Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-02-27, 10:40   #7336
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 187
Bump! Lever du?
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-22, 10:35   #7337
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus Visa inlägg
Bump! Lever du?
Klart jag gör

En uppdatering om vars jag håller hus

Jag brukar säga att allting har sin tid, man gör saker i olika etapper i livet. Kolozzeum har för mig varit den bästa inkörningsporten till träning och kunskap. Under 3 år loggade jag i stort sett varje pass. Tider förändras, det kommer nya saker. Jag tror utvecklingen av sociala medier den senaste tiden har medfört att jag inte orkat lägga fokus på alla saker samtidigt. Jag har satsat mycket tid på MRR och Instagram, så därför har kolozzeum naturligt kommit i andra hand.

För er som fortfarande vill följa min träning så heter jag @clagerskog på Instagram och bloggar på www.minresaraknas.se

Övriga nyheter är att jag har slutat samarbeta med BMR och istället ställt in mig i MM sports gigantiska familj. Ett roligt och givande samarbete. Siktet är även inställt på att försöka bli så bra som möjligt i AF och jag hoppas kunna tävla inom det i framtiden. Sköt om er / C
Bifogade bilder
Filtyp: jpg MRR.jpg (85.8 KB, 76 visningar)
Filtyp: jpg mrr2.jpg (72.0 KB, 105 visningar)
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 00:59   #7338
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
En bump! Tänk vad tiden går och vad saker hinner förändras. Sist jag skrev hade jag lämnat BMR och börjat samarbeta med MM Sports. Nu har jag slutat samarbeta med MM Sports och börjat med... ingen faktiskt. Jag är bara min egen lilla chef. Jag har till och med sagt upp mig från jobbet och sitter här lite sent på natten och känner mig nostalgisk. Kanske finns det en tid igen för denna vackra portal som en gång i tiden hjälpte mig att börja träna. Jag tänkte därför dela med mig av ett benpass som jag körde idag (men enligt klockan igår). Med tiden har jag blivit lite mer tänkande så därför blir det lite mer tankar än bara massa siffror på hur tungt jag tränar

Följ med på ett benpass

"Att träna ben kan alla relatera till, det är ofta tråkigt, det är lite blandad ångest före, tankar som far genom huvudet, behöver jag verkligen köra knäböj idag? Det kanske räcker med 3 set och 5 repetitioner på varje set, då känner jag mig nog nöjd. Ja så resonerar jag idag, det är en sån dag. Men vänta nu!? Vad är syftet med min träning? Jag vill ju utvecklas och bli bättre på det jag gör, all tid som jag är på gymmet har faktiskt ett syfte. Dessa signaler gör sig extra påminda varje dag som jag har bendag nerkritat i min kalender. Jag som ska tävla om några veckor, benböj är en av grenarna, vad ska jag göra för att bli bättre? Svaret är självklart, jag måste träna benböj och jag måste träna tungt

Det finns såklart olika aspekter av ordet tungt, för mig förknippas det inte bara med mycket vikter på stången, tungt kan även innebära många repetitioner. Det är tung träning för mig, då hjärnan sedan länge har talat om för dig att du kan sluta nu, lägg tillbaka stången och vila, det är okej, du har kämpat hårt. Jag tror vi alla känner igen oss i dom tankegångarna, det mentala spelet och den inre dialog som man alltid för med sig själv. Missförstå mig rätt, små muskelgrupper kan tränas annorlunda, pressövningar generellt, då det är slut då är det slut, det är svårt att kräma ut en extra repetition. Då man tränar stora muskelgrupper är det som att spela i en helt annan liga. Det mentala spelet kopplas in och jag tror att den här inre dialogen styr många människors utveckling, antingen nöjer man sig med det man har, eller så gör man det där extra, det som gör att man tvingar kroppen till utveckling. Dessa ord är lätta att skriva framför en dator, dom är även lätta att förklara för någon annan, en helt annan sak att förverkliga på plats. Jag försöker att pressa mig själv genom att sätta upp ett mål inför varje set, inte gå på känsla och lägga tillbaka stången då jag känner mig nöjd. Jag är ingen stark människa som skulle göra bra ifrån mig på styrkelyfts tävlingar, men jag försöker bli en stark människa psykiskt, en som flyttar mina egna gränser och som driver mig själv framåt i min utveckling.

Dessa tankar och funderingar är ingenting som är självklarheter, varje pass är det samma sak. Ångest blandad med förtjusning, jag tycker om att sätta press på mig själv och hur bakvänt det än låter kommer större delen av våran träning att bestå av misslyckanden. Misslyckanden över att inte riktigt nå ända fram, att inte riktigt göra så många repetitioner som man önskade eller att lyfta den där vikten som varit ditt mål. Vi flyttar hela tiden våra gränser och jag tror det ibland är viktigt att stanna upp och reflektera över hur långt vi egentligen har kommit, att ha höga målsättningar är viktigt men att kunna njuta av dom korta ögonblicken av framgång innan man spänner pilbågen på nytt är minst lika viktiga.

Jag tränar mina ben 2 dagar i veckan, ett pass är det fokus på framsidan och ett pass är det fokus på baksidan. Benböj får hänga med på båda passen, anledningen till detta? Att jag helt enkelt tror på den enkla filosofin att om man ska bli bättre på någonting så måste man utföra det ofta. På mina pass för framsidan tränar jag låga reps i benböj och på passen för baksidan är det höga reps, idag var det baksidan som gällde och veckans 2:a benpass. För mig passar det bra med 2 benpass varje vecka, det ger mig extra tid att fokusera på en muskelgrupp per pass (ja jag anser att framsidan och baksidan av benen kan hållas isär från varandra) och göra dom där övningarna som jag annars undviker pga av tidsbrist. Dagens val av övningar blev lårcurl, benböj, benpress och raka marklyft. Ett pass som inte innehöll så mycket volym övningsmässigt men med bra kvalité genom seten och bra tempo. Ibland tror jag man överarbetar tiden i gymmet och man ska inte alltid stirra sig blind på antalet övningar eller set, kvalitén på tiden som man tränar och seten man tränar kommer alltid att vara viktigare.

Själva träningen då? När får jag läsa om hur tungt du faktiskt tränar!? För mig har träningen kommit att handla om mer än vikten på stången, med åren lär man sig att se människors olikheter och förmågor. Jag kommer alltid att inspireras av andra människor och deras träningen, men faktiskt mer över vad dom gör med sina förutsättningar än vilken vikt som faktiskt ligger på stången"


Torsdag 14 Augusti 2014 - Ben (baksida)

Lårcurl;
5 set warmup, blod i benen fokus kontakt, minst 12 reps

Benböj;
130x12,12,12

Benpress;
130x12,12,12

Raka marklyft;
90x10,10,10
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 11A_5812.jpg (48.5 KB, 38 visningar)
Filtyp: jpg 11A_5827.jpg (31.8 KB, 38 visningar)
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 09:51   #7339
Vitkål
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 85
Du har nog bland de ballare fysikerna på forumet, skulle vara kul om du började skriva här igen.
Vitkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 11:24   #7340
Riddle
Ego sum Lord Voldemort
 
Riddles avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 3 117
Muy bien!
__________________
Journal
Riddle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 18:14   #7341
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Citat:
Ursprungligen postat av Vitkål Visa inlägg
Du har nog bland de ballare fysikerna på forumet, skulle vara kul om du började skriva här igen.
Oj vilken komplimang! Tack för det =)

Citat:
Ursprungligen postat av Riddle Visa inlägg
Muy bien!
Que?
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 08:54   #7342
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
18 Augusti 2014 Bröst/mage

Bänkpress;
87,5x29
120x5,5,5 FU

Lutande bänkpress i smith;
90x10
100x7
100x7 drop 70x8

Dips;
+15kg x 29,18,15

CC;
3 set x 12 reps

Hängande benlyft och repcrunches, 6 set totalt till fail inom repsintervall 6-12

Jag ska tävla i Reppower Umeå om ungefär 3 veckor så just nu ligger fokus på att bli lite mer repstålig
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 11A_5967.jpg (48.2 KB, 93 visningar)
Filtyp: jpg 11A_5963.jpg (59.1 KB, 115 visningar)
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-28, 15:21   #7343
Novaindex
Registered User
 
Novaindexs avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Sundsvall
Inlägg: 51
Oj vad länge sedan jag va in och kikade ser ja.. Roligt att se att du fortfarande är igång och utvecklas som alltid vilket är lika imponerande som alltid! Stor insperation nu när jag är på g tillbaka med träningen efter en fingeroperation och så axel/bicepsfäste skada ...
__________________
"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker,
men mena allt man säger"


http://novaindex.webblogg.se/
Novaindex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-28, 20:42   #7344
Pade
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 2 049
Grymt att du har en journal på kolo! Följt dig ett tag på instagram och måste säga att du är en stor inspirationskälla. En given prenumeration, hoppas på lite uppdateringar!
Pade är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 22:53   #7345
alexandermar
Registered User
 
alexandermars avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 602
ojoj, jag visste inte att du fortfarande var på denna sajt// jag är inne för första gången på år!!
alexandermar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 18:03   #7346
Medusa
DC disciple
 
Medusas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Ironheaven
Inlägg: 4 093
Nu kör vi igång igen Mr C.

Lets go!
__________________
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
Medusa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 13:45   #7347
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
#nostalgin
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 07:44   #7348
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87 Visa inlägg
#nostalgin
sluta luras! Trodde ju att du helt plötsligt klivit tillbaka in till kolo
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 08:06   #7349
Scitec
Registered User
 
Scitecs avatar
 
Reg.datum: May 2012
Ort: Ironheaven
Inlägg: 839
#nostalgin
__________________
250 i mark, 240 i böj.
Scitec är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:52   #7350
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
+1
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)