Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-07-03, 14:54   #21406
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
Fick tillträde till gammalt avstängt flygfält..bilen går helt ok. Banan tog slut..annars hade jag nått 280+ , har 2 växlar kvar vid 250.

470 hk och launch control är svårt att hantera. Jag har LSD diff men den spinner helt galet i starten..

Grymt bra prestanda! Hur har du skrämt upp motorn till 470hk?

Jag kör en BMW 535d som är chippad till 380 hk och en ocean i Newton, men fantiserar om att byta till en M5 och låta Tuningchip dra upp den i närmare 700hk inkl. något bisarrt effektsystem. Min fru har dock andra prioriteringar så det blir kanske när sonen växt ur bilbarnstolen.
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-03, 16:17   #21407
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Grymt bra prestanda! Hur har du skrämt upp motorn till 470hk?

Jag kör en BMW 535d som är chippad till 380 hk och en ocean i Newton, men fantiserar om att byta till en M5 och låta Tuningchip dra upp den i närmare 700hk inkl. något bisarrt effektsystem. Min fru har dock andra prioriteringar så det blir kanske när sonen växt ur bilbarnstolen.
Jag kör MHD flash ( via android ) steg 2 , Wagner downpipe 300 cells. Raka rör bak till performance ljuddämpare. Cold air intake.

M5 ja, det hade varit grejor det
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-03, 16:39   #21408
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
Jag kör MHD flash ( via android ) steg 2 , Wagner downpipe 300 cells. Raka rör bak till performance ljuddämpare. Cold air intake.

M5 ja, det hade varit grejor det
Nice! Men får du inga problem med avgasvärdena? Jag hade en Corvette som jag trixade lite med, men då jag satte dit helsystem med racekattar så blev det omöjligt att få ner värdet så besiktningen var ett problem.
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-03, 18:46   #21409
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Nice! Men får du inga problem med avgasvärdena? Jag hade en Corvette som jag trixade lite med, men då jag satte dit helsystem med racekattar så blev det omöjligt att få ner värdet så besiktningen var ett problem.
en del får tänd motorlampa om de kör helt catless. Dock kan man styra det via MHD appen, man stänger av funktionen under "options". Min är 300 cells cat så min påverkas inte, bara tuta och köra.
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-03, 19:42   #21410
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
en del får tänd motorlampa om de kör helt catless. Dock kan man styra det via MHD appen, man stänger av funktionen under "options". Min är 300 cells cat så min påverkas inte, bara tuta och köra.
Så jävla skönt! Jag fick besiktiga om Corvetten tre gånger. Sista gången körde jag den så in i helvete varm att jag var sjukt orolig för motorn. Stod och varvade som en dåre runt hörnet från besiktningen i en kvart så till slut kom polisen och undrade vad i helvete jag höll på med...
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 09:23   #21411
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Vi är fyra pers som ska till Island och ska hyra bil. Vi kommer att ha två större resväskor och handbagage. Detta är bara under färden till och från flygplatsen, d.v.s. vid två tillfällen. Under resterande tid så kommer vi att använda bilen till dagsutflykter och ha betydligt mindre packning med oss. Hur snåla ska vi vara tycker ni? Pris är per person.

1) Hyundai i20 - 326 liter. 1000 kr.
2) Hyundai i30 - 378 liter. 1500 kr.
3) Dacai Duster 4x4 - 445 liter. 2000 kr.

OBS: det är ca 40 min bilfärd från flygplatsen till där vi ska bo. Så relativt nära.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08

Senast redigerad av MackeJuve den 2019-07-04 klockan 09:26.
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 09:33   #21412
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vi är fyra pers som ska till Island och ska hyra bil. Vi kommer att ha två större resväskor och handbagage. Detta är bara under färden till och från flygplatsen, d.v.s. vid två tillfällen. Under resterande tid så kommer vi att använda bilen till dagsutflykter och ha betydligt mindre packning med oss. Hur snåla ska vi vara tycker ni? Pris är per person.



1) Hyundai i20 - 326 liter. 1000 kr.

2) Hyundai i30 - 378 liter. 1500 kr.

3) Dacai Duster 4x4 - 445 liter. 2000 kr.



OBS: det är ca 40 min bilfärd från flygplatsen till där vi ska bo. Så relativt nära.
Lol va dyrt. Vart ska ni bo?

Buss?

För dom pengarna kan ni ju ta varsin taxi ifall ni inte ska ha bilen sen

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 09:34   #21413
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vi är fyra pers som ska till Island och ska hyra bil. Vi kommer att ha två större resväskor och handbagage. Detta är bara under färden till och från flygplatsen, d.v.s. vid två tillfällen. Under resterande tid så kommer vi att använda bilen till dagsutflykter och ha betydligt mindre packning med oss. Hur snåla ska vi vara tycker ni? Pris är per person.

1) Hyundai i20 - 326 liter. 1000 kr.
2) Hyundai i30 - 378 liter. 1500 kr.
3) Dacai Duster 4x4 - 445 liter. 2000 kr.

OBS: det är ca 40 min bilfärd från flygplatsen till där vi ska bo. Så relativt nära.
Ska ni ut i bushen på någon av dagsturerna? Dustern har ju hög markfrigång och 4hjuls om man ska ut på små kostigar. Annars hade jag nöjt mig med i20 och stora väskorna i bagaget och handbagagen i knät under flygplatsresorna.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 09:45   #21414
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Lol va dyrt. Vart ska ni bo?

Buss?

För dom pengarna kan ni ju ta varsin taxi ifall ni inte ska ha bilen sen

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Det är alltså pris för måndag-måndag per person, vi är fyra personer. Bilen kommer att användas dagligen för dagsutflykter.

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Ska ni ut i bushen på någon av dagsturerna? Dustern har ju hög markfrigång och 4hjuls om man ska ut på små kostigar. Annars hade jag nöjt mig med i20 och stora väskorna i bagaget och handbagagen i knät under flygplatsresorna.
Vi är inställda på att inte åka offroad med bilen. Har kollat turer där det inte kommer att behövas i20 ligger väl närmast till hands, den borde ju duga storleksmässigt när man ska ta utflykterna. Vi har tänkt tälta en natt men två billiga tält+sovsäckar+mindre ryggsäckar borde ju fungera helt ok att få ned i en sådan bil? Har jämfört med polarens Kia Rio som har liknande bagageutrymme och har svårt att se hur det inte skulle kunna gå.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 09:50   #21415
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Ska ni ut i bushen på någon av dagsturerna? Dustern har ju hög markfrigång och 4hjuls om man ska ut på små kostigar. Annars hade jag nöjt mig med i20 och stora väskorna i bagaget och handbagagen i knät under flygplatsresorna.
+1
Håller ni er på de asfalterade vägarna, så klarar ni er med vad som.
Men kör inte ut på grusvägar med något annat än en ordentlig bil. Det kan snabbt bli riktigt riktigt dåliga vägar.
Vi hade extrem tur som inte körde fast när vi var där. körde på grusväg som var helt ok för att lite senare vara vattenfylld hela bredden på vägen. Bara gasa och hoppas att komma igenom. Vissa ställen fick vi röja undan för att kunna köra sidan om vägen.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 09:52   #21416
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy Visa inlägg
+1
Håller ni er på de asfalterade vägarna, så klarar ni er med vad som.
Men kör inte ut på grusvägar med något annat än en ordentlig bil. Det kan snabbt bli riktigt riktigt dåliga vägar.
Vi hade extrem tur som inte körde fast när vi var där. körde på grusväg som var helt ok för att lite senare vara vattenfylld hela bredden på vägen. Bara gasa och hoppas att komma igenom. Vissa ställen fick vi röja undan för att kunna köra sidan om vägen.
Du har varit på Island? Det är ju guld. Två av våra dagsutflykter innefattar Golden Circle och vattenfallen(Skogafoss etc.), där kan man väl hålla sig på asfaltsväg och parkera i närheten för att sedan knalla till sevärdheterna?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 09:58   #21417
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Du har varit på Island? Det är ju guld. Två av våra dagsutflykter innefattar Golden Circle och vattenfallen(Skogafoss etc.), där kan man väl hålla sig på asfaltsväg och parkera i närheten för att sedan knalla till sevärdheterna?
Det ska vara hur lugnt som helst.
Vi gjorde en resa där vi körde runt hela Island, med olika boende varje dag. Det går också utmärkt att hålla sig på bra vägar då. Gäller bara att inte tycka man ska ta genvägen på den fina grusvägen som stod som alternativ väg på dagsrutten
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 10:00   #21418
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy Visa inlägg
Det ska vara hur lugnt som helst.
Vi gjorde en resa där vi körde runt hela Island, med olika boende varje dag. Det går också utmärkt att hålla sig på bra vägar då. Gäller bara att inte tycka man ska ta genvägen på den fina grusvägen som stod som alternativ väg på dagsrutten
Gött Vi tar nog den minsta bilen, känns som att det bara är turerna från flygplatsen som är den trånga faktorn och det kan det vara värt om man kan halvera priset. Känns som att kostnaderna kommer att komma ändå.

Vilka hyrde ni bil av? Blev det mycket tillägg i form av försäkringar och sådant när ni plockade ut bilen?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 10:09   #21419
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Gött Vi tar nog den minsta bilen, känns som att det bara är turerna från flygplatsen som är den trånga faktorn och det kan det vara värt om man kan halvera priset. Känns som att kostnaderna kommer att komma ändå.

Vilka hyrde ni bil av? Blev det mycket tillägg i form av försäkringar och sådant när ni plockade ut bilen?
Det kommer jag inte ihåg.
Vi tog inga extra försäkringar när vi hämtade ut bilen. Vilket vi ångrade rätt bra när vi körde grusvägen och sen efter när vi kom ut med en bil som var helt täckt med lera. Hade lera inne i motorhuven till och med.
Spolade av det så gott det gick på en mack. Men vågade inte spola av motorn med högtryckssprutan.
Om det kommer fler tillfällen. vågar man spola av motorn med högtrycksspruta?
De sa inget på hyrstället dock, så gick bra ändå.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 10:26   #21420
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy Visa inlägg
. Men vågade inte spola av motorn med högtryckssprutan.
Om det kommer fler tillfällen. vågar man spola av motorn med högtrycksspruta?
De sa inget på hyrstället dock, så gick bra ändå.
Generellt gäller alltid nej vid motortvätt. För mycket elektronik och känsliga delar, även på äldre bilar. Kapslingen är ofta dålig i skarvar, lådor och dosor. Inget ställe som är tänkt att bli vått.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)