Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-09-27, 14:11   #226
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är lite därför jag inte tror på att överanalysera och klura ut saker att göra annorlunda till nästa dejt, utan bara gå vidare. Och som jag sa, avbryta efter tio minuter nästa gång.

Jag har ett tydligt minne av förra gången detta hände. Det var en Tinderdejt jag gick på i Uppsala. Inget konstigt hände under chattandet, vi pratade ”normalt” och lite flörtigt och sexuellt. Redan samma sekund jag först såg henne såg hon ut som om hon hade sålt smöret och tappat pengarna. Samma känsla fortsatte under hela dejten (det var en promenad), och hur avslappnad och lättsam jag än försökte vara gick det ej att höja upp hennes mungipor över knähöjd. Vid ett tillfälle under promenaden träffade vi en hon kände, som hon utbytte några ord med; hon sken upp som en sol under de tjugo sekunder det mötet varade, för att åter sjunka ner i djup melankoli det ögonblick hennes vän promenerat vidare.

Efter två timmar sa hon till mig: ”Jag känner att jag inte vill ta det här längre”.

Ibland är det bara dödsdömt från början.
Ja så är det, glöm denna dejt och gå vidare bara. Ibland funkar det inte och det är helt okej att det är så, inget konstigt alls.
Håll första dejten kortare, 30 min. Då slösar man inte bort så mycket tid på något som ändå inte verkar fungera.
Märker man att det klickar kan man fråga ifall den andre vill hitta på något mer.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 14:19   #227
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Ja så är det, glöm denna dejt och gå vidare bara. Ibland funkar det inte och det är helt okej att det är så, inget konstigt alls.
Håll första dejten kortare, 30 min. Då slösar man inte bort så mycket tid på något som ändå inte verkar fungera.
Märker man att det klickar kan man fråga ifall den andre vill hitta på något mer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 16:09   #228
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
För det första ifrågasätter jag ditt påstående att ”om det gått så långt som till träff ska det inte behöva bli såhär”. Det är väl ganska vanligt att det klaffar online men inte när man väl träffas? Jag skulle väl säga att kanske 70 % av mina IRL-träffar är ”framgångar” (antingen att det leder till sex, eller att hon vill träffas igen, eller bådadera). Är det ett dåligt ratio?

Du frågade om jag snackar mycket. Jag brukar få höra att jag upplevs som tystlåten. Men om man är på en dejt brukar jag såklart försöka undvika pinsam tystnad.

Angående vad jag snackar om: jag brukar skriva i dessa dejtingtrådar att jag är skitdålig på tjejer/dejting. Ofta tolkas det som falsk blygsamhet, och möts av sarkastiska kommentarer som ”höhö, ja, du måste ju vara skiiiitdålig på tjejer/dejting som har legat med [nämner hur många jag har legat med] tjejer... ” Men jag menar verkligen allvar med att jag inte har något jävla game överhuvudtaget. Jag försöker bara vara så snäll och rolig som möjligt — vilket för övrigt är exakt vad jag gör när jag träffar människor utanför dejtingsammanhang också — och ibland funkar det. Utöver det är jag totalt jävla clueless. Jag märker på ditt inlägg att du är ljusår bättre än mig (med kommentarer som ” psykologin bakom detta är inte raketvetenskap egentligen”)

Men ett undantag finns det till ovanstående. En dejting-regel har jag. En renodlad raggningstaktik, om man så vill: Jag pratar så lite som möjligt om mig själv under en dejt. Det var relativt nyligen jag märkte vikten av detta. Skälet är väldigt enkelt: Det finns mest negativa saker att säga. Börjar vi prata om mina utbildningar måste jag berätta att mitt plugg bara varit skit. Samma sak med min karriär, mina relationer, osv. Jag hade själv blivit lite avtänd om en tjej började redogöra för tre decennier av misslyckanden. Så jag förstår det.

Min poäng med den här långa utläggningen är: Nej, jag höll inte låda, utan jag lyssnade mycket, ställde frågor och återkopplade.

Och ja, jag skulle säga att kreativ, neurotisk och känslostyrd stämmer in väl på mig.

Men inget av ovanstående verkar ha varit där skon klämde den här gången, för hon gav mig nämligen en förklaring till varför hon inte var intresserad: hon skrev att när vi hade chattat innan vi träffades så märkte hon att jag förväntade mig att ha sex med henne, medan hon bara var ute efter att lära känna någon som människa, och sen KANSKE, med ytterst lite sannolikhet, låta det leda till någonting mer. Detta gjorde att hon var så spänd och avståndstagande och inte vågade vara sig själv på dejten. Hon tillade även att det märktes på mig att jag ansträngde mig till det yttersta för att få det att inte verka som om jag ville ha sex när vi träffades, men hon förstod ju att så inte var fallet, pga vad jag skrivit när vi chattat.

Ja, vad fan ska jag säga. Till att börja med fattar jag inte varför hon gick med på att träffas överhuvudtaget isåfall. För det andra, hon hade rätt i att jag var attraherad av henne. Sånt händer. Ibland blir man attraherad av människor som man högerswajpar på Tinder. Jag önskar att världen inte såg ut så, men det gör den.

Och hon har givetvis helt rätt i att jag försökte dölja det IRL. Jag märkte ju att hon var ointresserad, så vad skulle jag gjort istället? Lagt in en stöt? Jag försökte bara vara respektfull.

Jag har försökt vrida det här in och ut några gånger i mitt huvud under dagen, men kommer inte fram till vad jag borde gjort annorlunda. Inte antytt att jag var intresserad av sex i chatten? Då hade jag ljugit —> fail. Inte försökt dölja att jag var intresserad av sex IRL? Det hade varit sextrakasserier —> fail.

Kul att det blir lite analyserande i tråden iallafall, för jag är rätt förvirrad.
Menade mer att om man textat, sen förmodade jag även kört ett videosamtal eller två, så tänker jag att det inte kan gå från lovande till katastrof utan vidare, men kan ha fel.

Hellre tystlåten än pratkvarn. Sen tror jag absolut inte du är socialt handikappad, du framstår som alltför självmedveten och skarp i skrift för att vara en tomte irl, det kan inte vara så.

Sen "game" vad fan är det liksom, lite det som är min poäng, det är ingen raketvetenskap som sagt. Känns som att "game" och pick up artistry o allt vad det heter mer handlar om hur man får snygga brudar som inte är attraherad av en från början för att man är oattraktiv och då ska det fixas och trixas. Här fanns det ju någon sorts attraktion från början uppenbarligen så inte ska du behöva fixa och trixa med mumin tjejen för att få till något.

Jag är inte ljusår bättre än någon, jag är bara mig själv, dock totalt självmedveten och ganska perceptiv, men det är ingen talang eller superkraft.

Spelar ingen roll om du är bäst och coolast eller sämst och misslyckad eller mitt emellan, det är fortfarande katastrof att prata om sig själv i 180 i flera timmar. Så du gör helt rätt. Jag skiter personligen i hur attraktiv och charmig en tjej är om hon pratar om sig själv och är självcentrerad så är det kört. Samma gäller väl omvänt gissar jag.

Sen det övriga du skriver verkar ju mer som att hon är lite skum och knepig. Damer som tror livet är en romantisk komedi står inför en rätt bister verklighet.

Sluta vrida och vända, i detta faller var det ju inte dig det var fel på, eller hur? Spelar ingen roll vilken typ av dynamik eller sammanhang det är, kvinnor eller män, träffa 100 pers hur många kommer vara softa och lätta att vara med och kommunicera med? Rätt få..
Kaalle är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 16:50   #229
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men inget av ovanstående verkar ha varit där skon klämde den här gången, för hon gav mig nämligen en förklaring till varför hon inte var intresserad: hon skrev att när vi hade chattat innan vi träffades så märkte hon att jag förväntade mig att ha sex med henne, medan hon bara var ute efter att lära känna någon som människa, och sen KANSKE, med ytterst lite sannolikhet, låta det leda till någonting mer. Detta gjorde att hon var så spänd och avståndstagande och inte vågade vara sig själv på dejten. Hon tillade även att det märktes på mig att jag ansträngde mig till det yttersta för att få det att inte verka som om jag ville ha sex när vi träffades, men hon förstod ju att så inte var fallet, pga vad jag skrivit när vi chattat.

Ja, vad fan ska jag säga. Till att börja med fattar jag inte varför hon gick med på att träffas överhuvudtaget isåfall. För det andra, hon hade rätt i att jag var attraherad av henne. Sånt händer. Ibland blir man attraherad av människor som man högerswajpar på Tinder. Jag önskar att världen inte såg ut så, men det gör den.

Och hon har givetvis helt rätt i att jag försökte dölja det IRL. Jag märkte ju att hon var ointresserad, så vad skulle jag gjort istället? Lagt in en stöt? Jag försökte bara vara respektfull.

Jag har försökt vrida det här in och ut några gånger i mitt huvud under dagen, men kommer inte fram till vad jag borde gjort annorlunda. Inte antytt att jag var intresserad av sex i chatten? Då hade jag ljugit —> fail. Inte försökt dölja att jag var intresserad av sex IRL? Det hade varit sextrakasserier —> fail.

Kul att det blir lite analyserande i tråden iallafall, för jag är rätt förvirrad.
Det beror väl lite på hur det kommer upp och hur du hanterar/kommenterar det. Det blir ändå en viss skillnad om det är något som hanteras så att säga i förbifarten som en bisak eller om det är huvudämnet.

Det blir ju inte automatiskt lögn för att man inte nämner precis allt man har i skallen för tillfället.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 17:59   #230
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Inget annat?
Bra rumpa, fnissade mycket.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 18:28   #231
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Menade mer att om man textat, sen förmodade jag även kört ett videosamtal eller två, så tänker jag att det inte kan gå från lovande till katastrof utan vidare, men kan ha fel.

Hellre tystlåten än pratkvarn. Sen tror jag absolut inte du är socialt handikappad, du framstår som alltför självmedveten och skarp i skrift för att vara en tomte irl, det kan inte vara så.

Sen "game" vad fan är det liksom, lite det som är min poäng, det är ingen raketvetenskap som sagt. Känns som att "game" och pick up artistry o allt vad det heter mer handlar om hur man får snygga brudar som inte är attraherad av en från början för att man är oattraktiv och då ska det fixas och trixas. Här fanns det ju någon sorts attraktion från början uppenbarligen så inte ska du behöva fixa och trixa med mumin tjejen för att få till något.

Jag är inte ljusår bättre än någon, jag är bara mig själv, dock totalt självmedveten och ganska perceptiv, men det är ingen talang eller superkraft.

Spelar ingen roll om du är bäst och coolast eller sämst och misslyckad eller mitt emellan, det är fortfarande katastrof att prata om sig själv i 180 i flera timmar. Så du gör helt rätt. Jag skiter personligen i hur attraktiv och charmig en tjej är om hon pratar om sig själv och är självcentrerad så är det kört. Samma gäller väl omvänt gissar jag.

Sen det övriga du skriver verkar ju mer som att hon är lite skum och knepig. Damer som tror livet är en romantisk komedi står inför en rätt bister verklighet.

Sluta vrida och vända, i detta faller var det ju inte dig det var fel på, eller hur? Spelar ingen roll vilken typ av dynamik eller sammanhang det är, kvinnor eller män, träffa 100 pers hur många kommer vara softa och lätta att vara med och kommunicera med? Rätt få..
Det är nog ganska vanligt att det går från lovande till katastrof. För mig är det ovanligt, väldigt ovanligt t o m, men jag har sett det skämtas mycket om det. En tjej jag dejtade i våras sa rentav, när ho förklarade varför hon tappat intresse för mig, att ”det blir ju alltid lite av ett antiklimax när man träffas IRL”. Vilket fick mig att undra vad fan hon smackade om.

Men det kanske är vanligt överlag, för många kanske är jävligt noga med att visa upp en putsad fasad online. Jag själv är nog väldigt lik hur jag är IRL. Och nej, jag får nog säga att jag för det allra mesta inte är en total tomte IRL.

Ja, jag tycker att den här damen tänkte rätt skumt. För mig finns det ingen skarp distinktion mellan hennes ”jag vill nog inte ligga eller bli ihop med honom, men jag träffar honom och får se” och mitt ”jag vill nog ligga och bli ihop med henne, men träffar henne och får se”. Men för vissa är tydligen den distinktionen jätteskar och helt avgörande. Det är inte första gången jag fick skäll p g a detta, så jag började fundera på om det fanns någon fundamental grej jag missade.

Tack för dina svar, de redde ut ett och annat.
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det beror väl lite på hur det kommer upp och hur du hanterar/kommenterar det. Det blir ändå en viss skillnad om det är något som hanteras så att säga i förbifarten som en bisak eller om det är huvudämnet.

Det blir ju inte automatiskt lögn för att man inte nämner precis allt man har i skallen för tillfället.
Jag kan berätta. Hon började prata om att hon kanske ville bada näck på dejten. Jag såg en öppning och började skriva sliskiga kommentarer om att ”höhö, ja, det låter trevligt att vara nakna, vi kan vara nakna när vi kommer hem också”. Hon kontrade skoningslöst med att nakenhet minsann inte var något sexuellt för henne, att finnar med sin bastukultur var vana vid att se nakna främlingar, och att hon absolut inte var intresserad av sex utan bara ville träffas för att lära känna mig. Som det fenomen av smidighet jag är försökte jag rädda upp situationen med ett ”okej, då vet jag, jag kommer inte se det som något sexuellt om du är naken, och du kanske har rätt i att man borde sluta se nakenhet som sexuellt.

Men det var för sent. Mitt öde var redan beseglat, och det var just nakenhetsincidenten hon tog upp i dag när hon förklarade att det var uppenbart att hon och jag ville olika saker.

Kanske tillräckligt för att du, Plasttiger och Angel tycker att jag är en sexbrottsling som ska hängas ut offentligt, men jag tycker inte att det var så farligt.

Det jag fortfarande inte fattar är... Varför i h-e ville hon träffa mig IRL överhuvudtaget?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 19:10   #232
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog ganska vanligt att det går från lovande till katastrof. För mig är det ovanligt, väldigt ovanligt t o m, men jag har sett det skämtas mycket om det. En tjej jag dejtade i våras sa rentav, när ho förklarade varför hon tappat intresse för mig, att ”det blir ju alltid lite av ett antiklimax när man träffas IRL”. Vilket fick mig att undra vad fan hon smackade om.

Men det kanske är vanligt överlag, för många kanske är jävligt noga med att visa upp en putsad fasad online. Jag själv är nog väldigt lik hur jag är IRL. Och nej, jag får nog säga att jag för det allra mesta inte är en total tomte IRL.

Ja, jag tycker att den här damen tänkte rätt skumt. För mig finns det ingen skarp distinktion mellan hennes ”jag vill nog inte ligga eller bli ihop med honom, men jag träffar honom och får se” och mitt ”jag vill nog ligga och bli ihop med henne, men träffar henne och får se”. Men för vissa är tydligen den distinktionen jätteskar och helt avgörande. Det är inte första gången jag fick skäll p g a detta, så jag började fundera på om det fanns någon fundamental grej jag missade.

Tack för dina svar, de redde ut ett och annat.


Jag kan berätta. Hon började prata om att hon kanske ville bada näck på dejten. Jag såg en öppning och började skriva sliskiga kommentarer om att ”höhö, ja, det låter trevligt att vara nakna, vi kan vara nakna när vi kommer hem också”. Hon kontrade skoningslöst med att nakenhet minsann inte var något sexuellt för henne, att finnar med sin bastukultur var vana vid att se nakna främlingar, och att hon absolut inte var intresserad av sex utan bara ville träffas för att lära känna mig. Som det fenomen av smidighet jag är försökte jag rädda upp situationen med ett ”okej, då vet jag, jag kommer inte se det som något sexuellt om du är naken, och du kanske har rätt i att man borde sluta se nakenhet som sexuellt.

Men det var för sent. Mitt öde var redan beseglat, och det var just nakenhetsincidenten hon tog upp i dag när hon förklarade att det var uppenbart att hon och jag ville olika saker.

Kanske tillräckligt för att du, Plasttiger och Angel tycker att jag är en sexbrottsling som ska hängas ut offentligt, men jag tycker inte att det var så farligt.

Det jag fortfarande inte fattar är... Varför i h-e ville hon träffa mig IRL överhuvudtaget?
Det låter i mitt tycke mest som lite av en efterkonstruktion. Hon reagerade säkerligen på det när du sa det men precis som du säger så kan man ju lika gärna skippa att ses då. Även som du säger tråkigt när det ska vara så exakt med definitionerna när det i praktiken betyder ungefär samma sak.

Jag tycker inte att du är en sexbrottsling det har jag ingen direkt aning om och utan att komma ihop precis detaljerna om vad det nu gällde så var det från min sida mer att du presenterade dig själv som någon som aldrig skulle utsätta någon för "metoo" när du i verkligheten hade gjort det. Det gör en inte nödvändigtvis till en ond människa eller att man inte kan ändra sig men man får samtidigt stå för det man har gjort och vad man har gjort mot andra.

Då tycker jag inte man ska spela helt oskyldig när man har spelat väldigt hårt i gränslandet mot många inklusive många kvinnliga medlemmar på forumet.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 19:33   #233
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag kan berätta. Hon började prata om att hon kanske ville bada näck på dejten. Jag såg en öppning och började skriva sliskiga kommentarer om att ”höhö, ja, det låter trevligt att vara nakna, vi kan vara nakna när vi kommer hem också”. Hon kontrade skoningslöst med att nakenhet minsann inte var något sexuellt för henne, att finnar med sin bastukultur var vana vid att se nakna främlingar, och att hon absolut inte var intresserad av sex utan bara ville träffas för att lära känna mig. Som det fenomen av smidighet jag är försökte jag rädda upp situationen med ett ”okej, då vet jag, jag kommer inte se det som något sexuellt om du är naken, och du kanske har rätt i att man borde sluta se nakenhet som sexuellt.

Men det var för sent. Mitt öde var redan beseglat, och det var just nakenhetsincidenten hon tog upp i dag när hon förklarade att det var uppenbart att hon och jag ville olika saker.

Kanske tillräckligt för att du, Plasttiger och Angel tycker att jag är en sexbrottsling som ska hängas ut offentligt, men jag tycker inte att det var så farligt.

Det jag fortfarande inte fattar är... Varför i h-e ville hon träffa mig IRL överhuvudtaget?
Enligt mina ögon låter det mer och alltmer som en ganska rimlig reaktion från tjejens sida. Det kanske är min viktorianska uppfostran som skiner igenom, men visst känns det som att du hoppade förbi några pinnar på stegen. Men det kanske fungerar i det modenra samhället.


Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Då tycker jag inte man ska spela helt oskyldig när man har spelat väldigt hårt i gränslandet mot många inklusive många kvinnliga medlemmar på forumet.
inb4 ännu en offertråd där forumets "övriga män" kommer till hans undsättning.
Plasttiger är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 19:52   #234
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Enligt mina ögon låter det mer och alltmer som en ganska rimlig reaktion från tjejens sida. Det kanske är min viktorianska uppfostran som skiner igenom, men visst känns det som att du hoppade förbi några pinnar på stegen. Men det kanske fungerar i det modenra samhället.
Det var rimligt av henne att bestämma sig för att jag inte var något att ha, SEN åka och träffa mig och visa sitt ointresse genom sitt beteende, inte genom att säga det till mig istället för att träffas?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-09-27 klockan 19:54.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 20:12   #235
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Men Jesus Kristus i himmelen. En tjej hintar om ett eventuellt nakenbad på första dejten med en tinder matchning. Vilken man, från vilken land, vilken kultur, vilken fucking planet läser inte in en sexuell anspelning i detta?

Team Dio här..
Kaalle är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 22:44   #236
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Men Jesus Kristus i himmelen. En tjej hintar om ett eventuellt nakenbad på första dejten med en tinder matchning. Vilken man, från vilken land, vilken kultur, vilken fucking planet läser inte in en sexuell anspelning i detta?

Team Dio här..
Tyckte också det var odd att ta upp att ni skulle vara nakna om det inte var någon big deal att ni skulle vara nakna..

Du skulle nog stått på dig och sagt att det nakna vackra kvinnor som man är på dejt med kan möjligen uppfattas lätt sexuellt.
Du kanske skulle föreslagit att bada isvak, det är inte så sexigt.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-28, 02:30   #237
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Du skulle nog stått på dig och sagt att det nakna vackra kvinnor som man är på dejt med kan möjligen uppfattas lätt sexuellt.
Men det var ju ingenting hon sa emot, alltså vad den allmänna uppfattningen var.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-28, 02:50   #238
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Typ såhär minns jag det (jag skriver ut den delen av konversationen så noga jag kan, så jag är säker på att ni vet vad ni gör när jag får syndernas förlåtelse). (Det gör det lättare för Aryt att citera om fem år också när hon ska karaktärsmörda mig i ett mega-inlägg, så även åklagarsidan har nytta av det.)

JAG: [Någonting om vårt planerade bad, typ att jag nog kan hitta ett ställe där vi kan vara ensamma.]

HON: Jag får hoppas att mina badkläder har torkat tills i morgon!

JAG: Vad gör du annars?

HON: Har inte bestämt mig för om plan B är inga kläder alls, eller underkläder.

JAG: Okej, jag har tre shorts, så för mig är det plan A, hehe. Men om du ska köra utan kläder gör jag också det, så du inte känner dig ensam.

HON: För mig är det inget konstigt med nakenhet, nånting Finland bastu bla bla bla, det är synd att barn lär sig att nakenhet är onaturligt, bla bla bla.

JAG: Håller med, bla bla bla, nånting om synd att de får osunda kroppsideal via porr och instagram också, bla bla bla.

HON: Håller med.

JAG: Vi kan vara nakna när vi är hemma framför kaminen och värmer oss också.

HON: Man värmer sig bättre påklädd.

JAG: Sant. Okej, eftersom du sagt att du gillar ärlighet måste jag nog erkänna att jag mest letar efter ursäkter att vara naken vid det här laget. Och jag måste nog erkänna att nakenhet är sexuellt för mig.

HON: Jo, jag förstod det.

JAG: Förstod att du förstod, dig går det inte att lura.

Typ så minns jag det. Jag är säker på att forumets nazister tycker att jag var sjukt beta och att forumets feminister tycker jag var sjukt creepy och har dålig kvinnosyn. Men där har ni ett så utförligt diskussionsunderlag jag förmår uppbringa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-28, 03:13   #239
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag har inte lusläst allt, men jag gissar att tjejen i fråga antingen tyckte det skulle vara oartigt (eller dålig stil eller nåt liknande) att inte "ge dig chansen irl" även om hon kanske egentligen var 99% säker på att det inte skulle bli nåt.

Eller så kanske man kan uttrycka det som att hon ville ge dig chansen irl eftersom hon hoppades det skulle kunna bli nåt, men det dåliga intrycket från vad ni skrev i appen bestod.

Huruvida det är ett rimligt beteende eller inte vet jag inte. Men det låter ju ganska förståeligt i alla fall kan jag tycka.

Sen kan jag tycka att det verkar lite konstigt att hon öht fick ett dåligt intryck från det du skrev, med tanke på vad hon själv skrev. Men det där med nakenbad kanske är en helig ko för henne av nån anledning. Eller så var du helt enkelt orimligt sliskig.

Sen vet jag inte om det finns så mycket att dra lärdom av ur detta, och om du tjänar nåt på att analysera detta så mycket. Jag skulle gissa på att du skulle få ett annat resultat av de flesta matchningar där tjejen börjar svamla om nakenbad, och du spinner vidare på det.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-28, 03:25   #240
JusupWilkoszzzz
Registered User
 
JusupWilkoszzzzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2020
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är lite därför jag inte tror på att överanalysera och klura ut saker att göra annorlunda till nästa dejt, utan bara gå vidare. Och som jag sa, avbryta efter tio minuter nästa gång.

Jag har ett tydligt minne av förra gången detta hände. Det var en Tinderdejt jag gick på i Uppsala. Inget konstigt hände under chattandet, vi pratade ”normalt” och lite flörtigt och sexuellt. Redan samma sekund jag först såg henne såg hon ut som om hon hade sålt smöret och tappat pengarna. Samma känsla fortsatte under hela dejten (det var en promenad), och hur avslappnad och lättsam jag än försökte vara gick det ej att höja upp hennes mungipor över knähöjd. Vid ett tillfälle under promenaden träffade vi en hon kände, som hon utbytte några ord med; hon sken upp som en sol under de tjugo sekunder det mötet varade, för att åter sjunka ner i djup melankoli det ögonblick hennes vän promenerat vidare.

Efter två timmar sa hon till mig: ”Jag känner att jag inte vill ta det här längre”.

Ibland är det bara dödsdömt från början.
Du är för olik dina bilder och de stackars dejterna blir chockerade.
JusupWilkoszzzz är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)