Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-25, 10:13   #7561
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kanske man kan säga att alla bitar var på plats för att det ska vara rimligt att hon blev som hon blev, men man bara berättade det så dåligt att det inte framgick på ett bra sätt hur hennes olika motgångar ledde till detta.

Angående Cersei så är det ett ganska diffust problem för mig. Men jag tror det är något jag retat mig på i flera säsonger. Dvs att det har verkat på Danys attityd då hon pratat om Cersei som att hon känner henne och avskyr henne. Svårt att sätta fingret på exakt vad det är.
Håller både med er och inte om *that escalated quickly*. Hon har stadigt gett olika tecken på det och hade som sagt förlorat både drakar, Missandei och Jon.

Har inte tänkt på det, men du har säkert rätt i att det finns flera tecken på ogillande. Jag har mest resonerat att Dany är maktgalen och vill ha tronen, Cersei sitter på den, Cersei -> fiende. Inga mer detaljer gavs om den interaktionen vad jag kan minnas så jag har inte tyckt den var så intressant.


Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg

Det som gjorde Dany intressant var ju att hon var badass, vilket också innebar att hon ofta balanserade på gränsen till vansinne. Förstår inte riktigt varför Dany skulle vara älskad pga att hon är kvinna - för att vara en patriarkal värld har ändå GoT extremt många intressanta och mäktiga kvinnliga karaktärer. Hon var långt ifrån den mest älskvärda av dessa. Jag tror dessutom att betydligt fler fans ville se Jon på tronen - för att han är man då eller?
Arya var badass, Yara var badass. Det Dany gjorde som var badass var: överleva eld och grilla alla ledare för Dothraki. Resten var att hon stod och gav order om vad andra skulle göra samt avrättade folk, vilket hon också gav order om (till skillnad från Jon Snow, som du tar upp senare).

Håller med om att hon inte var den mest älskvärda. Yara var badass, Sansa med och hade en bra plotline av växa som person, hon vart ju också rätt benhård och hänsynslös ett tag men verkade sedan ta sig ur detta - något Dany aldrig gjorde, och båda de karaktärerna har ju lidit mycket för andras hand Sansa klarade att hantera detta, Dany gjorde det inte. Wildlingen som hjälpte starkbarnen var cool. Cersei var en stenhård karaktär även fast hon var osympatisk var det en välskriven karaktär som jag *älskar att hata*. Precis som Tywin.

Anledningarna till att folk ville se Jon på tronen tror jag i första hand var att han drevs av heder och var beredd att offra sig själv för andra. Väldigt lite med att han var man vad jag kunnat läsa och höra.
Daenerys, däremot, har du väl ärligt talat inte kunnat missa hur mycket det pratats om just vilken stark kvinna hon är?`
I mina ögon ser det ut som att kvinnliga konsumenter törstar efter kvinnliga karaktärer med mycket inflytande i film, med all rätt. Men när det tar sig uttryck att man lyfter upp en hemsk människa som bra tycker jag det är tråkigt - hon förvaltade inte sin makt väl, hon bara hade makt Inte värd att lyftas fram imo. Om vi vänder på det, tror du att du hade gillat Viserys lika mycket om det var han likgiltigt såg på medan det hälldes smällt guld över Danys huvud och sedan tog hennes plotline?
Jag hade haft svårt för om en massa män vart fanboys runt Gregor Clegane för att han var så fysiskt stark, men nu händer ju inte det, eller hur
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 10:45   #7562
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Ned och The Hound var seriens riktiga hårdingar.



Bronn var ganska cool också.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-05-25 klockan 10:52.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 11:26   #7563
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Säsong 1 är och förblir ett mästerverk. Eller kanske det bara är för det var nytt och fräscht då och jag är ett stort Sean Bean-fan.

Sista säsongen var så dålig som det pratades om. Fick sitta på Kolo under tiden för det var så segt... riktigt tunt manus.

Syns att inte Telltales Game of Thrones kunde fortsätta, väldigt välskrivet och grymma karaktärer, bättre än serien ibland.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 11:47   #7564
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 728
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Säsong 1 är och förblir ett mästerverk. Eller kanske det bara är för det var nytt och fräscht då och jag är ett stort Sean Bean-fan.

Sista säsongen var så dålig som det pratades om. Fick sitta på Kolo under tiden för det var så segt... riktigt tunt manus.

Syns att inte Telltales Game of Thrones kunde fortsätta, väldigt välskrivet och grymma karaktärer, bättre än serien ibland.
Håller med! tänkte kolla om serien nu under sommaren och fan vad bra säsong 1 är. Gillade även spelen starkt!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 12:03   #7565
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag kollade om alla säsongerna nu i våras innan jag såg säsong 8. Jag såg inte säsong 8 förrän alla avsnitten visats och det bara var avslutningen kvar. Lyckades dock undvika att bli spoilad. Det enda var att jag hörde nånstans att "Arya is getting it on"...

Säsong 1-5 är i alla fall vansinnigt bra. Säsong 6 är lite blandad kompott, vissa grejer är riktigt bra medans andra inte är det. Säsong 7 var den första säsongen där jag tyckte det verkligen gått ner sig. Och säsong 8 var ju uppenbarligen ännu mer av den varan.

Helt klart värt att se om i alla fall. Jag hade glömt massor från de tidiga säsongerna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 12:10   #7566
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Bronn var den karaktären som vann mest, och förlorade egentligen ingenting?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 12:34   #7567
Tomas W
Nambla-SYD
 
Tomas Ws avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Bronn var den karaktären som vann mest, och förlorade egentligen ingenting?
Ja typ, han förlorade väl någon brud med tillhörande slott för att åka iväg med Jamie men han verkade inte för ledsen för det och med tanke på Highgarden var det knappast någon förlust.
Tomas W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 14:31   #7568
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Bronn var den karaktären som vann mest, och förlorade egentligen ingenting?
The Hound vann ju också på ett sätt.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 14:50   #7569
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
The Hound vann ju också på ett sätt.
Förlorade iofs livet...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 14:58   #7570
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förlorade iofs livet...
Ja men samtidigt fick han ju vad han ville, det är det många i serien som inte lyckats med.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 15:28   #7571
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det som gjorde henne ännu mer intressant, för mig, var hennes resa från tönt till badass. I början av säsong 1 ville jag bara snabbspola förbi hennes scener, jag mådde dåligt av att se vad jag tyckte var ett viljelöst våp som bara tyckte synd om sig själv. Sen gick hon över till att manipulera Khal Drogo, och hennes vändning från mes till badas var spikrak och snabb - och totalt trovärdig.

Så jag tycker att det är synd att hon stagnerade i säsong 4 eller när det nu var. Efter att hon blev ultrabadass så hände inte så mycket mer. Kanske lite svårt att ge henne en trovärdig utveckling åt ett annat håll... Men man kanske hade kunna ge henne en moralisk resa. Eller en resa in i galenskap. Nu känns det som att hon var jämn-galen från säsong 4 till mitten av näst sista avsnittet.
Precis som de andra kvinnorna drevs hennes karaktärsutveckling av att hon blev våldtagen.
Dany våp - våldtas - superdrottning
Sansa våp - våldtas - superdrottning och smartaste personen
Cersei våldtas - superdrottning som utmanövrerar hela Westeros

Lite tveksam till hur hollywoods skriver kvinnor

Senast redigerad av Aryt den 2019-05-25 klockan 15:30.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 15:30   #7572
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 15:45   #7573
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 11:51   #7574
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 16:00   #7575
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Den sista säsongen av GoT var den bästa säsongen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)