Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-05, 14:51   #31
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Citat:
Ursprungligen postat av Explosiven Visa inlägg
Bara bänk träning 2010. Hoppas ryggen håller för att köra lite böj och mark under 2011.

2009-12-14 gjorde jag 200 i RAW bänk vid 156 i kroppsvikt.

2010-12-23 gjorde jag 220 i RAW bänk vid 165? i kroppsvikt. (hade ingen våg vid tillfället men det var efter ett stort julbord så säkerligen 165 om inte nåt kg mer kanske.)

Jag håller med Karro när hon säger:
Vad heter du egentligen? Tävlar du? Du skriver en del men jag har faktiskt ingen aning om vem du är
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 16:53   #32
Karlos
Registered User
 
Karloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 1 767
Ett år och två diskbråck rikare...

I Böj och mark gick jag från 120 till 170 och från 160 till 220 raw på ett halvår, sen var det kört.

I bänk, som är det jag tävlar i nu, gjorde jag 110 med stopp för ett år sedan. Idag gör jag 142,5 med stopp och mersmak. I tröjan har jag gjort 180 som mest på träning.
+4kg kroppsvikt sen december 2009.
__________________
Göteborg Kraftsportklubb www.gkk-styrkelyft.se
Instagram @kraftkarlos
Karlos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 17:46   #33
Mourten
Broilerfjårtisen
 
Mourtens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Kalmar AK / Sthlm
Inlägg: 3 931
Inledde året med att vara på sjön 25 dec 2009 till typ 1 juli 2010 med annorlunda träning.
Sen.

Böj 140 kanske till 175
bänk 142.5 till 150
mark 190 kanske till 215.

Nu kan jag träna enda tills i sommar innan de blir tränings avbrott på sjön igen så hoppas hinna upp till mera
__________________
RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Mourten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 18:01   #34
wird
Registered User
 
wirds avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Kiruna
Inlägg: 1 243
2010 års ökningar:
Frontböj: 95 --> 112,5kg (+17,5kg)
Bänkpress: 97,5 --> 107,5 (+10kg)
Marklyft: 182,5 --> 195 (+12,5kg)
Totalt: 40kg...

Hoppas och tror att jag under 2011 kommer att göra större ökningar.
__________________
Journal

Kiruna AK på webben
wird är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 18:17   #35
W.J
Marklyft!
 
W.Js avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 2 647
2009_____2010
Träning
bälte - utan bälte
Kb 150 - 165 (15kg)
Bp 100 - 125 (25kg)
Ml 190 - 220 (30kg)

tot 440 - 515 (70kg)
kv 82 - 92
__________________
Journal Dedication to powerlifting
W.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 18:27   #36
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
-10 kg tror jag
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 19:22   #37
Explosiven
Registered User
 
Explosivens avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: 7 Circle
Inlägg: 422
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Vad heter du egentligen? Tävlar du? Du skriver en del men jag har faktiskt ingen aning om vem du är
Gillar att vara hemlig och kommer nog fortsätta med det.

Är inte aktiv inom styrkelyft och har aldrig vart på annat sätt än att jag tränat på en del atletklubbar. Intresset har dock byggts upp under hela 2000talet och jag vill, lika mycket som ni aktiva, att styrkelyft ska växa till en stor sport och få en mycket högre mediaprofil.

Lite om min träningsbakgrund kan jag dela med mig av. Har hållt igång sen början av 90-talet med att lyfta vikter.. dock var hela 90-talet vigt åt att ha rutor på magen och allmänt tonad fysik mer än styrka. Baggy pants i neonfärger och solarium var grejjen!! Tränade dock med de lokala styrkelyftarna då atletklubben på orten var enda stället som hade vikter. Men som sagt la mycket av grunden till min (blygsamma)muskelmassa där. Mycket hög volym och högrepsare. Sen början på 2000-talet börja man närma sig 30 strecket och det blev ett par år utan träning... gick upp en del i vikt och köpte hem en internationell stång och lite vikter o körde igång hemma i köket. Hela idèn med träningen i början på 2000talet var att jag skulle kunna unna mig all god mat jag ville om jag fick mer muskler som åt mer energi. Den tanken är fortfarande en del i det som gör att jag tränar men ju bättre det gått med träningen desto mer har strävan efter mer styrka fått mig att bli mer seriös. Har under hela 2000talet läst enormt mycket om styrkelyft, och gör fortfarande, både utländska träningsfilosofier och inhemska. Hittade en massa olika forum(bl.a. Kollo) med träningsloggar för framgångrika styrkelyftare från hela världen och har provat på sånt som dom kört/kör. Behållt det som funkat för mig och sedan sakta under åren byggt upp ett program som funkar för mig. Insåg också rätt tidigt i min styrkesträvan att MASSOR med mat och ökad kroppsvikt funkade för min styrka. Då även fettvikt. Detta passar bra in för mig då jag älskar mat. I alla fall... på den vägen är det... kör i mitt garage som sakta byggts upp med mer träningsutrustning.

Har inga planer på att börja tävla. Det skulle vara jättekul att tävla RAW. Men som systemet ser ut idag med att man måste tillhöra en atletklubb för att få lösa tävlingslicens så känns det inte aktuellt. Går jag med i en klubb så måste jag offra tid på att hjälpa till och jag behöver helt enkelt inte mer på agendan. Jag har ett mycket bra liv med flickvän och plast-son vilket gör att jag inte vill offra någon tid på klubb.

Nu vet du lite mer om mig. Tack o hej!
__________________
Jag tränar i mitt garage! Hardcore så det förslår.

"It's the same bull that I see spouted all the time with training partners. 'Oh, if you don't have training partners, you'll never amount to anything'. That's absolute garbage." Mike Tuchscherer
Explosiven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 21:49   #38
Petter__Jonsson
Registered User
 
Petter__Jonssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 330
Citat:
Ursprungligen postat av Explosiven Visa inlägg
Har inga planer på att börja tävla. Det skulle vara jättekul att tävla RAW. Men som systemet ser ut idag med att man måste tillhöra en atletklubb för att få lösa tävlingslicens så känns det inte aktuellt. Går jag med i en klubb så måste jag offra tid på att hjälpa till och jag behöver helt enkelt inte mer på agendan. Jag har ett mycket bra liv med flickvän och plast-son vilket gör att jag inte vill offra någon tid på klubb.

Nu vet du lite mer om mig. Tack o hej!
Extremepower har ett tävlingsteam och som jag förstår det tränar väll de flesta (flera i alla fall) av de aktiva inom den klubben för sig själva och deltar/närvarar på de tävlingar de själva vill. Det kanske vore något?

Riktigt bra bänkstyrka 220 raw har respekt med sig
Petter__Jonsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 00:07   #39
Fidde_Mannen
Registered User
 
Fidde_Mannens avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 219
60kg kanske.
Fidde_Mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 04:50   #40
Explosiven
Registered User
 
Explosivens avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: 7 Circle
Inlägg: 422
Citat:
Ursprungligen postat av Petter__Jonsson Visa inlägg
Extremepower har ett tävlingsteam och som jag förstår det tränar väll de flesta (flera i alla fall) av de aktiva inom den klubben för sig själva och deltar/närvarar på de tävlingar de själva vill. Det kanske vore något?

Riktigt bra bänkstyrka 220 raw har respekt med sig
Tack. Både för tipset och berömmet! Trodde man var rätt hårt bunden till klubben? Alltså att klubben baserat på om man tränat bra, varit aktiv i klubben, etc. beslutade om man fick tävla. Sånt finns bara inte. Jag ser det jag håller på med som en rolig hobby inte ett livsval. Det här med kamratandan och liknande lockar inte mig som har fullt upp ändå. Jag har kompisar och kamratanda i mitt övriga liv.

Är det som du säger så vore det ju helt klart ett alternativ om jag skulle känna för att tävla på någon raw tävling framöver.
__________________
Jag tränar i mitt garage! Hardcore så det förslår.

"It's the same bull that I see spouted all the time with training partners. 'Oh, if you don't have training partners, you'll never amount to anything'. That's absolute garbage." Mike Tuchscherer
Explosiven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 07:55   #41
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Citat:
Ursprungligen postat av Explosiven Visa inlägg
Gillar att vara hemlig och kommer nog fortsätta med det.

Är inte aktiv inom styrkelyft och har aldrig vart på annat sätt än att jag tränat på en del atletklubbar. Intresset har dock byggts upp under hela 2000talet och jag vill, lika mycket som ni aktiva, att styrkelyft ska växa till en stor sport och få en mycket högre mediaprofil.

Lite om min träningsbakgrund kan jag dela med mig av. Har hållt igång sen början av 90-talet med att lyfta vikter.. dock var hela 90-talet vigt åt att ha rutor på magen och allmänt tonad fysik mer än styrka. Baggy pants i neonfärger och solarium var grejjen!! Tränade dock med de lokala styrkelyftarna då atletklubben på orten var enda stället som hade vikter. Men som sagt la mycket av grunden till min (blygsamma)muskelmassa där. Mycket hög volym och högrepsare. Sen början på 2000-talet börja man närma sig 30 strecket och det blev ett par år utan träning... gick upp en del i vikt och köpte hem en internationell stång och lite vikter o körde igång hemma i köket. Hela idèn med träningen i början på 2000talet var att jag skulle kunna unna mig all god mat jag ville om jag fick mer muskler som åt mer energi. Den tanken är fortfarande en del i det som gör att jag tränar men ju bättre det gått med träningen desto mer har strävan efter mer styrka fått mig att bli mer seriös. Har under hela 2000talet läst enormt mycket om styrkelyft, och gör fortfarande, både utländska träningsfilosofier och inhemska. Hittade en massa olika forum(bl.a. Kollo) med träningsloggar för framgångrika styrkelyftare från hela världen och har provat på sånt som dom kört/kör. Behållt det som funkat för mig och sedan sakta under åren byggt upp ett program som funkar för mig. Insåg också rätt tidigt i min styrkesträvan att MASSOR med mat och ökad kroppsvikt funkade för min styrka. Då även fettvikt. Detta passar bra in för mig då jag älskar mat. I alla fall... på den vägen är det... kör i mitt garage som sakta byggts upp med mer träningsutrustning.

Har inga planer på att börja tävla. Det skulle vara jättekul att tävla RAW. Men som systemet ser ut idag med att man måste tillhöra en atletklubb för att få lösa tävlingslicens så känns det inte aktuellt. Går jag med i en klubb så måste jag offra tid på att hjälpa till och jag behöver helt enkelt inte mer på agendan. Jag har ett mycket bra liv med flickvän och plast-son vilket gör att jag inte vill offra någon tid på klubb.

Nu vet du lite mer om mig. Tack o hej!
Tack för svaret Alltid roligare att veta litegrann om vad personer som skriver är för några!
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 10:34   #42
thomast
FUUUUUUUUUUUU
 
thomasts avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Början av året
Böj: 180
Bänk: 140
Mark: 200

Slutet av året
Böj: 187.5
Bänk: 150
Mark: 222.5

Jag är inte nöjd med böjen, inte alls.
thomast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 11:35   #43
jokem
Registered User
 
jokems avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 1 897
Böj 120 -> 157.5 + 37,5 kg
Bänk 85 ->105 + 20 kg
Marklyft 162,5 -> 205 + 42,5 kg

Totalt 100 kgs ökning. Jag är nöjd iallfall!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFluff
Över 1000 i RAWtotalen är man stark. Det där är inte starkt.
jokem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 13:20   #44
Rin
Registered User
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 44
Jag kör går inte i någon klubb men tränar basövningarna regelbundet så därför delar jag med mig av mina ökningar under ett år!


Bänkpress - 60kg --> 90kg
marklyft - 140kg --> 200kg
knäböj - 80kg --> 130kg

Totalt - 280kg --> 420kg +140kg på ett år

Altt är RAW.
__________________
Träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148959
Stats:
Bänk: 102.5kg
Mark: 200kg
Böj: 130kg
Rin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 13:41   #45
AthoN
Registered User
 
AthoNs avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Falköping
Inlägg: 571
Ökningar - U/JSM - Serieomgång 4/DM
Vikt - 67,2 - 71,2 = 4kg

Knäböj - 222,5 - 250 = 27,5kg
Bänkpress - 117,5 - 140 = 22,5kg
Marklyft - 220 - 252,5 = 32,5kg

Sammanlagt - 560 - 642,5 = 82,5kg
__________________
Gör inget du ångrar - ångra inget du gjort!
Falköpings TK
Youtube - StyrkelyftFkp
Den långa vägen tillbaka...
AthoN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)