Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-19, 23:33   #35521
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Är det folk som piratar längre? Jag har slutat helt. Streaming är så mycket smidigare.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Går att 'pirata' mycket bra streamingtjänster. Spelar till exempel 4k HEVC HDR utan något lagg med enormt film-/seriebibliotek.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-19, 23:50   #35522
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
Jag trivs med mitt eget system. Kolla nya torrents vad som är nytt - kollar imdb om det ser intressant ut - tanka.

Sen om rullen/serien är så pass bra att jag möjligen vill se den igen sparas den.
Pherall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 08:10   #35523
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Streaming blir knepigt om man vill se saker från olika streamingtjänster liksom. Jag har faktiskt ingen koll på hur många streamingtjänster det finns men ska man ha några st blir det väl snabbt dyrt? Eller man kanske kan betala per film eller TV-serie också? Jag vet inte efter jag aldrig använt någon streamingtjänst.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 09:00   #35524
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Streaming blir knepigt om man vill se saker från olika streamingtjänster liksom. Jag har faktiskt ingen koll på hur många streamingtjänster det finns men ska man ha några st blir det väl snabbt dyrt? Eller man kanske kan betala per film eller TV-serie också? Jag vet inte efter jag aldrig använt någon streamingtjänst.
Farsan o jag delar på Viaplay. Själv så har jag netflix och ibland HBO. Det plus svt räcker långt. På viaplay kan man också hyra filmer. Där dyker det upp nya filmer.

Men dom torrent sidorna som jag tittade på har försvunnit. Plus att jag tycker det är bökigt att hitta rätt torrent, mecka in text, fixa med sladd till tv n. Smidigare att bara lyfta på fjärrkontrollen till tv n.



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 09:24   #35525
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Streaming blir knepigt om man vill se saker från olika streamingtjänster liksom. Jag har faktiskt ingen koll på hur många streamingtjänster det finns men ska man ha några st blir det väl snabbt dyrt? Eller man kanske kan betala per film eller TV-serie också? Jag vet inte efter jag aldrig använt någon streamingtjänst.
Nja.

Jag har en tjänst med över 2000 serier, över 10 000 filmer, 4k-material etc.

Finns inte det du vill kolla på använder man en request-sida, så finns det tillgängligt ofta inom ett par timmar.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 09:27   #35526
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Farsan o jag delar på Viaplay. Själv så har jag netflix och ibland HBO. Det plus svt räcker långt. På viaplay kan man också hyra filmer. Där dyker det upp nya filmer.

Men dom torrent sidorna som jag tittade på har försvunnit. Plus att jag tycker det är bökigt att hitta rätt torrent, mecka in text, fixa med sladd till tv n. Smidigare att bara lyfta på fjärrkontrollen till tv n.
Det är 2020 nu för tusan! Du behöver varken mecka med sladd eller undertexter utan detta sköts genom att streama med ex Kodi/Plex

Jag har Netflix endast för att mina gamla föräldrar också skall få ett konto, så vill inte ta bort Netflix för deras skull. Annars kör jag en hel del torrent och Plex/Kodi på det.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 09:28   #35527
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Det är 2020 nu för tusan! Du behöver varken mecka med sladd eller undertexter utan detta sköts genom att streama med ex Kodi/Plex

Jag har Netflix endast för att mina gamla föräldrar också skall få ett konto, så vill inte ta bort Netflix för deras skull. Annars kör jag en hel del torrent och Plex/Kodi på det.
Jag föredrar Emby.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 09:41   #35528
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Det är 2020 nu för tusan! Du behöver varken mecka med sladd eller undertexter utan detta sköts genom att streama med ex Kodi/Plex



Jag har Netflix endast för att mina gamla föräldrar också skall få ett konto, så vill inte ta bort Netflix för deras skull. Annars kör jag en hel del torrent och Plex/Kodi på det.


Får kanske kolla upp kodi/plex/emby. Funkar det med mobilen eller är det dator som gäller?


Sen så känns det bra att betala för sig. Stålar behövs ju för att producera film. Och Netflix har ju fått fram en del bra grejer.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 09:45   #35529
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg


Får kanske kolla upp kodi/plex/emby. Funkar det med mobilen eller är det dator som gäller?


Sen så känns det bra att betala för sig. Stålar behövs ju för att producera film. Och Netflix har ju fått fram en del bra grejer.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Dator/mobil/tv/android whatever

Jag betalar för Netflix och annat också, håller med att man bör betala något vettigt.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 10:30   #35530
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Är man sugen på att se vilken film som helst så funkar ju streaming bra.

Är man ute efter något specifikt eller att se en film med konstnärlig bärighet utöver explosioner så brukar jag tanka ner det, för på streamingtjänsterna finns ju oftast bara nyheter och storproduktion
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 10:45   #35531
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Är man sugen på att se vilken film som helst så funkar ju streaming bra.

Är man ute efter något specifikt eller att se en film med konstnärlig bärighet utöver explosioner så brukar jag tanka ner det, för på streamingtjänsterna finns ju oftast bara nyheter och storproduktion
SVT brukar ha en del smalare filmer. Wild tales / relates salvajos som visas nu är riktigt bra.
Tidigare visade de the lunchbox som väl många här redan sett.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 11:36   #35532
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Iofs både nyhet och storfilm. Dock utan explosioner. Jag älskade Marridge stories som netflix släppte för några veckor sedan. Ett tips om du inte har sett den, Blåvitt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 11:47   #35533
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Släpps det en ny TV-serie eller film så är de väl oftast specifika för just Netflix eller Amazon Prime eller HBO eller någon annan tjänst. Jag har tidigare kommit fram till att jag måste typ ha alla tjänster eftersom det jag ser är så utspritt. Men jag kanske har fel efter att ha läst det ni skriver ovan. Jag vet faktiskt inte heller vad kostnaden är.

Finns det möjlighet att bara köpa det man vill se? Det hade varit bäst i så fall för min del.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 12:53   #35534
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Iofs både nyhet och storfilm. Dock utan explosioner. Jag älskade Marridge stories som netflix släppte för några veckor sedan. Ett tips om du inte har sett den, Blåvitt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Ja, Noah Baumbach kan sin skit. Om jag ska släppa hipsterfronten så gör Netflix mycket fint för branschen nu, när de stora bolagen bara vill göra marvelstuk som drar in storkovan så backar netflix de få auteurer vi har. Men det finns ändå mycket bra som enbart kan hittas i torrentformat för oss vanliga dödliga konsumenter. Kanske ska återuppta karriären som filmakademiker, så kan jag få tillgång till sfis arkiv! ❤️
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 12:55   #35535
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Såg fö the gentlemen på bio för ett tag sen. Mycket bra, även om jag saknar det smutsiga stuket från Ritchies tidigare filmer. Han har blivit bättre på hantverket men tappat mkt själ och groove tycker jag. Stabil och mysig mobsterrulle iaf, väl värd att se
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)