Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-04-19, 17:40   #5626
Matti
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av Kicken Visa inlägg
100chins är också tufft för många, skulle jag försöka ta 10x10 behöver jag nog lång vila mot slutet, 5min? 10x5min=50min?
Reddit-användaren MythicalStrength har laddat upp en video där han kör första dagen av Building the Monolith på totalt 50 minuter med chins men inte med dips. Om man börjar passet med ett set chins och kör ett set efter varje uppvärmningsset samt två set efter varje arbetsset hamnar man på omkring 22 set. Med tre ytterligare set efter sista arbetssettet är man uppe i 25 set och då räcker det med fyrareppare för att komma upp i volymmålet för dagen. Lite kondenserad greasing the groove över det hela. Den som inte är repsstark och har begränsat med tid för varje pass skulle kunna börja med tvåor utspridda under passet (25x2, tot 50) eller treor (25x3, tot 75) under första cykeln och öka det till fyror under senare cyklar.
__________________
"Nyt tää perkeleen tanko tulee nousemaan aika vitun lujaa tai helvetti soikoon.."

Senast redigerad av Matti den 2022-04-19 klockan 17:46.
Matti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-11-05, 12:54   #5627
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
min flickvän har tränat lite över 1 år, men efter 5x5 o madcow-liknande upplägg har hon börjat fastna lite(70 böj o 100 mark). Hon har tränat 4 hel/halvkropp pass rullande över 3 dagar. Det har altså varit vartannat pass knäböj o vartannat pass mark.

Hon behöver dock något nytt för underkroppen, Hur ska man lägga upp 531 för det?

kanske Två st pass(underkropp) med 4-5 dagars vila mellan. Hon tränar mån/ons/Fre
Isåfall blir det 2 pass ena veckan o 1 pass andra veckan
kanske BBB?, eller hett det truimvirate?

pass A:

531 böj
5x10 rakmark
5x10 framsida(kanske 1bens-övning eller benpress)

Pass B:

531 mark
5x10 böj
5x10 lårcurl

Eller finns det någon 3 dagars variant där man får in 2 ggr frekvens o ändå bra volym?

Dock rullar ju överkroppsträningen över 4 pass, oftast Bänk+rodd/press+chins växlande varje pass, ryggträningen börja också sakta ner lite. Kanske 3-5 set varje pass är lite saftigt utan man behöver också ha vartannat pass utan rygg

Tex(rullande över 3 dagar)

pass A: 531 böj + benkomp
pass B: tung chins, lättare rodd
pass C: 531 mark + benkomp
pass D: Tung rodd, lättare chins

sen får man lägga in lite bänk eller pressträning varje pass
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2023-11-05 klockan 13:02.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)