Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-10-23, 16:36   #151
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Gatsu biffig? Hmmmm tycker mer att han är ritad av folk som inte har så bra koll på hur en biffig människa ser ut, så därför ser han inte ens naturlig ut, men visst är det gött att han inte ser ut som den traditionella animebögen man ens vet om det är en tjej eller kille. Iofs har var griffith (något sånt va?) i den serien som är gansak bög.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 18:33   #152
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Liten update från mig då..

Kollat klart Full Metal Alchemist. Bra serie, kanske inte så starkt slut. Säg 8/10, främst för några roliga karaktärers skull, typ Armstrong.

Kollade efter det på Blood+, får väl säga hyffsad serie. Blev lite besviken att själva handlingen ändå var gansak simpel, vampygrejen var inte så stor sas. Blir väl en 7/10.

Börjat kolla på Basilisk nu, sett en sju avsnitt. Bra nivå på serien. Finns dock irritationsmoment, dom klassiska med någon brud som har oversized tuttar som man gärna ska få några sekudner i tv-rutan för sig..
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 18:43   #153
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Liten update från mig då..

Kollat klart Full Metal Alchemist. Bra serie, kanske inte så starkt slut. Säg 8/10, främst för några roliga karaktärers skull, typ Armstrong.

Kollade efter det på Blood+, får väl säga hyffsad serie. Blev lite besviken att själva handlingen ändå var gansak simpel, vampygrejen var inte så stor sas. Blir väl en 7/10.

Börjat kolla på Basilisk nu, sett en sju avsnitt. Bra nivå på serien. Finns dock irritationsmoment, dom klassiska med någon brud som har oversized tuttar som man gärna ska få några sekudner i tv-rutan för sig..
Basilisk är underbar. Kan hålla me dig om tuttarna dock.
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 18:48   #154
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Gillade ni Silverfang? "Gin" Dvs.. Det finns en uppföljare till den serien som heter Weed.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 18:52   #155
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
Gillade ni Silverfang? "Gin" Dvs.. Det finns en uppföljare till den serien som heter Weed.
Uppfölljaren suger, tyvärr.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 19:18   #156
nínían
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 50
Mysterious Cities of Gold är för mig en nostalgitripp då det är en riktigt välgjord serie, och även den första animen jag såg. Jag var väl 6 år när den visades på TV3, så att få se alla episoder igen uppskattade jag enormt mycket!

nínían är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 19:37   #157
Chris
Registered User
 
Chriss avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 2 475
Kul att du kollade igenom blood+ ändå, jag gillar verkligen den serien.

Fast i brist på nya animes så har jag istället börjat kolla på vanliga japanska serier. Finns riktigt många bra grejer där.

Någon som sett Ichi ritoru no namida? Jag brukar alltid överdriva när jag hittat någonting bra och säger att det är det bästa jag någonsin sett, men detta är tamejfan det bästa jag någonsin sett! Har aldrig blivit så berörd av någonting på TV och jag tror helt allvarligt inte det är möjligt att se den utan börja gråta minst en gång per avsnitt.

Detta kanske har mindre att göra med anime, men gillar man anime så kanske man även kan uppskatta vanliga serier från japan.

http://www.imdb.com/title/tt0494724/ Länk på IMDB om serien.
Chris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 19:39   #158
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Uppfölljaren suger, tyvärr.
nee så söt ju...
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 19:59   #159
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Chris
Kul att du kollade igenom blood+ ändå, jag gillar verkligen den serien.
Ja, det var ingen dålig rekommendation alls. Ångrar inte att jag såg den. Blev som sagt besviken över att handlingen inte var "större", eller kanske plotten om vi säger så. Tycker såhär i efterhand att dte hela var ganska "smått" och enkelt om vi säger så.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 20:01   #160
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Finns det någon ninja-anime där upphovsmannen inte rökt på innan han skrivit manus? Tycker det är för mycket fantasi. Inte fel med lite mystik och "magi" i ninjasammanhang, men det går fan överstyr. Det jag tänker på nu är Basilisk men Naruto är ju klart samma sak.

Så om någon kan tipsa en mer "realistisk" ninja-anime så vore det schysst. Med realistisk menar jag mindre skit som i animen som upphovsmannen kommit på efter att ha rökt på lite..
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 21:06   #161
Chris
Registered User
 
Chriss avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 2 475
Baan, jag håller kanske med dig en del om handlingen, men det den handlar om är så pass bra presenterat man inte tänker så mycket på det. Jag kollade ju ett avsnitt i taget, satt och väntade efter nästa veckas avsnitt hela tiden. Serien kanske blir annorlunda om man sträckkollar hela på en gång.

http://www.animenfo.com/animetitle,3...i_kenshin.html är kanske nånting du gillar? Inte direkt ninjor, men samuraier. Har för mig den var ganska bra faktiskt. Inte själva serien, utan denna OVA.
Chris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 21:35   #162
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Chris
Baan, jag håller kanske med dig en del om handlingen, men det den handlar om är så pass bra presenterat man inte tänker så mycket på det. Jag kollade ju ett avsnitt i taget, satt och väntade efter nästa veckas avsnitt hela tiden. Serien kanske blir annorlunda om man sträckkollar hela på en gång.

http://www.animenfo.com/animetitle,3...i_kenshin.html är kanske nånting du gillar? Inte direkt ninjor, men samuraier. Har för mig den var ganska bra faktiskt. Inte själva serien, utan denna OVA.
Har tänkt kolla in den någon gång, bra att den passar in på beskrivningen. Är TV-serien kass? Hade tänkt se den och sen se OVA..
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 21:38   #163
Pluttski
Registered User
 
Pluttskis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Linköping
Inlägg: 224
Flertalet har väl nämnts tidigare, men här är några av mina favoriter

Rurouni Kenshin (grym tycker jag)
Neon genesis
Full metal panic
Samurai deeper Kyo (Skön musik till fighterna)
Full metal alchemist
Gundam seed
Last exile
Hellsing
Samurai schamploo
Trigun


(Samuraier och robotar kan det bli bättre)

Tittar just nu på Bleach, men jag tycker de första 65 avsnitten var bäst, tappade fart efter det. Gillade inte Berserk och Basilisk så mycket de var väl ok. Basilisk var kul ett tag, men varje avsnitt började kännas som en upprepning efter ett tag. Kollade igenom Samurai 7 för ett tag sen men jag tycker inte det var så bra. Gun X sword var också skön i början men jag tröttnade efter hand på den med.

När det gäller filmer tycker jag Ninja scroll, Appleseed, Ghost in the shell och Patlabor är jäkligt bra.
__________________
"Some play hard to get, I play hard to want!"

Släktfejden! En kamp om ära och förnedring: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=66301
Pluttski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 21:41   #164
Pluttski
Registered User
 
Pluttskis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Linköping
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Har tänkt kolla in den någon gång, bra att den passar in på beskrivningen. Är TV-serien kass? Hade tänkt se den och sen se OVA..
Tycker serien är hur bra som helst (krävs ju att man gillar humorn), vissa avsnitt haltar förstås blir ju lätt så i långa serier. OVA har ju en helt annan kvalite och känsla (dvs japanskt vemod).
__________________
"Some play hard to get, I play hard to want!"

Släktfejden! En kamp om ära och förnedring: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=66301
Pluttski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 21:42   #165
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Efter bleachavsntit 65 så tog man paus på mainplotten, om jag inte minns fel. Iaf har Bountogrejen pågått ett tag nu, och även om barnet i en kan tycka att det är tufft med passande musik och fighter så visst kan jag hålla med om att det inte är lika kul som när man vet att handlingen faktikst går frammåt och att det inte bara är fillers. Med tanke på dom senaste avsnitten så känns det som Bountogrejen snart är avslutad, möjligtvis inom tio avsnitt. Hoppas den riktiga handlingen brjar igen då
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)