Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2020-05-05, 20:56   #1
KAR340
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 18
Tips för träningsenergi vid deff

Har styrketränat några månader nu och börjar se de första små resultaten i spegeln. Kör 2 långa helkroppspass i veckan, ca 80-90 min per gång för det passar min livssituation just nu.
Jag har för första gången kommit in i styrketräningen och tycker det är kul men har alltid fått kämpa för att hålla kroppsfettet nere. Bestämde mig denna gången för att strunta i vågen och bara träna och försöka fokusera på bra livsmedel. Bestämde mig ändå för någon månad sedan att väga mig för jag kände att byxorna börjat krympa.. och mycket riktigt hade det smygit sig på ca 5 kg under senaste halvåret.
Jag har gått ner i vikt många gånger förr men aldrig lyckats i samband med styrketräning. Passen blir så jobbiga och jag känner mig orkeslös, vimmelkantig och tappar all motivation. Nu när jag kommit in i styrketräningen och börjat tycka om den så vill jag till inget pris tappa den men jag känner att jag behöver ta tag i fettet igen och köra någon typ av deff.

Jag undrar vad era bästa tips är för att ha energi på träningen samtidigt som ni deffar?
Några funderingar jag har på rak arm är:
*Kan mitt upplägg med två långpass vara en nackdel eftersom man har lägre glykogendepåer vid deff och kör helt slut på energi efter ett tag. Tänker också att muskelnedbrytningen blir hög mellan passen när det går 2-3 dgr utan styrketräning och med kaloriunderskott.
*Hur mycket skall man fokusera på vikt på stången och antal repetitioner under en deff. Försöker ni köra på med precis samma vikt och reps som vanligt? Till och med fortsätta öka?
*Kan det vara bra att försöka tajma energiintag för bättre energi, ladda med extra mat innan och efter träning för att gå ner lägre mellan passen?

Alla tips mottages!
KAR340 är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)