Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-29, 20:02   #676
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Att de fallit bort behöver ju inte betyda att de har upphört existera. Det går att kontakta folk även om man inte pratat på ett par år. .
Par år? Testa 10+. Vad tänker du dig där, att jag, om jag var singel och utan game vill säga, ber min syrra fundera ut 5 vänner som var singlar 10 år sen, som nu kanske inte är det längre, som nu kanske inte ens bor i samma stad längre, som nu kanske inte har samma nummer längre, och göra vad? "Hej börja häng med mig igen". På 10 år har dessa singlar förmodligen nya gäng som är prio 1 när fritid uppstår.

Nej nej, långsökt af.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 21:31   #677
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Att ge upp är inte att ”man up”.
Det handlar inte om att "ge upp". Det handlar om att ta livet för vad det är.

Vi växer alla upp med drömmar och ambitioner. Men det blir inte alltid som man tänkt sig(för de allra flesta skulle jag vilja påstå t.om). Då är det bara att gå vidare med något annat.

Vi matas ständigt med "du kan bli vad du vill, bara du anstränger dig för det" ; nej det kan du inte. Man har förutsättningar som sätter begräsningar.

Många av dessa s.k incels har (gissar jag) olika personlighetsstörningar typ autism och liknande. De förstår inte det sociala spelet. Även om en del påstår sig vara fullt fungerade män med allt vad det innebär och det låter konstigt för sådana män är inte incels.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 21:51   #678
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Det handlar inte om att "ge upp". Det handlar om att ta livet för vad det är.

Vi växer alla upp med drömmar och ambitioner. Men det blir inte alltid som man tänkt sig(för de allra flesta skulle jag vilja påstå t.om). Då är det bara att gå vidare med något annat.

Vi matas ständigt med "du kan bli vad du vill, bara du anstränger dig för det" ; nej det kan du inte. Man har förutsättningar som sätter begräsningar.

Många av dessa s.k incels har (gissar jag) olika personlighetsstörningar typ autism och liknande. De förstår inte det sociala spelet. Även om en del påstår sig vara fullt fungerade män med allt vad det innebär och det låter konstigt för sådana män är inte incels.
Det handlar inte om att sadla om till fotomodell eller industrimagnat trots att man är ful och inte har något sinne för affärer. Mer vardagliga saker som senare leder till andra saker, står man still händer inget alls.
Det handlar om att röra sig utanför sin komfortzon då och då.Säga ja mer än nej och bestämma sig för att det kommer att bli kul, eller hon säger ja, trots att man inte tror det egentligen.

Mycket går om man väl försöker och klarar att stå ut med att misslyckas då och då.
I väldigt många situationer är det sämsta utfallet att man är tillbaka på ruta ett, och där var man ju redan innan.
Det blir oftast inte så dåligt som man tänkt sig skulle jag nog säga.

Men visst fokuserar man och agerar utefter ens begränsningar och farhågor hela tiden så visst, då kanske TVn är ett rätt bra sällskap ändå.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 22:36   #679
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Par år? Testa 10+. Vad tänker du dig där, att jag, om jag var singel och utan game vill säga, ber min syrra fundera ut 5 vänner som var singlar 10 år sen, som nu kanske inte är det längre, som nu kanske inte ens bor i samma stad längre, som nu kanske inte har samma nummer längre, och göra vad? "Hej börja häng med mig igen". På 10 år har dessa singlar förmodligen nya gäng som är prio 1 när fritid uppstår.

Nej nej, långsökt af.
Yep rätt långsökt. Men tyvärr nog det bästa tips jag har
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 07:08   #680
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Syftar du på mig?

Jag har insett mina begräsningar för länge sen. Jag strävar inte längre efter något jag aldrig kommer uppnå. Och det är OK för min del. Jag har släppt det.

Livet är inte rättvist. Bara att acceptera och traska vidare (om du verkligen försökt ta dig ur din icke-önskade situation).

Man the f up och sluta lipa.


Jag ser det på ett annat sätt. Man måste vara realistisk som du säger men endå koncentrera sig på vad man har och vad man kan realistiskt kan uppnå istället för att se på det från en negativ synvinkel. Vi kan alla göra våra liv drägliga på ett eller annat sätt.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 10:26   #681
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Lyssnar man på EagleEye lär man i varje fall få fortsätta runka.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 10:56   #682
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Lyssnar man på EagleEye lär man i varje fall få fortsätta runka.
Jag tror man gör bäst i att åtminstone ha det i bakhuvudet. Att om man förblir sexlös försöka hitta något som gör livet någotsånär drägligt ändå. Att inte bara gå all in i sina försök att lyckas utan lära sig att må halvt ok som misslyckad. Givetvis fokus på att försöka men kanske inte bli uppslukad av det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 17:40   #683
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Hur många här vill träffa en partner men inte lyckas?

Hur många här vill ha random sex men inte lyckas?


Handuppräckning tack!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 17:55   #684
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Hur många här vill träffa en partner men inte lyckas?

Hur många här vill ha random sex men inte lyckas?


Handuppräckning tack!
Vad har du i kikarn?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:21   #685
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Ni borde alla skaffa en hund att gå ut med, och cykla mera.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:25   #686
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror man gör bäst i att åtminstone ha det i bakhuvudet. Att om man förblir sexlös försöka hitta något som gör livet någotsånär drägligt ändå. Att inte bara gå all in i sina försök att lyckas utan lära sig att må halvt ok som misslyckad. Givetvis fokus på att försöka men kanske inte bli uppslukad av det.
Det är alltid en dålig idé att hänga sin självkänsla på andra, inte minst tjejer. Oavsett om du är incel eller härradsbetäckare.
Men, känner man sig ensam och tycker högerhanden känns tråkig måste man förstås jobba på att förbättra sin situation. Kanske inte tänka så jävla mycket på sina begränsningar och intala sig en massa dumheter. Ta små steg mot att göra situationen bättre. Och lär dig hantera motgångar och trivas bara med dig själv.

Typ så.

Och, gå för fan ut ibland helt själv som en creepy jävla pervo-stalker. I värsta fall kommer folk som är dumma i huvudet och vars åsikt inte betyder något, döma ut dig medan du njuter av en god öl.

Livet kan bli fan så mycket värre än att man får sig en god öl eller två. Risken är snarare att trivas lite för mycket.

Annars finns också risken att stöta på glada och trevliga människor man kan snacka lite skit med. Vissa av dem kan vara kvinnor. De kan även vara trevliga trots att man inte får kuken våt. Och får man det så... använd skydd, är väl ett gott tips?

Det är inte så jävla svårt när man väl ser andra sidan, så att säga. Inte ligga i varje fall. Att hitta lämplig partner är en utmaning för alla, och de flesta misslyckas. Mysa och ****** lite är dock inte så dumt ändå.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:37   #687
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Vad har du i kikarn?
Jag vill veta. Känns som det inte finns någon i tråden som genuint vill.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:39   #688
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag har gett upp. Har varit sjukskriven för länge och inga vänner. Försent och för gammal för att bygga upp något. Dessutom tror jag många tittar snett på folk som är ensamma. Vem vill ha en partner som inte har något umgänge.

Sex tycker jag inte direkt har varit så svårt att få däremot, med dejtingsidor och Tinder. Men det ger ju absolut ingenting i längden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-09-30 klockan 18:41.
Lafayette är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:40   #689
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag har gett upp. Har varit sjukskriven för länge och inga vänner. Försent och för gammal för att bygga upp något. Dessutom tror jag många tittar snett på folk som är ensamma. Vem vill ha en partner som inte har något umgänge.
Så du vill inte längre helt enkelt?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:42   #690
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Så du vill inte längre helt enkelt?
Jo, men uppförsbacken är för stor så det känns omöjligt, och är rädd för att bli sårad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)