullen man minns att man missat genom åren.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 11:05   #19
Isseman
Registered User
 
Issemans avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Östersund
Inlägg: 2 206
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Att vara superkändis måste vara ett rent helvete. Hade inte levt det livet om jag så tjänat 10 miljarder per månad. Folk sliter i dig åt alla möjliga riktningar, du kan inte ens gå utanför dörren utan att stora grupper trängs för att ta bilder på dig och fråga samma frågor om och om igen. Inte ens om man säger upp jobbet så blir man lämnad i fred. När du försöker lära känna nya vänner så blir folk "star struck" och kan inte bete sig normalt. Massvis med människor vill bli din vän bara för att bli bjuden på dyr mat och resor. När man klagar över att man är missnöjd med livet tycker alla att man är en bortskämd unge som borde skratta sig lycklig över alla pengar. Aldrig förstått varför vi glorifierar kändislivet.
+10. nailed it.
__________________
Biomedicin 14-17, Ms of Sport Science 19. How many grams of protein should you eat!? -All of them
Mina pass, mina gains..
Instagram
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 15:27   #20
Skrollovicz
Registered User
 
Skrolloviczs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 045
https://m.youtube.com/watch?v=zuJCGGTPY5w

Det är nog värre att vara Christian Bale. Åtminstone för ett antal år sedan. ;j

Senast redigerad av Skrollovicz den 2019-08-10 klockan 15:28.
Skrollovicz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 10:38   #21
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Att vara superkändis måste vara ett rent helvete. Hade inte levt det livet om jag så tjänat 10 miljarder per månad. Folk sliter i dig åt alla möjliga riktningar, du kan inte ens gå utanför dörren utan att stora grupper trängs för att ta bilder på dig och fråga samma frågor om och om igen. Inte ens om man säger upp jobbet så blir man lämnad i fred. När du försöker lära känna nya vänner så blir folk "star struck" och kan inte bete sig normalt. Massvis med människor vill bli din vän bara för att bli bjuden på dyr mat och resor. När man klagar över att man är missnöjd med livet tycker alla att man är en bortskämd unge som borde skratta sig lycklig över alla pengar. Aldrig förstått varför vi glorifierar kändislivet.


Jag skulle. Man blir dyrkad som en jävla gud och har oändligt med pengar
Att inte kunna vara ute i allmänheten är nog ett pris jag skulle kunna betala för att leva gott och kunna göra så alla i min familj blir ekonomiskt oberoende.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)