Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-01, 20:26   #46
Tjenis
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2019
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Ja och när man rasar 25-30kg på en månad eller två pga sjukdom och kollar på bilder från innan raset. Då inser man hur jävla bra det såg ut och hur självblind man blir med den här hobbyn.
Jag har sett några som varit dödssjuka, men rasa ett kilo per dag gjode dom inte.
Tjenis är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-01, 22:07   #47
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Beror mycket på kroppsfettmängden också. Vi har (nästan) likadant kranium.

Nedre bilden är nyare:



Vad är det för tjock sena i armhålan han pekar på där? Det är exakt där jag har känningar av bänkpress med brygga, i bottenläget.

Jag vill kolla upp det men börjar bli för snål för dessa vårdbesök... Och det tar ju minst 3 besök innan de accepterat vad man säger till dom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-01, 22:24   #48
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenis Visa inlägg
Jag har sett några som varit dödssjuka, men rasa ett kilo per dag gjode dom inte.
Jag med, vad är din poäng?
Gluffgluff är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-01, 23:40   #49
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Vad är det för tjock sena i armhålan han pekar på där? Det är exakt där jag har känningar av bänkpress med brygga, i bottenläget.

Jag vill kolla upp det men börjar bli för snål för dessa vårdbesök... Och det tar ju minst 3 besök innan de accepterat vad man säger till dom.
Jag skulle tro att det är ett nervknippe.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-02, 00:02   #50
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Vad är det för tjock sena i armhålan han pekar på där? Det är exakt där jag har känningar av bänkpress med brygga, i bottenläget.

Jag vill kolla upp det men börjar bli för snål för dessa vårdbesök... Och det tar ju minst 3 besök innan de accepterat vad man säger till dom.
är det inte coracobrachialis?
https://www.reddit.com/r/bodybuildin...uscle_on_full/
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-02, 05:38   #51
Tjenis
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2019
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Jag med, vad är din poäng?
Att inte ens med tumörer kunde dom gå ner ett kilo om dan , lät bara konstigt att du kan tappa 30kg på en månad av inte livshotande sjukdom.
Var bara det jag tänkte.

Senast redigerad av Tjenis den 2019-08-02 klockan 05:42.
Tjenis är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-02, 06:56   #52
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det är resan som är det roliga. ”Målet” med ”stora muskler” når man aldrig.
I andras ögon har man de där stora musklerna, men precis ingenting i ens eget liv blir bättre av det - tro mig.
Njut av resan, träningen. Låt resultaten komma med tiden. Annars kan du lägga ner de ambitionerna du har totalt. För även om du når någonstans så krävs lika mycket jobb om inte mer för att behålla det du har, för resten av livet.

Är det endast ett par svulstiga biceps NU du är ute efter då kan jag rekommendera synthol eller silikoninlägg det kommer att ge dig det du vill ha snabbare och mer bestående än en testosteronkur.
Jag är inte ute efter att se ut som den där ryska virala snubben som blåste upp sina biceps som Karl-Alfred utan mer en kropp som ser "tränad ut", dvs., låg fettprocent och lite mer muskler än vad som går att se just nu bakom det nuvarande "fettet". Samt väldefinerat ansikte med talande käkben och så - det ser riktigt nice ut på Tinder har jag hört.

Men samtidigt är "min drömropp" långt ifrån som jag ser på din bild. Den kroppen tror jag inte att jag kan få genetiskt utan "hjälp utifrån" - men jag eftersträvar inte heller efter en sådan kropp utan en kropp som ser lite "snyggare/mer vältränad" ut än den genomsnittliga svenskens gör. Då är jag nöjd.

Jag ska posta inlägg snart med bild på min nuvarnade kropp och den där jämförelsebilden med olika fettprocenter och visa vilken jag är gärna vill att min kropp skall vara närmast. Mellan 10-12% fettprocent är helt okej enligt mig för att vara "min drömkrop". Frågan om det ens går på rimlig tid (typ 2 år) med 1000 kcal underskott och korrekt mängd protein+övriga näringsämnen för "god hälsa".
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-02, 07:28   #53
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag är inte ute efter att se ut som den där ryska virala snubben som blåste upp sina biceps som Karl-Alfred utan mer en kropp som ser "tränad ut", dvs., låg fettprocent och lite mer muskler än vad som går att se just nu bakom det nuvarande "fettet". Samt väldefinerat ansikte med talande käkben och så - det ser riktigt nice ut på Tinder har jag hört.

Men samtidigt är "min drömropp" långt ifrån som jag ser på din bild. Den kroppen tror jag inte att jag kan få genetiskt utan "hjälp utifrån" - men jag eftersträvar inte heller efter en sådan kropp utan en kropp som ser lite "snyggare/mer vältränad" ut än den genomsnittliga svenskens gör. Då är jag nöjd.

Jag ska posta inlägg snart med bild på min nuvarnade kropp och den där jämförelsebilden med olika fettprocenter och visa vilken jag är gärna vill att min kropp skall vara närmast. Mellan 10-12% fettprocent är helt okej enligt mig för att vara "min drömkrop". Frågan om det ens går på rimlig tid (typ 2 år) med 1000 kcal underskott och korrekt mängd protein+övriga näringsämnen för "god hälsa".
då räcker vanliga situps och lite armhävningar
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-02, 07:45   #54
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
då räcker vanliga situps och lite armhävningar
Fast du vet ju inte huuur mycket bättre jag menar!
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-02, 07:47   #55
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Fast du vet ju inte huuur mycket bättre jag menar!
nej det är klart, alla har olika mål. Upp med bilder så vi får se
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-02, 07:53   #56
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
nej det är klart, alla har olika mål. Upp med bilder så vi får se
Jao, ska fixa. Ska gymma ben+mage först nu så!
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-02, 19:05   #57
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jao, ska fixa. Ska gymma ben+mage först nu så!
vi väntar med spänning !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-03, 03:50   #58
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenis Visa inlägg
Att inte ens med tumörer kunde dom gå ner ett kilo om dan , lät bara konstigt att du kan tappa 30kg på en månad av inte livshotande sjukdom.
Var bara det jag tänkte.
Vad vet du om min sjukdomsbild och det livshotande tillstånd som orsakade min viktförslut? Jag tycker snarare att det är ditt inlägg som är konstigt när du väljer att ifrågasätta någonting som du inte har en susning om.

Håll dina antaganden för dig själv eller fråga om sådant du undrar. När du insinuerar att jag far med osanning blir det jävligt otrevligt. Det är trist nog att vara sjuk, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Fast du vet ju inte huuur mycket bättre jag menar!
Hur bra det än är så kan det alltid bli bättre, och det är det som är tjusningen med denna hobby.

Senast redigerad av Gluffgluff den 2019-08-03 klockan 03:52.
Gluffgluff är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-03, 07:06   #59
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Vad vet du om min sjukdomsbild och det livshotande tillstånd som orsakade min viktförslut? Jag tycker snarare att det är ditt inlägg som är konstigt när du väljer att ifrågasätta någonting som du inte har en susning om.

Håll dina antaganden för dig själv eller fråga om sådant du undrar. När du insinuerar att jag far med osanning blir det jävligt otrevligt. Det är trist nog att vara sjuk, tack!



Hur bra det än är så kan det alltid bli bättre, och det är det som är tjusningen med denna hobby.
Fast hen har ju rätt, det är rätt ovanligt med sjukdomar som gör att man tappar 1kg om dagen i en månad. Ffa om man tänker en icke-livsfarlig sjukdom. Nu skriver du livshotande så då finns det lite mer att välja på, men fortfarande rätt lite sjukor, så det är väl inte konstigt att man ifrågasätter ditt påstående? På det här stället ifrågasätter vi ju typ allt och alla hela tiden. Det är liksom lite poängen. Och är det ett känsligt område för dig kan ett försiktigt råd vara att inte ta upp det som exempel på ett internetforum.
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19

Senast redigerad av Frustrator den 2019-08-03 klockan 07:13.
Frustrator är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-03, 08:44   #60
Laksen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 531
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Aha nice. Hur har det sett ut med eventuella biverkningar som det tjatas sönder om när det kommer till "doping"? Har ej kollat testosteronet på flera år så det bör bli dags med tanke på att man är 30,5 år gammal nu så kroppen bör väl börja gå ut för nu om man inte har "turgener".

Ja, val av läkare är A och O precis som att komma till rätt operatör när man ringer till kundsupport inom vad som helst här i servicevärlden. Gäller att hitta en läkare som är lite mer, "gör som du vill och skyll dig själv i värsta fall".

ALLT inom medicin är övervägande av risk kontra förmån och i slutändan bör det vara "patientens" beslut om de vill ta risken oavsett hur stor eller liten den visar sig vara i det givna fallet. Dör man i förtid så gör man, inget mer med det.
Har inte fått en enda negativ biverkning. Det är skillnad på att slå tre doser och ett gram/vecka. Folk med hypotyreos behöver sitt tyroksin, diabetiker sitt insulin och folk med hypogonadism sitt testosteron, simple as that.
Laksen är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)