Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-01-31, 19:52   #1
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 579
Blir det krig i Ukraina?

Lyssnar på radioprogrammet Gräns, om Ryssland och NATO och säkerhetspolitik. I veckor känns det som man läst om en stundande invasion av Ukraina, och allt mer militär uppladdning.

Så min fråga är kort och gott - Tror ni det blir krig och invasion?
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-31, 19:57   #2
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Nej, det kommer hålla på såhär nu i ett tag och sen kommer det tystas ner.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-31, 19:57   #3
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Jag vet inte, och hoppas det inte blir mer krig än det redan är i Ukraina.
Däremot verkar USA vara riktigt illa däran på hemmaplan och en sanning jag ofta fått höra är att när hemmapolitiken går skit sitter det fint med yttre fiender och krig. Det här se ut att kunna bli ett exempel för eller emot den sanningen
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-31, 20:18   #4
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Inte varit mer sannolikt än sedan 2014 iaf.
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 00:49   #5
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Tror nog en stor del är bara Putin som köper lite förhandlingsläge och eventuellt har några andra problem som han vill bli slippa fokus på.

USA markerar ju ganska kraftigt emot, så krävs nog en nivå av idiot/klantighet för att kicka igång ett riktigt krig. Detta är ju inte heller ett "periferi-krig" som Vietnam där t.ex. två "kalla krigs-nationer" kan slåss. Utan det är Rysslands bakgård och därmed blir det mera allvarligt.

Jag har noll koll på hur sugna Ryssarna är på att kriga egentligen, dels hos folket och generaler. Dvs, vet inte hur stark deras propaganda är för att starta ett krig.

USA har ju ingen lust med krig, men i vanlig anda så har de inget problem med att "skydda världen" om de måste och därmed få till en opinion hemma för krig.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2022-02-01 klockan 00:54.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 01:13   #6
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Planen är sovjet 2022.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 07:22   #7
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Det som är lite skrämmande här är att många fristående experter verkar anse att det nog blir krig.

Putin tror att det fortfarande är kalla kriget och att han kan diktera andra länders självbestämmande med svepande trams som "intressesfär".

Dessutom är det redan krig i Ukraina, Ryssland har redan invaderat och stulit en bra bit land. Frågan är bara om dom ska gå än djupare in och det verkar som det kan bli så.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 09:53   #8
tjabon
Joser
 
tjabons avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: I min lada
Inlägg: 294
Det jag vet är att folk i både Ryssland och Ukraina är sura och förbannade över mediahetsen i Väst. (Har släkt i Ukraina). Dom känner inte igen sej i den bild som målas upp av västmedia.
__________________
men du är jelly, mirin' och butthurt! ye, u jelly brah? u mirin'?
tjabon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 10:10   #9
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av tjabon Visa inlägg
Det jag vet är att folk i både Ryssland och Ukraina är sura och förbannade över mediahetsen i Väst. (Har släkt i Ukraina). Dom känner inte igen sej i den bild som målas upp av västmedia.
Vilken bild har dom då? I Ryssland så finns det kanske inte så mycket alternativ media med stor spridning?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 10:37   #10
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av tjabon Visa inlägg
Det jag vet är att folk i både Ryssland och Ukraina är sura och förbannade över mediahetsen i Väst. (Har släkt i Ukraina). Dom känner inte igen sej i den bild som målas upp av västmedia.
Jobbar med en man från Ukraina. På han låter det tvärtom då han beskriver hur ryssen beter sig samt hur indoktrinerad befolkningen i östra Ukraina blivit.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 11:04   #11
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av tjabon Visa inlägg
Det jag vet är att folk i både Ryssland och Ukraina är sura och förbannade över mediahetsen i Väst. (Har släkt i Ukraina). Dom känner inte igen sej i den bild som målas upp av västmedia.
Ja vad är det dom inte känner igen sig vid? Att dom förlorat krim, en hyfsad bit land i östra ukraina samt tusentals döda unga soldater som dödats av rysslands invasion?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 11:20   #12
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Tycker man fokuserar helt fel om man bara stirrar på Ryssland och börjar prata om Sovjet, Nato etc.

Frågan man ska ställa sig är vad Ryssland och Kina har planerat.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 12:14   #13
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Tror nog en stor del är bara Putin som köper lite förhandlingsläge och eventuellt har några andra problem som han vill bli slippa fokus på.
+1.
Vladimir vill få en större plats vid de internationella borden och skapa lite stabilitet på hemmafronten. Han skulle aldrig ge sig in i ett krig han inte är helt säker på att vinna, för går det dåligt så ryker han direkt. Vi måste tänka på att han inte bara är diktator utan autokrat, vilket skiljer Ryssland från exempelvis Kina. Skulle opinionen vända runt Xi Jinping kan partiet peta honom och skapa stabilitet genom en ny ledare, för det är partiet som är basen för regimen. I Ryssland är Putin, i alla fall utåt sett, hela regimen förkroppsligad. Faller Putin så faller regimen. Då går det inte att ta samma risker.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 13:00   #14
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Ryssland är världens mest resursrika land de har mycket lite att tjäna på ett invasionskrig om NATO involveras och skulle inte fixa det utan kinas hjälp.

Ryssland är nog mer intresserade att arbeta med projektet nya silkesvägen, "Belt and Road Initiative"

https://en.wikipedia.org/wiki/Belt_and_Road_Initiative
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 17:24   #15
Dominic
Registered User
 
Dominics avatar
 
Reg.datum: May 2021
Inlägg: 45
Ukrainas premiärminister är jude, Ukrainas president är jude, stor del av Biden-administrationen är judar. Liksom judar var överrepresenterade i ledarskapet hos ryska revolutionärerna en gång i tiden.

Vill man således försöka få en idé om huruvida det blir krig eller inte gör man nog bäst i att försöka studera vad judarna gör.

Dominic är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)