Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-05-09, 21:18   #16
mpersson
-105kg Svensk sisu
 
mperssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3 213
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusram Visa inlägg
Förbannad i stunden. Självklart, det blir man ju. Starta en tråd och ta upp disskussionen i allmäna ordalag kan man väl göra om man vill. Men att en eller två dar efteråt lägga ner jobbet på att göra en film med taggar, posta den på youtube och starta en tråd på kolozzeum?

Det är idrott, man är beroende av andra människor och ibland gör de misstag.
Kollar du min kanal och min journal så märker du att jag gjorde filmen i ändamål att visa de som läser min journal tävlingen. Taggen gjorde jag för de som tittar på YT utan att läsa min förklaring för att de oxå ska veta vad som gick fel.

Sen valde jag att posta den här efteråt för att ge tråden mer perspektiv.
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:18   #17
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusram Visa inlägg
Förbannad i stunden. Självklart, det blir man ju. Starta en tråd och ta upp disskussionen i allmäna ordalag kan man väl göra om man vill. Men att en eller två dar efteråt lägga ner jobbet på att göra en film med taggar, posta den på youtube och starta en tråd på kolozzeum?

Det är idrott, man är beroende av andra människor och ibland gör de misstag.
Du kanske tycker det är att ta i av mpersson, jag har full förståelse för frustrationen. Jag tycker att han reagerar precis så som man kan förvänta sig av en känslosam ambitiös hårt tränande junior

Sen är det självklart att misstag händer. Och det var trots allt bara en serietävling, så det är väl inte hela världen då.

Senast redigerad av Stefan J den 2011-05-09 klockan 21:19.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:19   #18
mpersson
-105kg Svensk sisu
 
mperssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3 213
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Bra! Vad jag kan se så var detta din femte tävling(?), du tar den vikten redan nästa gång gissar jag.
Det tvivlar jag inte en sekund på.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Jag har 100% förståelse för din besvikelse. Många av oss som tävlar tar det jävligt seriöst, det är inte bara att man vill vara med i en gemenskap och ha roligt, det primära är att lyckas. Sånt här kan definitivt sabba humöret i flera veckor, speciellt om det skulle hända på ett viktigt mästerskap.

Jag säger inget ont om klovaren, men det är så lätt att säga att man ska vara uppmuntrande och glad och komma över saken när det inte är en själv som råkat ut för missödet.
Tack för förståelsen !
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:20   #19
mpersson
-105kg Svensk sisu
 
mperssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3 213
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Du kanske tycker det är att ta i av mpersson, jag har full förståelse för frustrationen. Jag tycker att han reagerar precis så som man kan förvänta sig av en känslosam ambitiös hårt tränande junior

Sen är det självklart att misstag händer. Och det var trots allt bara en serietävling, så det är väl inte hela världen då.
Host*ungdom*host
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:21   #20
Mourten
Broilerfjårtisen
 
Mourtens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Kalmar AK / Sthlm
Inlägg: 3 931
Fan va fåniga ni är.
Nu vet jag inte hur ni har men på våra serietävlingar är klovarna folk som ställer upp gratis eller folk som själva tävlar, tex jag tävlade i grupp 1 och klovade i grupp 2. Hade någon snorunge då börjat grina på mig för att jag tar stången lite för tidigt för att ingen ska skada sig så hade jag fan gett han en smäll.
Inte direkt VM eller? Skit i klovare nästa gång å hoppas du inte failar ist.
__________________
RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Mourten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:22   #21
mpersson
-105kg Svensk sisu
 
mperssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3 213
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten Visa inlägg
Fan va fåniga ni är.
Nu vet jag inte hur ni har men på våra serietävlingar är klovarna folk som ställer upp gratis eller folk som själva tävlar, tex jag tävlade i grupp 1 och klovade i grupp 2. Hade någon snorunge då börjat grina på mig för att jag tar stången lite för tidigt för att ingen ska skada sig så hade jag fan gett han en smäll.
Inte direkt VM eller? Skit i klovare nästa gång å hoppas du inte failar ist.
Tack för ett givande inlägg?
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:22   #22
Gnusram
Registered User
 
Gnusrams avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 1 703
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Jag har 100% förståelse för din besvikelse. Många av oss som tävlar tar det jävligt seriöst, det är inte bara att man vill vara med i en gemenskap och ha roligt, det primära är att lyckas. Sånt här kan definitivt sabba humöret i flera veckor, speciellt om det skulle hända på ett viktigt mästerskap.

Jag säger inget ont om klovaren, men det är så lätt att säga att man ska vara uppmuntrande och glad och komma över saken när det inte är en själv som råkat ut för missödet.
Jag förstår besvikelsen.

Jag menade inte att TS skulle vara uppmuntande och glad. Jag menar att domare, tävlingsledning och arrangör borde varit det. Hjälp killen som faktiskt tagit av sin egen tid för att hjälpa till. Det är inte så djäkla lätt att stå där på flaket i början och misstag kommer att ske.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det här är internet, och vi kan vara precis vilka dårar som helst bakom skärmen.
Journalen

Gamla filmsnuttar: Knäböj Ryckdrag Stötmark
Gnusram är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:24   #23
Mourten
Broilerfjårtisen
 
Mourtens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Kalmar AK / Sthlm
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av mpersson Visa inlägg
Tack för ett givande inlägg?
Du pekar ut någon som idiot när han klovade dig gratis i ett youtube klipp, du tycker de är schysst lr?
__________________
RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Mourten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:24   #24
Arf Pingvin
Hårdrockare
 
Arf Pingvins avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 3 014
Du ska enbart vara glad och tacksam att det är någon som ställer upp ideellt för att du ska kunna lyfta. Det du kan göra är att tala med arrangören och klovaren i fråga. Så att alla lär sig och kan gå vidare.

Han är förmodligen ovan passare men det enda han tänker är på din säkerhet. Han går in för sin uppgift att om en lyftare inte orkar ska han inte få stången på sig. Visst är det överdrivet i det här fallet med safety-racks och knappt några vikter på stången men alla gör misstag.

Det viktiga är då att förklara hur klovning ska gå till så att han får chans att lära sig. Passaren ska vänta på att domaren eller lyftaren säger till om det inte är helt uppenbart fail. Han har säkerligen inte fått någon utbildning alls. Precis varenda funktionär på en serietävling är amatör. Inte en enda får en rutten sekin för att vara där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av thezet
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:25   #25
tntballe
Baconanist
 
tntballes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: BACONtown
Inlägg: 6 140
Höger sida fortsätter pressa när vänster sida ser ut att stanna/går segt, håller han bara koll på stångens ände så kommer det se ut som om du sänker stången.
Postat via en mobil enhet
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:29   #26
mpersson
-105kg Svensk sisu
 
mperssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3 213
Klart att de va dumt att hänga ut någon. Men kan tillägga att flera lyftare påpekat detta etfer flera fel lyftningar av klovare och bla dåliga avlyft. Men kritiken gick tydligen inte in och det fortsatte. Sen är inte tråden riktad till just den tävling jag va på. Och hur ska man göra för att undvika detta?
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:30   #27
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin Visa inlägg
Du ska enbart vara glad och tacksam att det är någon som ställer upp ideellt för att du ska kunna lyfta. Det du kan göra är att tala med arrangören och klovaren i fråga. Så att alla lär sig och kan gå vidare.

Han är förmodligen ovan passare men det enda han tänker är på din säkerhet. Han går in för sin uppgift att om en lyftare inte orkar ska han inte få stången på sig. Visst är det överdrivet i det här fallet med safety-racks och knappt några vikter på stången men alla gör misstag.

Det viktiga är då att förklara hur klovning ska gå till så att han får chans att lära sig. Passaren ska vänta på att domaren eller lyftaren säger till om det inte är helt uppenbart fail. Han har säkerligen inte fått någon utbildning alls. Precis varenda funktionär på en serietävling är amatör. Inte en enda får en rutten sekin för att vara där.
Du har rätt i det du säger, men det är ju aldrig roligt för personen som råkade ut för misstaget. Alla vi andra kan ju sitta och säga att klovaren gjorde fel och att man ska påpeka misstaget så att klovaren lär sig och förmodligen aldrig gör om det. Men jag tror knappast att mpersson slitit hund de senaste månaderna för att lära klovaren att man inte ska ta stången för tidigt, eller hur? 140 kanske var en magisk gräns eller vad vet jag, då är det inte lätt att vara förstående. Vi andra kan vara förstående, vilket vi också är, men det tycker jag inte att man kan kräva av mpersson. Han är ung, hungrig och ambitiös och vill mycket. Låt honom få skriva av sig, sånt här måste ut ur systemet

Senast redigerad av Stefan J den 2011-05-09 klockan 21:32.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:34   #28
Keyser Söze
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 29
Vänta, du sa alltså inget till klovaren på plats utan åkte hem för att gnälla på kolozzeum istället?

Att klova är jobbigt och otacksamt. Sällan man ser någon här tacka klovarna efter tävling trots att dom nästan alltid jobbar gratis för att tävlingarna ska fungera. Om en klovare skulle göra fel dock, då får han/hon räkna med att bli uthängd...

Trist för dig, men tänk ett steg längre.
Keyser Söze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:47   #29
mpersson
-105kg Svensk sisu
 
mperssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3 213
Jag förväntade mig först och främst en ursäkt men icke. Vilket gjorde mej mer irriterad så de hade inte hjälpt att gå fram till han då jag bara blivit förbannad. Så ditt påstående stämmer inte från min vinkel.
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:50   #30
mpersson
-105kg Svensk sisu
 
mperssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3 213
Jag förstår precis att jag överreagerar. Men jag är grymt besviken och vill påpeka detta för att undvika sånt här i fortsättningen.

Så kan vi skippa en massa skitprat och hitta en lösning?
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)