Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-10-30, 07:22   #901
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Mm skulle tänkt på det, känns rätt äckligt just nu och fet waste of time, så att säga.
Hur fick du reda på det?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 07:43   #902
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nu verkar alla plötsligt ha blivit väldigt överens om att tjejen har gjort fel. Hon har väl inte ljugit för trådskaparen? Man kan ha fyra KK och ändå leta efter ett seriöst förhållande.
Ja men precis så. Jag förstår inte varför det är ett problem att hon ligger med andra. De har haft EN dejt och DEN var mestadels sex. Eller är det sånt där svagtänkt "En nyckel som öppnar alla lås är pra grejjor men ett lås som öppnas av flera nycklar"-efterblivenhet vi ser igen?
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 07:58   #903
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Ja men precis så. Jag förstår inte varför det är ett problem att hon ligger med andra. De har haft EN dejt och DEN var mestadels sex. Eller är det sånt där svagtänkt "En nyckel som öppnar alla lås är pra grejjor men ett lås som öppnas av flera nycklar"-efterblivenhet vi ser igen?
Hon behöver inte ha gjort något fel för att Bobban inte ska vilja fortsätta ha ett (högst efemärt) förhållande med henne. Inte krävs det några större förväntningar på att gifta sig inom de kommande tre veckorna för att få avsmak av upptäckten av att hon blir simultant maulad av fyra olika män. Najs för dig, men I'm out liksom.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 08:01   #904
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
För 99% är det ett problem vem fan vill vara det trettonde hjulet i en kvinnas liv? Kanske man inte kan säga att det är fel men man bör räkna med att den andra blur sårad
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 08:35   #905
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Det beror på hur man ser på saken. Fult beteende är det ju och det är ju även krångligt för den som gör det skulle man tycka.
Fult beteende? Dom har väl för f... träffats en gång? Då är man KNAPPAST exklusiva med varandra och båda har full rätt att ligga med andra.

Skojar du eller?

Märker man efter X dejter till att man är attraherade av varandra på ett annat plan än att enbart ligga kan man ju däremot börja prata om att bara ligga med varandra. Träffar jag en tjej på tinder eller whatever kommer jag ju knappast sluta ligga med andra för vi träffats en gång. Vansinne.

Att man inte gillar att hon ligger med andra, visst det kan man väl få tycka. Det är dock inte hennes problem eller något hon gjort fel.

Senast redigerad av PureWhey den 2019-10-30 klockan 08:37.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 08:45   #906
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Fult beteende? Dom har väl för f... träffats en gång? Då är man KNAPPAST exklusiva med varandra och båda har full rätt att ligga med andra.

Skojar du eller?

Märker man efter X dejter till att man är attraherade av varandra på ett annat plan än att enbart ligga kan man ju däremot börja prata om att bara ligga med varandra. Träffar jag en tjej på tinder eller whatever kommer jag ju knappast sluta ligga med andra för vi träffats en gång. Vansinne.

Att man inte gillar att hon ligger med andra, visst det kan man väl få tycka. Det är dock inte hennes problem eller något hon gjort fel.
Sa jag att hon har gjort fel? Vad jag menade är att om man gör som hon så skall man åtminstone hålla käft. Jag har själv gjort som hon och många har blivit sårade för alla tänker inte så. I den meningen håller jag det som fult beteende. Dessutom vet vi ej vad hon har berättat åt bobcole. Många får det ju att låta som att man är den enda osv. Lika som jag en gång trodde då tjejen lovade det ena ovh det andra men sanningen var en annan. Det är nåt jag själv lärt mig, ****** runt fastän du dejtar men verätta det inte isåfall. Ljug inte om dina avsikter för att hålla nån kvar.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 09:04   #907
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Det blev inget gott slut.

Var där i helgen, det visar sig att hon har 3 olika KKs hon träffar och träffat samtidigt som vi pratat med varandra, samtidigt som hon sagt till mig att hon letar efter en seriös pojkvän.

Tydligen har hon träffat dessa väldigt nyligen, också.
Hahaha ja det var ju iaf inte dig hon letade efter kan man ju lugnt säga. Fan stabilt av tjejen att ha 4 olika ragg igång samtidigt. Du blev dumpad på ett brutalt sätt för att du förmodligen visade upp en del ocharmigheter utifrån hur du uttrycker dig, och förmodligen tror jag hon drog en lättnadens suck när du stormade därifrån.

Alltså på allvar, hur besatt och osäker måste man vara om man tror att man ska va den enda efter en dejt på tinder som resulterade i sex på första dejten. Då vi lever i en modern västvärld där kvinnor får göra hur dom vill så får dom också ta för sig sexuellt hur mycket dom vill. Sen om du hade varit den där som hon fastna för hade hon naturligtvis avslutat dom andra relationerna ganska omgående. Du gillade inte förutsättningarna som hon presenterade, grina inte om det som nån mes utan gå vidare och bara acceptera det som något normalt som kan hända.

Senast redigerad av KT81 den 2019-10-30 klockan 09:05.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 09:05   #908
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Hon behöver inte ha gjort något fel för att Bobban inte ska vilja fortsätta ha ett (högst efemärt) förhållande med henne. Inte krävs det några större förväntningar på att gifta sig inom de kommande tre veckorna för att få avsmak av upptäckten av att hon blir simultant maulad av fyra olika män. Najs för dig, men I'm out liksom.
Du har rätt i av BobCole har all rätt att bestämma själv om han ska fortsätta äventyret eller inte, det är inget jag försökte motsäga. Det som jag inte förstår är hur hennes sexliv kan vara så avtändande på en sådan enkel basis. Hon ligger med andra, har sexuell frihet - Yay för henne. Att hon blir "maulad" som du säger gör ju inte hennes och BobColes sexuella umgänge mindre värt. Fast jag vet också om att det finns en sådan uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
För 99% är det ett problem vem fan vill vara det trettonde hjulet i en kvinnas liv? Kanske man inte kan säga att det är fel men man bör räkna med att den andra blur sårad
Fast ansvaret på att såra/inte bli sårad ligger inte på henne efter en dejt, men det kanske inte heller är det du menar.

Men jag ska vara helt ärlig - Jag har haft sexpartners som haft flera sexpartners bredvid mig. Det har aldrig varit något problem, man är noga med den sexuella hygienen (som alla bör vara), och man njuter av sexet. Att hon några dagar tidigare legat med någon annan har verkligen aldrig känts som ett problem för mig. Det är sex, inte en förlovning.

Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Vad jag menade är att om man gör som hon så skall man åtminstone hålla käft.

[...]

Det är nåt jag själv lärt mig, ****** runt fastän du dejtar men verätta det inte isåfall. Ljug inte om dina avsikter för att hålla nån kvar.
Jag får inte alls ihop detta. Om man ska göra det så ska man hålla käft, men samtidigt inte ljuga. Så... lögn genom undanhållande?
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 09:08   #909
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Jag får inte alls ihop detta. Om man ska göra det så ska man hålla käft, men samtidigt inte ljuga. Så... lögn genom undanhållande?
Du vet en av kvinnors främsta uppgift är att få alla osäkra sköra män att framstå som lejon. Skiter en kvinna fullständigt i mannens sköra ego är hon ett svin som ska skämmas. Speciellt om hon får mannen själv att förstå att han är en jävla tönt.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 09:12   #910
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Du har rätt i av BobCole har all rätt att bestämma själv om han ska fortsätta äventyret eller inte, det är inget jag försökte motsäga. Det som jag inte förstår är hur hennes sexliv kan vara så avtändande på en sådan enkel basis. Hon ligger med andra, har sexuell frihet - Yay för henne. Att hon blir "maulad" som du säger gör ju inte hennes och BobColes sexuella umgänge mindre värt. Fast jag vet också om att det finns en sådan uppfattning.

Du utgår från att sexuellt umgänge är Bobcoles huvudsakliga syfte. Huruvida det stämmer kan ju endast han svara på, men om det är något annat såsom egovalidering, emotionell närhet el. dyl. är det ju irrelevant att det sexuella umgänget inte är mindre värt.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 09:25   #911
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Du utgår från att sexuellt umgänge är Bobcoles huvudsakliga syfte. Huruvida det stämmer kan ju endast han svara på, men om det är något annat såsom egovalidering, emotionell närhet el. dyl. är det ju irrelevant att det sexuella umgänget inte är mindre värt.
Men om man har de andra vågskålarna som du nämner här, egovalidering, emotionell närhet, osv, så är väl det ändå inte saker som blir 100% efter en helg? Det känns som att man i så fall förväntar sig ett blankt papper istället för en person med ett eget liv och erfarenheter.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 09:41   #912
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Man skall vara noga med vad man ger för bild av sig. Ger du en bild av en gemensam framtid men egentligen inte alls är säker så gör man fel. Dessutom slutar det oftast med att nån blir sårad om man berättar att man har många kk så varför berätta? Det går ju emot ärligheten men av erfarenhet så säger jag att det inte lönar sig. Om man söker efter en relation så kan det dessutom bli en jävla soppa känslomässigt. Vi är ju alla olika förståss och alla har olika åsikter om vad som är ok. Förutsatt att hon verkligen var intresserad av bobcole så var det ju ett dumt drag att berätta, det ledde till att han tog en smäll och inte längre vill ha med henne att göra. Problemet generellt är att om man inte snackar så kan nåndera få fel uppfattning om vilken nivå man ligger på. Man träffas hon den ena, ligger och går hem typ det har lett till att ena håller det som kk medan den andra uppfattat det som att man endå har nåt allvarligt på g.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 09:52   #913
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Men om man har de andra vågskålarna som du nämner här, egovalidering, emotionell närhet, osv, så är väl det ändå inte saker som blir 100% efter en helg? Det känns som att man i så fall förväntar sig ett blankt papper istället för en person med ett eget liv och erfarenheter.
Tänk dig att du varit en incel i åratal. Isolationen och bristen på närhet driver dig nästan galen. Du börjar tro att du är helt värdelös. Sen springer du på en tjej som verkar riktigt superintresserad av dig. Hade dina tankar varit 100% rationella och coola i det läget?

Faktum är att de flesta personers tankar inte direkt baseras på hållbara syllogismer, men det innebär inte att man inte kan empatisera med dem.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 10:39   #914
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Tänk dig att du varit en incel i åratal. Isolationen och bristen på närhet driver dig nästan galen. Du börjar tro att du är helt värdelös. Sen springer du på en tjej som verkar riktigt superintresserad av dig. Hade dina tankar varit 100% rationella och coola i det läget?

Faktum är att de flesta personers tankar inte direkt baseras på hållbara syllogismer, men det innebär inte att man inte kan empatisera med dem.
Tanken är väl att det är lite svårt att känna empati med en person som å ena sidan vill lämna ett liv som så kallad "incel" men i nästa andetag i princip kallar en tjej för känslolös slampa bara för att hon har fler sexuella partners än honom efter en dejt då hon hade "lovat" honom att hon letade efter en seriös partner. Han tänker ju endast på sina egna behov och blir så kränkt att hon äcklar honom på grund av att hon inte anser hans behov vara viktigare än hennes.

Ursäkta att jag svarar på något som du argumenterade med en annan om.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 12:18   #915
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Tanken är väl att det är lite svårt att känna empati med en person som å ena sidan vill lämna ett liv som så kallad "incel" men i nästa andetag i princip kallar en tjej för känslolös slampa bara för att hon har fler sexuella partners än honom efter en dejt då hon hade "lovat" honom att hon letade efter en seriös partner. Han tänker ju endast på sina egna behov och blir så kränkt att hon äcklar honom på grund av att hon inte anser hans behov vara viktigare än hennes.

Ursäkta att jag svarar på något som du argumenterade med en annan om.
Ja. Jag kan empatisera men inte känna någon större sympati just p.g.a. de anledningarna. Bobby Boy är min bruscha så vill inte gå på honom för hårt.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)