Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-06-29, 15:23   #106
Proxy
Registered User
 
Proxys avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oslo/Vänersborg
Inlägg: 4 136
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Hej Proxy!

Jag ska prova ditt schema. Jag måste ha helgen fri så jag kommer göra följande:
Push
Pull ex Mark
Ben
Push
Pull ink Mark
Vila
Vila

Vad tror du om det? Och köra ganska tungt på det benpasset jag har, fail i första set på böj eller så. Tycker benen får sig en ordentlig omgång i mark också.
Det ser väldigt bra ut. För mig personligen så är det benen som behöver återhämta sig längst, och även dom man kan träna mest. Så absolut, om man ska ha ett pass i veckan för en muskel så är det just ben.
100% fokus på det passet så blir det jättebra.

Citat:
Ursprungligen postat av exnm Visa inlägg
Jag började skapa ett men det kan vara det fulaste som någonsin har skapats i excel så jag börjar om i helgen!

Kört 6 pass med detta nu. Börjar hitta rätt i vikterna nu. Som jag sa tidigare, träningsverken har fan dödat mig, och gör det fortfarande!
Ska bli kul att se hur det blir, jättetacksam!
__________________
Journalen - Tyngdlyftning på amatörnivå
Min del på Renvilja.com
Instagram: Danieljsjo
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 15:51   #107
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Armed Dingo
Varför ska du till fail på första setet?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 10:48   #108
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Fungerar frekvensen bra för er som testat? Ingen som känt att det blir för mycket?
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 16:39   #109
Spacedogg
Registered User
 
Spacedoggs avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Permaximum Visa inlägg
Fungerar frekvensen bra för er som testat? Ingen som känt att det blir för mycket?
Utmärkt frekvens, den låga volymen gör så att man får allt gjort på cirka en timme och med ett högt tempo. Jag blir återhämtad till nästa pass t.o.m nu under deff. Skulle jag ligga på kcalöverskott skulle jag kunna tänka mig att lägga till nån extra övning/set här och där.
Spacedogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 19:29   #110
Carnes
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 503
Citat:
och du ska gå ut från gymmet med en riktigt bra och fyllig pump.
Varför?
Carnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 12:04   #111
Graafen
Registered User
 
Graafens avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Växjö
Inlägg: 805
@Proxy, när det står dips är det menat med vanliga dips från ställning eller bänkdips där man lassar på vikt?
__________________
Journal!
Graafen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 12:33   #112
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av Graafen Visa inlägg
@Proxy, när det står dips är det menat med vanliga dips från ställning eller bänkdips där man lassar på vikt?
Bänkdips är väl bänkdips och vanliga dips vanliga dips oavsett om man lassar på vikt eller ej, för det kan du göra i bägge.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 12:51   #113
Proxy
Registered User
 
Proxys avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oslo/Vänersborg
Inlägg: 4 136
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
Varför?
Av två anledningar egentligen.

1) Om du har haft bra pump i musklerna tidigare i passet, men är platt och tom när du slutar - då har du tränat med för hög volym - åtminstone efter tänket i detta programmet.
Notera dock att detta gäller om man har haft en pump tidigare i passet. Om man inte får någon - se nedan.

2) Om du inte får någon form av pump, så reagerar inte kroppen "som den ska".
Detta har jag inga som helst stöd för, utan är helt en personlig reflektion. Oavsett om jag tränar tungt eller lätt, vilar 1 eller 10 minuter, så ska jag alltid få mer eller mindre pump i mina muskler. Pump får man inte bara av 20-reppare i cablecrossen, det får man även av 2 reps i ett marklyft eller tunga bänkpressar.
Ingen pump kommer alltid hand i hand med trötthet, svaghet, och andra tecken på att kroppen inte är i fas, enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Graafen Visa inlägg
@Proxy, när det står dips är det menat med vanliga dips från ställning eller bänkdips där man lassar på vikt?
Det får man välja själv. Jag har alltid haft problem med vanliga dips, och kan inte lasta på en bråkdel av vad jag kan innan axlarna går sönder. Jag kör därför bänkdips, som jag tycker är en utmärkt styrkeövning för triceps.
Men om man kan köra vanliga dips så är det utmärkt!
__________________
Journalen - Tyngdlyftning på amatörnivå
Min del på Renvilja.com
Instagram: Danieljsjo
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 23:10   #114
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
Hmm... Då hade jag kanske klämt ihop det till halvkropps-pass. Kan inte riktigt sätta mig in i den situationen, men jag hade nog gjort så. Så du kan ju köra lite samma träningsprincip, men med ett annat schema.
Okej. Tog tag i saken och bastardisetade grundprogrammet till skrot. Nåja, kanske en liten överdrift. Känns nästan lite OT att posta vad jag kom fram till här men tänkte höra ifall jag på något sätt trashat någon av grundprinciperna.

Dag 1
Frontböj RPT (1-4, 6-8, 12-15)
Bänk RPT
Benpress 3x8-12, minst 2 från fail
Sned bänk 3x8-12, -||-
Sidlyft 3x8-20, fail
Pushdowns 3x8-12, minst 2 från fail

Dag 2
Stångrodd RPT
Latsdrag RPT
Kabelrodd 3x8-12, minst 2 från fail
Reversed flyes 3x8-20, fail
Lårcurl 3x8-12, fail
Stångcurl 3x8-12, minst två från fail

Detta körs måndag tisdag, torsdag, fredag. Så frekvensen blir densamma som i originalupplägget.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-09, 04:40   #115
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Jag har inte haft lust att hänga på gymmet 5 dagar i veckan (självklart ingen pun mot er som gör det!) så jag har kört Mån Ben, Ons Push och Fre Pull i 2 veckor.

Resultatet är slående. Jag har nu slutat nöta samma vikt i 3 set och bytt ut mot omvänd pyramid precis som proxys program säger. Effekten är enorm (men lagom) pump efter sista setet, jag känner mig utmattad men ändå fräsch när jag lämnar gymmet, och jag har slutat bita sönder mina fingerband. Kan det bero på minskat cortison?

Jag har ökat 1-2 reps i alla basövningar (på 2 veckor!). Eftersom jag bara kör 1 gång i veckan så går jag till 1 ifrån fail i alla set och inte lättare.

Att sänka loaden och sluta nöta sönder samma tunga vikt är det bästa som hänt min träning någonsin! Mycket tacksam för detta schema! Dessutom behöver jag bara besöka gymmet tre gånger i veckan - mer tid över till annat.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-09, 13:19   #116
Proxy
Registered User
 
Proxys avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oslo/Vänersborg
Inlägg: 4 136
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag har inte haft lust att hänga på gymmet 5 dagar i veckan (självklart ingen pun mot er som gör det!) så jag har kört Mån Ben, Ons Push och Fre Pull i 2 veckor.

Resultatet är slående. Jag har nu slutat nöta samma vikt i 3 set och bytt ut mot omvänd pyramid precis som proxys program säger. Effekten är enorm (men lagom) pump efter sista setet, jag känner mig utmattad men ändå fräsch när jag lämnar gymmet, och jag har slutat bita sönder mina fingerband. Kan det bero på minskat cortison?

Jag har ökat 1-2 reps i alla basövningar (på 2 veckor!). Eftersom jag bara kör 1 gång i veckan så går jag till 1 ifrån fail i alla set och inte lättare.

Att sänka loaden och sluta nöta sönder samma tunga vikt är det bästa som hänt min träning någonsin! Mycket tacksam för detta schema! Dessutom behöver jag bara besöka gymmet tre gånger i veckan - mer tid över till annat.
Kul att du gillar det!

Just gällande kortisonet så kan jag givetvis inte veta detta då jag inte har något labb. Det är dock känt att man i regel får mer kortison av en högre totalvolym, så det låter inte helt orimligt att nivåerna skulle vara lägre efter ett sånt här pass.
Man känner sig fräschare i vilket fall!
__________________
Journalen - Tyngdlyftning på amatörnivå
Min del på Renvilja.com
Instagram: Danieljsjo
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-09, 19:03   #117
Thornblom
Försent nu då.. =(
 
Thornbloms avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Skogen
Inlägg: 1 324
Jag är sugen på att testa detta program. Hur skulle du lagt in trapzträning om dessa släpade?
Thornblom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-09, 19:24   #118
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av Thornblom Visa inlägg
Jag är sugen på att testa detta program. Hur skulle du lagt in trapzträning om dessa släpade?

Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
Jag tränade traps i början av min karriär. Dom växte för fort, så jag lade av med det. Marklyft räcker för trapsen, utan tvekan. Om man vill få lite bättre traps så kan man väll köra lite shrugs om man vill, men det ska inte behövas. Marka 250 istället.
...
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-10, 14:00   #119
Graafen
Registered User
 
Graafens avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Växjö
Inlägg: 805
Proxy vad anser du om att stretcha efter? Sedan slutligen värmer du upp dina axlar innan bröstpressar och i så fall hur?
__________________
Journal!
Graafen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-10, 17:51   #120
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Kört detta program nu i snart 1,5 månad. Love it! Ökat bra i både reps och vikt. Och jag är ingen duvunge, tränat seriöst i 5-6 års tid.

Perfekt att träna alla pass 2 ggr i veckan, bra övningar, älskar reversed pyramid upplägget och att få köra både tungt och lätt samma pass!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)