Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-07, 13:38   #31
Larsson
.....
 
Larssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 654
Coola basgångar i Fake Blood.

Dags för lite techno/progressive nu.

Steve Lawler & Alex Tepper - Doves


Adam Beyer - London


Adam Beyer - Who's Got The Virus
Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 13:49   #32
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Mihalis Safras - Letters
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 23:23   #33
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
En av mina absoluta favoriter inom progressive house. Hyfsat ny:

Dim Chris & Sebastien Drums feat. Polina - Sometimes I Feel (Avicii Remix)



Och här kommer min alltime-favorite inom genren. Men det är egentligen helgerån att inte lyssna på den i 320 kbps så gillar ni progressive: FIXA!

Lam fest förresten. Skit i klippet

Här kommer mästerverket: Max Demand - 200D (Snake Sedrick Remix). Det som verkligen gör låten är det som händer 3:33. Men spola för helvete inte fram och tro att ni ska känna det om ni startar där. Låt den växa på er.

__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-08, 07:20   #34
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Dags för lite tech house.

DJ Gregory & Gregor Salto - Con Alegria (Solo's "More Cowbell" Remix)



Hörde den första gången på Sensation Amsterdam i år. Den kan ge ett djävla tryck på dansgolvet, vilket tech house generellt har svårt för i min mening. Antagligen är det för den markerade tribal-takten i låten.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-08, 08:10   #35
Larsson
.....
 
Larssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 654
D.I.M - It's You


Mister C - Forget
Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-08, 09:19   #36
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Sheo aka killenmedkollen: Genre på "Mihalis Safras - Letters" som jag postade igår? Tech house det med? Minimal?
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-08, 11:24   #37
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av jocke12 Visa inlägg
Sheo aka killenmedkollen: Genre på "Mihalis Safras - Letters" som jag postade igår? Tech house det med? Minimal?
Nej, det skulle jag inte klassa det som. Om jag bara hade fått sätta en genre på den hade det blivit tribal house. Tribal house har ett tydligt afrikanskt beat som är mycket populärt även inom t.ex. komersiell R'n'B:n. Tribal-beat inom house-musiken blir ofta det som verkligen öser igång ett dansgolv, men då ofta med ett electro-sound snarare än ett progressivt som i din låt. Det krävs en skicklig DJ för att få progressive riktigt fett på klubb men får man till det slår det allt Om jag fått sätta två genrar på låten, vilket ofta är mer rättvisande, hade det blivit "progressive tribal house".

Kim Fai är en producent som genomgående har ett ganska rent tech house-sound. Andra riktigt bra är Paul Thomas, Mark Knight, Funkagenda och Duca (gör även asbra techno).

Kim Fai - Empty Inside (Original Mix)



Tech-housen är uppbyggd kring en kraftigt repetetiv kort avhuggen diskant-ton/high hat. Går in 3:30 i låten ovan. Det är iaf så jag känner igen tech house. Det finns säkert andra riktmärken också.

Nu drar jag till Turkiet i två veckor! Cya all.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-08, 11:28   #38
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Nej, det skulle jag inte klassa det som. Om jag bara hade fått sätta en genre på den hade det blivit tribal house. Tribal house har ett tydligt afrikanskt beat som är mycket populärt även inom t.ex. komersiell R'n'B:n. Tribal-beat inom house-musiken blir ofta det som verkligen öser igång ett dansgolv, men då ofta med ett electro-sound snarare än ett progressivt som i din låt. Det krävs en skicklig DJ för att få progressive riktigt fett på klubb men får man till det slår det allt Om jag fått sätta två genrar på låten, vilket ofta är mer rättvisande, hade det blivit "progressive tribal house".

Kim Fai är en producent som genomgående har ett ganska rent tech house-sound. Andra riktigt bra är Paul Thomas, Mark Knight, Funkagenda och Duca (gör även asbra techno).

Kim Fai - Empty Inside (Original Mix)

Tech-housen är uppbyggd kring en kraftigt repetetiv kort avhuggen diskant-ton/high hat. Går in 3:30 i låten ovan. Det är iaf så jag känner igen tech house. Det finns säkert andra riktmärken också.

Nu drar jag till Turkiet i två veckor! Cya all.
Okay, coolt. Ser fram emot nästa lektion i elektronisk musik, som väl blir om ett par veckor, då. Have funs!
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-08, 12:09   #39
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Talking Very evil track!

-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-21, 17:45   #40
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Tänkte, lite snabbt, passa på att rekommendera den här remixen av Boeoes Kaelstigen: http://soundcloud.com/boeoeskaelstig...anniversay-mix

Riiktigt skön.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-23, 07:32   #41
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Riktigt najs, squat!

Umek's nya, 16th Century Japan, gick varm i Turkiet. Vet inte hur många gånger den varvade spelaren på hotellrummet.

__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-23, 08:18   #42
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-23, 11:49   #43
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Här kommer en ganska ägig mash-up av Chuckies "Let The Bass Kick" i Silvio Ecomos tappning (den bästa remixen by far imo). Mike Newman har lagt på lite vocals från nån hip-hop-låt av LMFAO. Det här skulle jag vilja kalla en av få låtar inom den ganska smala "Tribal / Electro Hip House"-genren.

__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-24, 13:21   #44
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Hittade en helt underbar progressive / electro house-låt idag. Inledningen och texten gör den perfekt för att starta ett mix-set-med, men det blir svårt att bygga från en sån tung låt. Svårt att övervinna gång på gång för att få mixen att växa.

Sander Kleinenberg - This Is Our Night (Original Mix)

__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-24, 15:48   #45
Eiken
Registered User
 
Eikens avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 235


Pablo Decoder - Shave it off

Basgången är helt fantastisk
__________________
allt vore bättre om jag fick bestämma
Eiken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)