Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är det rimligt att som icke-asexuell leva som asexuell?
Nej. Suck it up och fortsätt Tinderswajpa. 13 31.71%
Ja, lider du så jävligt av det tycker jag det verkar lika bra att lägga ner. 15 36.59%
Fan vet jag, jag är en internetbyggare. 13 31.71%
Antal röster: 41. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-11, 08:59   #1
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Är det rimligt att som icke-asexuell leva som asexuell?

MENTAL!!! TA INTE BORT TRÅDEN!!!

Jag vet att dejtingsnack är förbjudet på forumet, och att trådens ämne åtminstone tangerar dejting, men den är har en lite annorlunda vinkling än tidigare dejtingtrådar jag sett, och jag tror att den kan klara sig från att spåra ur, om folk följer topic strikt.

Ämnet, då: Ända sedan mina första trevande steg in i allt som har att göra med dejting/relationer/sex/flörtande/raggande har det hela orsakat mig vida mer ångest, sorg och smärta än vad det gett mig positiva känslor. Om mitt dejting-/kärleks/sexliv vore ett företag och känslor vore pengar så skulle det gå trehundra tusen back vid varje kvartalsrapport. Så i över ett decennium har jag, naturligt nog, funderat på att lägga ner skiten.

Min fråga till panelen: Är det rimligt att lägga ner skiten? Eller är det lika ohållbart som att, säg, bestämma sig för att aldrig mer skaffa vänner eller aldrig mer motionera?

Vid första anblick känns det som en dum idé, men ju mer jag tänker på det, desto rimligare verkar det. Vi har väl alla ett antal personer i vår bekantskapskrets som är för ointressanta för att någonsin lyckas attrahera någon, men som ändå verkar vara lyckliga. För att inte tala om alla munkar och nunnor i världen. Jag har sett få personer med aktiva sexliv le lika brett som Dalai Lama, liksom.

Börjar man tänka i ett bredare biologiskt perspektiv känns det ännu mer rimligt. Jag läste om sångfåglar i en bok av den legendariska etologen Konrad Lorenz. Vill man hålla en sångfågel i fångenskap och få den sjunga bör man välja en ensam hane. Deras sång är i huvudsak ett medel för hanar att locka till sig honor, så köper man ett sångfågelpar kommer den nöjde och sexuellt tillfredsställde hanen känna sig betydligt mindre motiverad att sjunga. Men är det inte djurplågeri att hålla en sådan hane ensam? Nej, menar Lorenz; tydligen är det så vanligt i naturen att hanar blir utan partner att hanar mår helt okej även som ensamma. Det är så evolutionen funkar: Bara de mest attraktiva får sprida sina gener vidare, medan de flesta blir utan. Om varje djur som inte fick ragg blev deprimerat, då skulle hela skogen vara full av deprimerade djur. Med tanke på hur mycket sämre depressionen skulle få djuret att fungera i sitt dagliga liv så är detta en orimlighet.

Detta verkar även stämma för människor. Det folk som idag lever mest likt hur vi levde på stenåldern är Hadza-folket i Tanzania. En undersökning visade att förvånansvärt många Hadza-män aldrig får barn. Nu är ju inte barnlöshet samma sak som "får aldrig ligga", men något säger mig att Hadza-folket inte har speciellt effektiva preventivmedel. (Föga förvånande verkade antalet barn en man har vara proportionerligt med hur effektiv jägare han är.)

OBS! Jag vill INTE att den här tråden övergår i en tråd om tips för att dejta/ragga. Det finns inget dejtingtips ni kan komma med som jag inte redan har hört. Jag har läst flera böcker i ämnet, varit aktiv medlem på Game-forum, sett massor Youtubeklipp med Tyler Durden och, sist men inte minst, aktivt raggat otroligt mycket de senaste femton åren. Både på fester, krogen och stan och på nästan alla dejtingsidor som finns. Både full och nykter. Om tråden börjar likna en dejting-i-allmänhet-tråd, då löper den stor risk att gå över i misogyni och nazism, och då kommer Mental ta bort den. VÄNLIGEN HÅLL ER STRIKT TILL ÄMNET.

För sakens skull vill jag även nämna att det inte är nofap jag pratar om. Jag hade fortfarande tänkt tajja som en heltidsanställd spermadonator, det är bara att söka kontakt med människor i sex/dejting-syfte jag har tänkt lägga ner.

Det må verka dumt att ställa en dejtingfråga på en forum där dejtingsnack är explicit förbjudet, men i likhet med den där tjejen som är besatt av sin kroppslängd så har jag inte så många andra att prata med frågan om, så jag chansar. Kolo brukar ha svaret på allt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 09:11   #2
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Ja. (?)
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 09:12   #3
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tack!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 09:43   #4
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Tycker överlag internetdating osv verkar rätt kasst om man är ute efter något seriöst. Provade ett tag och fick faktiskt väldigt många matchningar men ingen svarar när man skriver till dem
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 09:45   #5
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Inom andra djurarter så utvecklar hanar som inte får para sig med honor alternativa strategier för att komma runt hindret. Råttor till exempel. Hanar som är helt chanslösa att duellera med andra hanar väntar tills 2 starka hanar är fast i en våldsam fight, och smyger på honorna då. "Sneaky fuck".

Så att säga att skogen inte är full av deprimerade hanar som är deprimerade för att de inte får ligga vill jag påstå är fel. Skogen är full av deprimerade hanar som inte får ligga, och dessa försöker hitta vägar runt problemet. De dedikerar precis som du gör en stor del tid till detta. Jag skulle gissa så gott som all tid de kan hitta utöver den som krävs för överlevnad. Hade de haft större hjärnor hade de skrivit poesi, gjort musik, uppfunnit saker osv. Precis som människohanar. Den förste av våra förfäder som plockade upp en sten eller pinne att använda som vapen gjorde kanske inte detta för att försvara sig mot ett vilddjur som ville äta upp honom, utan istället för att kunna besegra en starkare hane för att få en chans att ligga. Alternativ parningsstrategi har kanske drivit all teknologisk utveckling?

Om du skall lägga ner skiten behöver du ett alternativ. Inte så mycket en alternativ parningsstrategi, men kanske mer än slags kombination av flera olika saker för att få ett substitut. Jag tror man har ett behov som inte kan fyllas oavsett hur furiöst man än masturberar, man behöver kontakt, beröring och det sociala en partner eller flera tillfälliga partners kan fylla. Att ha vänner fyller nog inte det behovet, men nära vänner kan nog göra det. Eller en hund. Då kan man masturbera på egen hand och låta de nära vännerna eller hunden fylla en del av den övriga bristen i livet.

Men vad jag tror stenhårt på är en realdoll. med varianter, abyssdoll och allt vad de heter. Denna kan du dels ha sex med, det får väl sägas är dess primära funktion, men du kan även ge den ett namn, prata till den, mysa med den, göra saker ihop osv. Det här är jäkligt creepy och tragiskt, men efter att ha sett dokumentärer på ämnet så verkar det faktiskt fungera bra som substitut. Du behöver ju inte heller skylta med den, utan den kan vara en hemlighet.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 09:49   #6
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Vad är det som gör att du får sådan ångest av att nuppa då? För såvitt jag vet går det väl rätt bra för dig på den fronten?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 09:53   #7
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Inom andra djurarter så utvecklar hanar som inte får para sig med honor alternativa strategier för att komma runt hindret. Råttor till exempel. Hanar som är helt chanslösa att duellera med andra hanar väntar tills 2 starka hanar är fast i en våldsam fight, och smyger på honorna då. "Sneaky fuck".

Så att säga att skogen inte är full av deprimerade hanar som är deprimerade för att de inte får ligga vill jag påstå är fel. Skogen är full av deprimerade hanar som inte får ligga, och dessa försöker hitta vägar runt problemet. De dedikerar precis som du gör en stor del tid till detta. Jag skulle gissa så gott som all tid de kan hitta utöver den som krävs för överlevnad. Hade de haft större hjärnor hade de skrivit poesi, gjort musik, uppfunnit saker osv. Precis som människohanar. Den förste av våra förfäder som plockade upp en sten eller pinne att använda som vapen gjorde kanske inte detta för att försvara sig mot ett vilddjur som ville äta upp honom, utan istället för att kunna besegra en starkare hane för att få en chans att ligga. Alternativ parningsstrategi har kanske drivit all teknologisk utveckling?

Om du skall lägga ner skiten behöver du ett alternativ. Inte så mycket en alternativ parningsstrategi, men kanske mer än slags kombination av flera olika saker för att få ett substitut. Jag tror man har ett behov som inte kan fyllas oavsett hur furiöst man än masturberar, man behöver kontakt, beröring och det sociala en partner eller flera tillfälliga partners kan fylla. Att ha vänner fyller nog inte det behovet, men nära vänner kan nog göra det. Eller en hund. Då kan man masturbera på egen hand och låta de nära vännerna eller hunden fylla en del av den övriga bristen i livet.

Men vad jag tror stenhårt på är en realdoll. med varianter, abyssdoll och allt vad de heter. Denna kan du dels ha sex med, det får väl sägas är dess primära funktion, men du kan även ge den ett namn, prata till den, mysa med den, göra saker ihop osv. Det här är jäkligt creepy och tragiskt, men efter att ha sett dokumentärer på ämnet så verkar det faktiskt fungera bra som substitut. Du behöver ju inte heller skylta med den, utan den kan vara en hemlighet.
Kloka tankar.

Jag har också tänkt på det här med substitut. Jag är ganska sugen på att ge meditation och mysticism en ny chans. Jag har testat det i omgångar men inte kastat mig in i det helhjärtat. Det ska tydligen gå att helt göra sig av med alla sina emotionella behov medelst meditation. För att komma dit krävs expertis på en extremt avancerad nivå, så det är naivt att tro att jag ens någonsin ska nå dit, men det kan hjälpa en bit på vägen iallafall.

Ett annat konkret problem med det hela: Jag måste komma på något att säga när folk frågar hur det går med brudarna. "Jag lade ner det för det gjorde mig för deprimerad" dödar stämningen på vilket kalas och vilken fikarast som helst.

Fast å andra sidan, en sann mystiker bryr sig inte om att stämningen dödas, så...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 10:26   #8
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Vad är det som gör att du får sådan ångest av att nuppa då? För såvitt jag vet går det väl rätt bra för dig på den fronten?
Hmm, jag ville egentligen hålla detta ifrån tråden, för jag ville i möjligaste mån att det inte skulle kännas som en vältra-sig-i-självömkan-tråd, plus att det kanske blir "too much info" och pinsamt för läsarna, plus att det ökar risken för att det utvecklas till en vanlig dejtingtråd, med allt vad det innebär med nazism och borttagning av Mental och så vidare.

Men eftersom du frågar så verkar det finnas ett intresse, så jag ska försöka svara.

Till att börja med är det otroligt förnedrande i längden att bli ratad. Alla personer utan någon allvarlig störning kan ta ett misslyckat raggningsförsök gång utan att bli ledsen. Eller tio gånger. Men när det bokstavligt talat hänt femhundra gånger i rad, då är man inte så jävla kaxig längre. Det är helt enkelt jävligt knäckande att få det svart på vitt att en fullständigt överväldigande majoritet av befolkningen tycker "du är inte attraktiv". Jag går hellre runt i ovisshet än får det bekräftat att ingen person i rummet tycker att jag är intressant.

Ett betydligt allvarligare problem är att jag inte är emotionellt kapabel till att ha en långvarig relation. Och med "långvarig relation" menar jag "fler än två dejter". I relationer har jag två lägen: 1) Jag är inte speciellt intresserad av personen. Ett sånt förhållande är naturligtvis inte roligt för någon inblandad. Eller: 2) Jag blir intresserad, och då blir jag världens klängigaste och mest needy person. Mitt välmående blir absolut avhängigt vad personen i fråga tycker om mig. Svarar inte personen på ett meddelande? Jag står ut en timme, därefter går jag runt med svår ångest tills meddelandet blir besvarat. Misstänker jag att personen träffar andra? Jag känner mig ungefär som om jag precis fått ett cancerbesked. För att inte tala om vad som händer när jag blir dumpad. Detta läge är naturligtvis ÄNNU mindre roligt för någon inblandad.

Det finns inget alternativ till läge 1 eller 2, de är de enda lägena jag kan välja mellan. Och det finns inget som tyder på att det någonsin kommer ändras.

Men det handlar inte bara om mig heller. Ännu värre än ovanstående problem är det faktum att mina närmanden genom åren fått en sjuhelvetes massor kvinnor att känna sig obekväma. Jag har dålig fingertoppskänsla, och vad jag har sett som "humoristiskt flörtande" har av kvinnor mottagits som rena sextrakasserier. Jag har såvitt jag vet aldrig blivit polisanmäld, men hade jag varit kändis under metoo-vågen så hade jag nog fan fått bo i Spanien nu. Så utöver alla andra negativa känslor som dejtandet skapar så ger det mig konstant dåligt samvete också.

Så nej, det går inte alls bra på ligga-fronten. Jag lyckas nästan aldrig ligga med de mest intressanta tjejerna, och de ligg jag väl lyckas kämpa mig till kostar nästan alltid mer än de smakar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 11:00   #9
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag har lagt ner skiten sen 10 år tillbaka, ser inga problem med att leva ensam finns ju massa att göra nu för tiden. Har man socialt arbete och familjen nära till hands tror jag inte man behöver mycket mer.

Det här med att man ska hitta någon och leva livet ut med måste väl vara ett relativt nytt fenomen för oss människor och det är ju dessutom något som håller på och dö ut


Senast redigerad av Bärsärk den 2019-05-11 klockan 11:02.
Bärsärk är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 11:16   #10
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag har lagt ner skiten sen 10 år tillbaka, ser inga problem med att leva ensam finns ju massa att göra nu för tiden. Har man socialt arbete och familjen nära till hands tror jag inte man behöver mycket mer.

Det här med att man ska hitta någon och leva livet ut med måste väl vara ett relativt nytt fenomen för oss människor och det är ju dessutom något som håller på och dö ut

YT]
Nygammalt fenomen. Monogam parbildning med åtminstone intention att det skall vara för livstid och monogamt har kommit och gått flera gånger genom mänsklighetens och förmodligen apmänniskans historia.

Att hävda att det är emot våra naturliga instinkter och konstruerat är inte helt sant. Den instinkten kan vara precis lika naturlig som instinkten att vilja befrukta alla kvinnor man ser.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 11:21   #11
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hmm, jag ville egentligen hålla detta ifrån tråden, för jag ville i möjligaste mån att det inte skulle kännas som en vältra-sig-i-självömkan-tråd, plus att det kanske blir "too much info" och pinsamt för läsarna, plus att det ökar risken för att det utvecklas till en vanlig dejtingtråd, med allt vad det innebär med nazism och borttagning av Mental och så vidare.

.
Du är inte direkt den förste snubben jag tänker mig som en sådan som borde skaffa en realdoll, men jag tror nog chansen finns att det skulle kunna vara något för dig. Om du försöker se den som mer än ett onanihjälpmedel, ger henne ett namn, kommer över stigmat det innebär att umgås och faktiskt prata med (till) en docka. Du kan ju konstruera (i fantasin) en personlighet till henne, där hon alltid älskar dig kravlöst. Eftersom hon inte är riktig egentligen (du kan fritt växla mellan att humanisera och avhumanisera henne) så kan hon finnas där enbart för dina behov. Behöver du henne så är hon där, annars kan du avhumanisera och lägga henne i garderoben ett tag osv.

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2019-05-11 klockan 11:24.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 11:33   #12
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag har lagt ner skiten sen 10 år tillbaka, ser inga problem med att leva ensam finns ju massa att göra nu för tiden. Har man socialt arbete och familjen nära till hands tror jag inte man behöver mycket mer.

Det här med att man ska hitta någon och leva livet ut med måste väl vara ett relativt nytt fenomen för oss människor och det är ju dessutom något som håller på och dö ut
Orkar inte kolla på videon men intressant att veta att det funkar för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Du är inte direkt den förste snubben jag tänker mig som en sådan som borde skaffa en realdoll, men jag tror nog chansen finns att det skulle kunna vara något för dig. Om du försöker se den som mer än ett onanihjälpmedel, ger henne ett namn, kommer över stigmat det innebär att umgås och faktiskt prata med (till) en docka. Du kan ju konstruera (i fantasin) en personlighet till henne, där hon alltid älskar dig kravlöst. Eftersom hon inte är riktig egentligen (du kan fritt växla mellan att humanisera och avhumanisera henne) så kan hon finnas där enbart för dina behov. Behöver du henne så är hon där, annars kan du avhumanisera och lägga henne i garderoben ett tag osv.
Skulle tro att det inte räcker för mig, av två skäl: 1) det jag tänder på mest är hjärna, 2) det jag saknar mest när jag inte dejtar är bekräftelsen, inte det fysiska.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 11:34   #13
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 506
Lägger du ner det aktiva dejtandet så kommer du få se att det kommer att gå mycket bättre och mer smärtfritt. Dvs, fler dejter med allt som tillhör.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 11:38   #14
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Don H Visa inlägg
Lägger du ner det aktiva dejtandet så kommer du få se att det kommer att gå mycket bättre och mer smärtfritt. Dvs, fler dejter med allt som tillhör.
Det är inget jag har märkt under perioder jag inte dejtat. Jag måste kämpa med näbbar och klor för något som ens påminner om dejtande. Lägger jag ner det aktiva dejtandet händer ingenting.

Dessutom hade jag även tänkt lägga ner det passiva dejtandet. Det är en källa till oro om jag går runt och tänker "jag tar chansen när den kommer istället för att leta", det gör liksom att jag går runt och väntar på dagen då en kvinna på magiskt vis kommer falla från skyn. Det skulle kännas bättre att bara klippa av bandet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-11, 11:45   #15
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Det enda jag kan tänka när ytterligare en sån här tråd dyker upp är:

- Jag vet att heroin har varit ett återkommande problem. Men...!

Har rapporterat tråden, men inte i syfte att ge dig trubbel, Dio. Det är bara en tidsfråga innan en nyreggad medlem skapar kaos och idiotiska veteraner inte kan låta bli att mata trollet, som vi alla vet.
Rahf är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)