Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-23, 18:54   #61
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Ja. Och det faktum att hon är ca dubbelt så stark som mig vid samma ålder (då har jag ändå bevisligen riktigt bra gener för bänkpress eftersom jag har ett VM-guld, två WR och 4 EM-guld på meritlistan). Hon är också starkare än vad Freddi Smulter var vid samma ålder (bland världens starkaste manliga rena rawbänkare, dessutom 2 VM-guld i bänkpress) och jag tror även att hon vida överträffar det Hirvis bänkade som 13-åring (Hirvis har 7 WR, 2 VM-guld och en massa andra meriter). Hon är mycket starkare än vad vi var och dessutom på en lättare kroppsvikt. Och hon är tjej. Då har jag ändå dragit fram 3 vinstlotter i det manliga genlotteriet som exempel.

Det föds inga magiska människor Snuggles.
Hahahaha. Det där sa nog det mesta.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 19:08   #62
strikt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 700
För de som tvivlar på åldern så är den troligen korrekt.

Har som sagt haft koll på tjejen sedan över ett år tillbaka.

Hon var mycket yngre till utseendet för bara ett år sedan t.ex.



Detta klipp las upp mot slutet av 2010.








Näe, det är sjukt att ens far inte förstår bättre. Men så är han en idiot också.
strikt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 20:07   #63
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
strikt: Varför tror du automatiskt att hennes far tvingar henne på något sätt? Hon kanske gillar att träna? Finns en massa sportunderbarn som gör det för att det är kul och samtidigt är bäst i världen. Den där klättrande tjejen som slagit en massa rekord t.ex.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 20:11   #64
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Ja. Och det faktum att hon är ca dubbelt så stark som mig vid samma ålder (då har jag ändå bevisligen riktigt bra gener för bänkpress eftersom jag har ett VM-guld, två WR och 4 EM-guld på meritlistan). Hon är också starkare än vad Freddi Smulter var vid samma ålder (bland världens starkaste manliga rena rawbänkare, dessutom 2 VM-guld i bänkpress) och jag tror även att hon vida överträffar det Hirvis bänkade som 13-åring (Hirvis har 7 WR, 2 VM-guld och en massa andra meriter). Hon är mycket starkare än vad vi var och dessutom på en lättare kroppsvikt. Och hon är tjej. Då har jag ändå dragit fram 3 vinstlotter i det manliga genlotteriet som exempel.

Det föds inga magiska människor Snuggles.
Har jag sagt det, eller? Du verkar återigen ha missat vad min poäng var, trots idogt upprepande. Skulle du uttryckt dig lite annorlunda, t.ex. "det är sannolikt att...", så skulle jag inte kommenterat på samma sätt, om alls. Det skulle förstås vara tråkigt om så var fallet, men hennes resultat är imponerande oavsett. Som sagt är det få, om några, killar som får de resultaten vid den åldern.
Hon verkar iaf ändå se rätt tjejig ut fortfarande. Borde inte anabola steroider förändra mycket mer om de tas sedan barnsben? Det är ju ändå huvudsakligen hormonerna som differentierar en till man eller kvinna under puberteten.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-03-23 klockan 20:17.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 20:20   #65
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Du säger visst att det föds magiska människor. Du säger att det finns en liten, liten, liten chans att hon är ren. Stefan J säger att det är heeeelt omöjligt att hon är ren, då hon lyfter dubbelt så mycket än vad han själv(en världsmästare) gjorde när han var i den åldern. Hon är dessutom starkare än 2 andra världsmästare. Alla 3 MANLIGA världsmästare. Skulle hon vara ren skulle hon vara magisk, då hon skulle ha varit starkare(BETYDLIGT starkare) än vad TRE stycken världsmästare var i den åldern. Det vill säga att det är HELT osannolikt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 20:40   #66
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 728
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Har jag sagt det, eller? Du verkar återigen ha missat vad min poäng var, trots idogt upprepande. Skulle du uttryckt dig lite annorlunda, t.ex. "det är sannolikt att...", så skulle jag inte kommenterat på samma sätt, om alls. Det skulle förstås vara tråkigt om så var fallet, men hennes resultat är imponerande oavsett. Som sagt är det få, om några, killar som får de resultaten vid den åldern.
Hon verkar iaf ändå se rätt tjejig ut fortfarande. Borde inte anabola steroider förändra mycket mer om de tas sedan barnsben? Det är ju ändå huvudsakligen hormonerna som differentierar en till man eller kvinna under puberteten.
0. Inga alls.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 20:51   #67
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
0. Inga alls.
+1. Freddi Smulter fixade 105 när han var 14 eller 15 om jag inte missminner mig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 22:22   #68
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
0. Inga alls.
Inte säker på om du förstår vad "om några" innebär här. Förresten, hur många killar har tränat styrkelyft/styrka sen de var typ 5-7 år eller ngt?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-03-23 klockan 22:25.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 22:30   #69
strikt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 700
Är du verklige så här naiv DS, eller är det bara ett ställningstagande nu för att du kan?
strikt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 22:35   #70
Fredriiik
Biffen
 
Fredriiiks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Nälsta
Inlägg: 1 926
Undrar hur mycket hon gör med fötterna uppe och utan brygga?

Om freddie, hirvis, stefan, roffe, janne, perra å dem hade haft lika kort lyftväg hade ni garanterat tagit mer än vad ni gjorde då, right?


Ni jämför också med Karro som är Sveriges bästa. Skulle den där bryggan vara godkänd på de tävlingar Karro kör på?


Inte för att starta tjaffs, jag tror också hon är sönderdopad men kul å tänka lite från annat håll.
__________________
The kings have spoken:
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Övertygad om att fler repetitioner bygger mer muskelmassa än få.
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 22:42   #71
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Förhoppningsvis inga DS. Borde vara förbjudet att tvinga på någon detta. Du tror att hennes fanatiska farsa tänkte så här: "HEY, jag tränar henne asstark och helt ren o låter henne tävla i det där förbundet där alla dopar sig! " Om någon är så sjuk att den börjar styrketräna sitt barn vid 5 års ålder, så extremt mån om att dennes avkomma ska bli framgångsrik, och man är från ett land känd för doping OCH tävlar i ett dopingförbund, då är nog inte steget långt till att låta sitt barn dopa sig. Att hon började tidigt kan tyckas som ett argument för att hon skulle kunna uppnått detta, men börjar man fråga sig VARFÖR hon började tidigt då falerar det du försöker få fram.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 23:02   #72
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av strikt Visa inlägg
Är du verklige så här naiv DS, eller är det bara ett ställningstagande nu för att du kan?
Folk kan inte läsa vad som är skrivet, är snarare problemet.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 23:02   #73
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 728
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Folk kan inte läsa vad som är skrivet, är snarare problemet.
Problemet är att du argumenterar för något som inte är relevant till verkligheten.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 23:07   #74
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Förhoppningsvis inga DS. Borde vara förbjudet att tvinga på någon detta. Du tror att hennes fanatiska farsa tänkte så här: "HEY, jag tränar henne asstark och helt ren o låter henne tävla i det där förbundet där alla dopar sig! " Om någon är så sjuk att den börjar styrketräna sitt barn vid 5 års ålder, så extremt mån om att dennes avkomma ska bli framgångsrik, och man är från ett land känd för doping OCH tävlar i ett dopingförbund, då är nog inte steget långt till att låta sitt barn dopa sig. Att hon började tidigt kan tyckas som ett argument för att hon skulle kunna uppnått detta, men börjar man fråga sig VARFÖR hon började tidigt då falerar det du försöker få fram.
Vem har sagt att någon måste tvinga på ett barn det? Newsflash, barn gör en massa saker för att det är roligt, inklusive sport på hög nivå. Bara för att de blir världselit så innebär det inte automagiskt att någon måste tvingat dem. Om han sedan gett henne anabola är det förstås en helt annan fråga, men det var inte vad jag pratade om. Jag talade om hur många som har börjat tidigt som en bas för ett statistiskt urval som man måste ha för att rättvist kunna bedöma hur sannolikt det är att hon skulle ha uppnått resultaten utan AAS. Jag efterfrågar helt enkelt en lite mer vetenskapligt korrekt grund.

Återigen så är jag intresserad av om någon med några som helst kunskaper inom endokrinologi ville uttala sig om vad som egentligen händer med en tjejkropp om hon börjar ta testosteron eller dyl i en sådan tidig ålder, d.v.s. borde hon inte maskuliniserats mer än vad hon har?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-03-23 klockan 23:10.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 23:09   #75
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Problemet är att du argumenterar för något som inte är relevant till verkligheten.
Förklara vad jag argumenterar för. Jag tror nämligen att du fortfarande inte riktigt greppar vad jag sagt.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)